Home Styl życia Myntra i Zara chcą zarobić na wydatkach pokolenia Z, ponieważ indyjski rynek...

Myntra i Zara chcą zarobić na wydatkach pokolenia Z, ponieważ indyjski rynek stylu życia zmierza w kierunku 210 miliardów dolarów

89
0


Indyjscy fashioniści rosną w siłę. Krajowy rynek stylu życia, który obejmuje odzież, kosmetyki, akcesoria i obuwie, ma wzrosnąć do 210 miliardów dolarów do 2028 r., zgodnie ze wspólnym raportem Bain & Company i Myntra.

Wartość tej gospodarki szacuje się obecnie na 130 miliardów dolarów, a prognozy wskazują, że będzie ona rosła ze średnioroczną stopą wzrostu (CAGR) na poziomie 10–12%. Oznacza to potencjalny nieoczekiwany zysk w wysokości 80 miliardów dolarów w postaci dodatkowych wydatków, spowodowanych zbiegiem kilku czynników.

Generacja Z: siła napędowa

Cyfrowo zorientowane pokolenie Z z Indii, urodzone między 1997 a 2012 rokiem, przewodzi tej grupie. Ci modni konsumenci, których jest około 60 milionów, są pod silnym wpływem najnowszych trendów i influencerów mediów społecznościowych. Ich nienasycony apetyt na nowe stylizacje odzwierciedla się w częstotliwości dokonywanych przez nich zakupów — osiem do dziewięciu razy w roku, w porównaniu ze średnią krajową wynoszącą pięć do sześciu razy.

Przeczytaj to | Powody do radości w związku z pokoleniem Z

Gen Z kontroluje obecnie 20-25% rynku stylu życia online, którego wartość szacuje się na 4 miliardy dolarów brutto. Choć dokonują transakcji częściej, ich indywidualne wartości zamówień są zazwyczaj niższe.

Nandita Sinha, CEO Myntra, podkreśla wpływ generacji Z na trendy w modzie. „Oni są bardzo, bardzo świadomi tego, co dzieje się na świecie pod względem trendów i stylu. Chcą mieć nowy wygląd za każdym razem, gdy wychodzą, i to napędza częstotliwość zakupów. Stanowią również prawie 20-25% całej kategorii e-lifestyle dzisiaj”, mówi Sinha.

Eksplozja handlu elektronicznego i zakupów online

Rynek indyjskiego stylu życia online, obecnie szacowany na 16-17 miliardów dolarów, ma wzrosnąć do 40-45 miliardów dolarów do 2028 roku. Moda pozostaje niekwestionowanym królem e-commerce, z 75% udziałem w rynku. Przewiduje się, że odzież damska i akcesoria będą odnotowywać najszybszy wzrost w tym segmencie.

Raport podkreśla znaczenie kupujących online w kategorii lifestyle. Do 2023 r. ponad 175 milionów konsumentów w Indiach będzie robić zakupy produktów lifestyle online, średnio sześć do siedmiu transakcji rocznie. Dla 40-45% kupujących po raz pierwszy w e-commerce lifestyle jest pierwszym zakupem, co czyni go kluczową kategorią bramkową dla e-commerce.

I to | Ponieważ coraz więcej klientów z małych miast decyduje się na zakupy online, nie tylko firmy zajmujące się handlem elektronicznym świętują.

„Ci kupujący online odwiedzają więcej platform i robią to częściej; dokonują również zakupów w krótszym czasie. Bardzo lojalni kupujący (definiowani jako ci, którzy wydają więcej niż Rp„50 000 osób rocznie na platformie) odwiedza wybraną platformę co najmniej raz dziennie i dokonuje zakupów ponad 25 razy w roku, podczas gdy średnia rynkowa wynosi od sześciu do siedmiu razy” – zauważono w raporcie.

Przejście z handlu detalicznego niezorganizowanego do zorganizowanego

Kolejnym znaczącym czynnikiem będzie trend w kierunku zorganizowanego handlu detalicznego. Podczas gdy 66% całego rynku stylu życia to nadal niezorganizowany handel detaliczny offline, przewiduje się, że zorganizowany segment będzie rósł w tempie 15-20% rocznie do 2028 r.

Ten popyt zwiększył również konkurencję na rynku, a główni zagraniczni sprzedawcy detaliczni, tacy jak H&M, Uniqlo i Zara, zwiększają skalę swoich operacji w odpowiedzi na większy popyt na odzież. Lokalni sprzedawcy detaliczni, tacy jak Zudio, Reliance, Max i Shoppers Stop, również rozszerzyli swoje sieci sklepów. W tym samym czasie gracze e-commerce, tacy jak Amazon, Nykaa, Ajio i Myntra, zdywersyfikowali swoją ofertę.

„Więc sprzedaż wzrośnie o 80 miliardów dolarów — z czego spodziewamy się znacznego wzrostu w modzie. Zamożność, wzrost, premiumizacja, większy dostęp do marek, a także większe przejście na zorganizowane kanały to niektóre z czynników napędzających ten wzrost” — powiedział Shyam Unnikrishnan, partner w Bain & Company.

Perspektywy wzrostu

Dobra wiadomość jest taka, że ​​nie ogranicza się to do dużych miast, wzrost handlu detalicznego w stylu życia rozprzestrzeni się na cały kraj. Raport zauważa, że ​​miasta spoza pierwszej pięćdziesiątki odpowiadają już za dwie trzecie konsumpcji w stylu życia w Indiach.

Wzrostowi temu będzie sprzyjać złagodzenie krótkoterminowej presji inflacyjnej oraz strukturalne zmiany popytu, w tym wzrost dochodów rozporządzalnych, rozwój pokolenia Z, podążającego za modą i nastawionego na rozwiązania cyfrowe, oraz wzrost popytu na zorganizowane produkty markowe.