Home Aktualności Audi RS3 2025 pobija rekord okrążenia Nurburgring BMW M2 o 5 sekund

Audi RS3 2025 pobija rekord okrążenia Nurburgring BMW M2 o 5 sekund

98
0


Audi budzi emocje związane z premierą w 2025 roku RS3 w najlepszy sposób dla samochodu wyczynowego: ustanawiając nowy rekord Nurburgringu. Kierowca Audi Sport i specjalista ds. rozwoju, Frank Stippler, ustanowił nowy rekord w klasie samochodów kompaktowych na torze Nordschleife z czasem 7 minut i 33,123 sekundy. To o ponad pięć sekund szybciej niż poprzedni rekord okrążenia samochodów kompaktowych ustanowiony przez Jörga Weidingera za kierownicą. BMW M2. Twój ruch, BMW.

Stippler testuje nowy model przedprodukcyjny AudiRS3, w którym zachowano 2,5-litrowy, pięciocylindrowy silnik z turbodoładowaniem z poprzedniego modelu. Dzięki kolejności zapłonu cylindrów 1-2-4-5-3 nadal słychać gardłowy ryk, a moc silnika TFSI pozostaje na niezmienionym poziomie niż wcześniej przy 395 KM i 369 Nm momentu obrotowego. Mimo to nowemu RS3 udało się pobić czas okrążenia poprzedniego RS3 na torze Green Hell o siedem sekund (7:40,748) i pobić rozjaśnić Honda Civic Type R o 11 sekund (7:44,881). Warto zauważyć, że osiągi Type R nadal są rekordowe wśród samochodów z napędem na przednie koła, a RS3 może poszczycić się opracowanym przez Audi systemem napędu na wszystkie koła quattro.

Warto również dodać, że test RS3 2025 jeździł na oponach semi-slick Pirelli P Zero Trofeo R, natomiast BMW M2 który wcześniej pobił rekord Nürburgringu w samochodzie kompaktowym, pokonał 20,9 mili okrążenie w 7 minut i 38,706 sekundy na oponach Michelin Pilot Sport Cup 2. To zrobiłoby dużą różnicę.

Jeśli chodzi o nowy RS3 na rok 2025, zostanie on poddany raczej liftingowi niż całkowitemu przeprojektowaniu, ale pomimo testowego kamuflażu widać zmiany z przodu i z tyłu. Audi twierdzi, że podwozie zostało dopracowane i zoptymalizowane pod kątem pokonywania zakrętów. Niektóre ulepszenia obejmują w pełni zmienny rozdział momentu obrotowego między tylnymi kołami, nowe wektorowanie momentu hamowania oraz sportowe zawieszenie RS z opcjonalnymi amortyzatorami adaptacyjnymi i hamulcami ceramicznymi. Zwiększona inteligencja komputera kryje się także za kontrolerem dynamiki pojazdu RS3, który według Audi został dostrojony z większą wrażliwością na „dynamikę poprzeczną”, co oznacza, że ​​samochód może lepiej łączyć wszystkie dane pochodzące od kierowcy i środowiska drogowego, aby reagować szybko i precyzyjnie .

Stippler powiedział, że te zmiany były kluczem do sukcesu Audi, i dodał, że „nowym RS3 łatwiej jest skręcać przy wchodzeniu w zakręty dzięki ulepszeniom – w tym wektorowaniu momentu hamowania – które pozwalają na wcześniejsze i lepsze ustawienie pojazdu przed wyjściem z zakrętu. szczyt, najwolniejszy. Rezultatem jest mniejszy kąt skrętu od wierzchołka do wyjścia z zakrętu, co skutkuje zmniejszonym tarciem i szybszym przyspieszeniem, co pozwala na przeniesienie większego pędu i prędkości na każdą kolejną prostą”.

Serce mi się raduje, gdy wiem, że w roku 2024 naszej ery istnieją grupy walczące o chwałę w Zielonym Piekle. Kompaktowe sedany zostały wyparte przez crossovery na tyle, że martwię się o przyszłość tego segmentu. Ale taka jest nasza natura, gdy posuwamy się naprzód: czas się zmienia; podobnie jak smak. Przynajmniej na razie Audi nadal ciężko walczy o wersję czterodrzwiową. Oczekuje się, że zamówienia na RS3 2025 w Europie rozpoczną się w sierpniu, a pojazd zacznie trafiać do dealerów w październiku. Nie ma jeszcze oficjalnych informacji na temat harmonogramu wydań (ani ceny) w USA, ale prawdopodobnie będzie to nieco później niż czas premiery w UE, być może na początku przyszłego roku.

Masz wskazówkę? Wyślij go na adres Tips@thedrive.com