Home Aktualności Australijskie domy zniszczone przez wysoką ścianę wody na dachach, która uderzyła w...

Australijskie domy zniszczone przez wysoką ścianę wody na dachach, która uderzyła w nie po pęknięciu rządowej rury – i dlaczego to może się powtórzyć

8
0


Mieszkańcy byli zmuszeni ewakuować swoje domy po zalaniu, gdy uderzył w nich potok wezbranej wody z pękniętego rurociągu rządowego.

Duża magistrala wodna podłączona do magistrali Sydnej Tama pękła w piątek około południa w Como na południu miasta, zalewając pobliskie domy przy Binya Place i Inelgah Road, które zostały zalane wodą.

Przewrócono płoty, wybito okna, a podwórka w najbardziej dotkniętych nieruchomościach zostały zmyte.

Jedna z mieszkanek, Michelle Bunch, obawia się, że jej dom może zostać zalany wodą i spowodować rozległe zniszczenia.

„Uderzało w szyby, myśleliśmy, że się rozbiją” – powiedziała Bunch Dziewięć wiadomości.

Utrzymywany rurociąg Sydney Water łączy się z tamą Woronora, która dostarcza wodę do kilku przedmieść na południe od rzeki Georges, w tym do Sutherland, Cronulla, Engadine, Heathcote i Helensburg.

Podobnie jak większość rurociągów wodociągowych w największych miastach Australii, istnieje już od ponad pół wieku, a jego położenie miało miejsce w 1942 r., a naukowcy z Politechniki w Sydney podają, że średni wiek naszej infrastruktury wodociągowej wynosi 80 lat.

Duży potok eksplodował w pobliskich domach przy Binya Place i Inelgah Road i szybko je zalał wodą (na zdjęciu woda zalewa dom w pobliżu rurociągu)

Potop spowodował zawalenie się części dachu posiadłości pani Bunch i zniszczenie części dobytku rodziny.

Zniszczenia zmusiły ich do opuszczenia domu i będą musieli znaleźć alternatywne zakwaterowanie.

„To było dość przerażające” – powiedziała pani Bunch.

Rzeczniczka Sydney Water powiedziała Daily Mail Australia załogom agencji, że odcięła magistralę i obecnie trwają prace naprawcze mające na celu naprawę rury.

„Technicy sieciowi byli na miejscu i oceniali wyciek na magistrali, kiedy ten pękł” – powiedziała rzeczniczka.

„Obrońcy klienta są na miejscu, współpracują z klientami, których sprawa dotyczy i oceniają szkody.

„Sydney Water przeprasza za niedogodności, jakie sprawiły naszym klientom”.

Stanowe służby ratunkowe stanu Nowa Południowa Walia podały, że niektóre domy zostały poważnie dotknięte przez wodę, podczas gdy inne doznały jedynie powierzchownych uszkodzeń.

140 000 km australijskich wodociągów ma średnio 80 lat, a starzejąca się sieć jest podatna na awarie.

Profesor Fang Chen i profesor nadzwyczajny Yang Wang kierują wielokrotnie nagradzanym zespołem naukowców z Instytutu Nauki o Danych UTS, który bada sposoby identyfikowania potencjalnych uszkodzeń, zanim one nastąpią.

„Podobnie jak wiek osiemdziesięciolatka, infrastruktura ta wymaga ściślejszego monitorowania i „medycyny zapobiegawczej”, aby utrzymać ją w dobrym stanie” – stwierdził profesor Feng.

Współpracując z ponad 30 przedsiębiorstwami użyteczności publicznej w Australii i za granicą, w ciągu ostatniej dekady sprawdzili 1 milion zapisów dotyczących awarii rur w przypadku 10 milionów rur.

Zespół opracował model komputerowy umożliwiający przewidywanie, gdzie najprawdopodobniej wystąpią awarie, zanim infrastruktura ulegnie uszkodzeniu.

Załogi i technicy z Sydney Water odizolowali magistralę i obecnie trwają prace naprawcze mające na celu naprawę rury (na zdjęciu ekipy naprawiające pękniętą magistralę wodociągową w pękniętej rurze)

Załogi i technicy z Sydney Water odizolowali magistralę i obecnie trwają prace naprawcze mające na celu naprawę rury (na zdjęciu ekipy naprawiające pękniętą magistralę wodociągową w pękniętej rurze)

W piątek mieszkańcy poinformowali Sydney Water około godziny 6 rano, że z rury, zanim uległa pęknięciu, wydobywał się syczący dźwięk.

Agencja przeprowadziła inspekcję witryny o godzinie 7:30 i przyjmuje się, że rozwiązała problem.

Jednak rurociąg pękł zaledwie kilka godzin później.

Przyczyna pęknięcia nie została jeszcze potwierdzona.

Woda z Sydney jest głównym dostawcą wody pitnej w całym Harbour City, a agencja obsługuje pięć milionów klientów.



Source link