Home Aktualności Dlaczego dwaj giganci handlu detalicznego artykułami luksusowymi łączą siły, aby zapobiec zamknięciu

Dlaczego dwaj giganci handlu detalicznego artykułami luksusowymi łączą siły, aby zapobiec zamknięciu

17
0


Spółka macierzysta Saks Fifth Avenue kupuje konkurencyjny sklep Neiman Marcus w ramach głośnej transakcji o wartości 2,65 miliarda dolarów. Jej celem jest utrzymanie zamożnych klientów obu marek.

Hudson Bay Co (HBC) Na mocy umowy spółka będzie kontrolować 36 domów towarowych Neiman Marcus, dwie lokalizacje Bergdorf Goodman i pięć punktów sprzedaży Last Call.

Umowa obnaża wyzwania, z jakimi mierzą się dziś domy towarowe, ponieważ takie marki jak Macy’s ogranicza swoją działalność.

Amazon, który od dawna próbuje rozszerzyć swoją ofertę produktów luksusowych, również będzie miał mniejszościowy pakiet akcji, podobnie jak gigant technologiczny Salesforce.

Neiman Marcus i Saks wspólnie utworzą spółkę Saks Global.

Hudson Bay Co (HBC), spółka macierzysta Saks Fifth Avenue, w tym roku przejmuje Neiman Marcus za kwotę 2,65 miliarda dolarów

Amazon i Salesforce mają udziały mniejszościowe w nowej firmie Saks Global

Amazon i Salesforce mają udziały mniejszościowe w nowej firmie Saks Global

Sprzedaż detaliczna towarów luksusowych stopniowo spadała na przestrzeni lat, a Neiman Marcus Group znalazła się wśród firm, które ucierpiały najbardziej.

Przedsiębiorstwo złożyło wniosek o upadłość w 2020 r., a do września tego roku planowało pozbyć się 4 miliardów dolarów długu.

Firma Neiman Marcus zaczęła rozważać fuzję z Saksem, ponieważ obawiano się, że klienci nie będą już chcieli kupować drogich przedmiotów od markowych marek.

Zamiast tego coraz częściej zwracają się w stronę sklepów internetowych oferujących tanie produkty, takich jak SHEIN i Moda Operandi.

„Jedną z rzeczy, które najbardziej nas ekscytowały w związku z przejęciem Neiman Marcus, było przejęcie ich światowej klasy zespołu sprzedaży” – powiedział Richard Baker, dyrektor generalny i prezes HBC New York Times.

‘Ludzie zapomnieli, jak ważni są ludzie. Sprzedając produkty luksusowe, potrzebujesz pięknych sklepów i sprzedawców, którym klienci ufają.’

Marc Metrick, dyrektor generalny ds. operacji internetowych Saks Fifth Avenue, popiera fuzję i zostanie dyrektorem generalnym Saks Global.

Firma będzie teraz kontrolować 36 domów towarowych Neiman Marcus, dwie lokalizacje Bergdorf Goodman i pięć punktów sprzedaży Last Call

Firma będzie teraz kontrolować 36 domów towarowych Neiman Marcus, dwie lokalizacje Bergdorf Goodman i pięć punktów sprzedaży Last Call

Dyrektor naczelny HBC Richard Baker powiedział dziennikowi „The New York Times”, że jedną z przyczyn ekscytacji firmy była „jej światowej klasy siła sprzedaży”

Dyrektor naczelny HBC Richard Baker powiedział dziennikowi „The New York Times”, że jedną z przyczyn ekscytacji firmy była „jej światowej klasy siła sprzedaży”

„Jak zabezpieczyć na przyszłość markę taką jak Saks, Neimans czy Bergdorf? Robi się to za pomocą technologii” – powiedział Metrick w wywiadzie dla Bloomberg.

„Wiemy, jak pozyskiwać klientów. Mamy sklepy stacjonarne, które zawsze będą ważną częścią ekosystemu luksusu”.

To nowe połączenie da również większą władzę pracownikom firmy, którzy negocjują z projektantami.

Oczekuje się, że fuzja pomoże poluzować kontrolę nad sklepami stacjonarnymi i sklepami internetowymi, a jednocześnie obniży koszty logistyczne.

Marc Metrick, dyrektor generalny ds. operacji internetowych Saks Fifth Avenue, w pełni popiera fuzję i zostanie dyrektorem generalnym Saks Global

Marc Metrick, dyrektor generalny ds. operacji internetowych Saks Fifth Avenue, w pełni popiera fuzję i zostanie dyrektorem generalnym Saks Global

Oczekuje się, że w tym roku ponad 20 procent zakupów detalicznych będzie dokonywanych online, a do 2027 roku 23 procent zakupów detalicznych będzie dokonywanych online

Oczekuje się, że w tym roku ponad 20 procent zakupów detalicznych będzie dokonywanych online, a do 2027 roku 23 procent zakupów detalicznych będzie dokonywanych online

Do fuzji doszło cztery lata po tym, jak luksusowa sieć handlowa Lord & Taylor ogłosiła upadłość z powodu drastycznego spadku sprzedaży w szczytowym momencie pandemii COVID-19.

Agencja Reuters podała, że ​​Lord & Taylor planuje likwidację zapasów w swoich domach towarowych po zniesieniu ograniczeń.

To wystarczyło, aby Lord & Taylor przetrwał kryzys sprzedaży i w kolejnym roku ten sprzedawca odzieży działał już wyłącznie w Internecie.

Macy’s również odnotowuje spadki sprzedaży i firma ogłosiła na początku tego roku, że w ramach planu restrukturyzacji do 2026 r. zamknie 150 sklepów.

„A Bold New Chapter to silne wezwanie do działania. Rzuca wyzwanie status quo, aby stworzyć bardziej nowoczesną Macy’s, Inc.”, powiedział wówczas dyrektor generalny Macy’s, Tony Spring.

„Podejmujemy niezbędne działania mające na celu ożywienie relacji z naszymi klientami poprzez ulepszenie doświadczeń zakupowych, odpowiedni asortyment i atrakcyjną ofertę”.

Fuzja nastąpiła cztery lata po tym, jak luksusowy sprzedawca detaliczny Lord & Taylor ogłosił upadłość z powodu ogromnego spadku sprzedaży w szczytowym okresie pandemii COVID-19

Fuzja nastąpiła cztery lata po tym, jak luksusowy sprzedawca detaliczny Lord & Taylor ogłosił upadłość z powodu ogromnego spadku sprzedaży w szczytowym okresie pandemii COVID-19

Mimo planów wszystkich firm, które koncentrują się na sprzedaży produktów luksusowych swoim klientom, w tym roku ponad 20 procent zakupów detalicznych zostanie prawdopodobnie zrealizowanych online, zgodnie z Doradca Forbesa.

Liczba zamówień cyfrowych wzrosła tak bardzo, że szacuje się, iż do 2027 roku 23 procent zakupów detalicznych będzie dokonywanych online.

Amazon jest obecnie jedną z najchętniej odwiedzanych witryn e-commerce, notującą na całym świecie prawie trzy miliardy odsłon rocznie.

Na ten segment rynku przypada ponad 37 proc. sprzedaży w handlu elektronicznym, co stanowi najwyższy udział w rynku spośród wszystkich sprzedawców internetowych.

„Klienci prowadzący nasz sklep entuzjastycznie zareagowali na nasze nieustanne skupienie na wyborze, cenie i wygodzie” – powiedział w kwietniu Andy Jassy, ​​dyrektor generalny Amazon.

„Wciąż oferujemy najszerszy asortyment detaliczny, obejmujący setki milionów produktów, z czego dziesiątki milionów dodano w zeszłym roku, a kilka marek premium zaczyna pojawiać się na Amazonie”.

Jassy dodał, że wśród sprzedawców detalicznych znajdują się m.in. Victoria’s Secret, Urban Decay, Clinique i Coach — marka najbardziej znana z drogich torebek.



Source link