Home Aktualności Google prawie nie pokazuje już podsumowań AI w wyszukiwarce

Google prawie nie pokazuje już podsumowań AI w wyszukiwarce

67
0


Fraza AI Overview pojawia się coraz rzadziej w wynikach wyszukiwania Google, a z nowego raportu wynika, że ​​pojawia się ona w mniej niż 10% zapytań.

Minęły już ponad dwa miesiące Google udostępnia wszystkim użytkownikom wyszukiwarki w USA funkcję AI Overviewsa wpływ był katastrofalny… dla Google. Podczas gdy wielu obawiało się, że AI Overviews odbierze dużą część Internetu poszczególnym witrynom, ogromne i wirusowe błędy, które wywołały AI Overviews, sprawiły, że Google najwyraźniej zdecydowało się drastycznie ograniczyć projekt.

Dane opublikowane na początku czerwca ujawniły że Google przeszło od pokazywania podsumowań AI w ponad 80% wyszukiwań dla testerów wersji zapoznawczej do około 40–50%, gdy funkcja ta została po raz pierwszy szeroko wdrożona w maju, spadając do zaledwie 15% w ciągu kilku tygodni po błędach wirusowych, takich jak nakładanie kleju na pizzę.

Teraz nowe dane pokazują, że Google mogło jeszcze bardziej ograniczyć swoje działania.

Wyszukiwarka LandSearch raportponownie z danymi z Jasna stronaże Google pokazywało podsumowania AI tylko w około 7% wyszukiwań pod koniec czerwca. To spadek z 11% na początku miesiąca.

Analizując to, raport twierdzi, że AI Summary pojawia się w połowie wyszukiwań dotyczących pytań edukacyjnych (spadek z 26% do 13%), zaledwie w 9% zapytań dotyczących e-commerce (spadek z 26%) i w „prawie 0%” pytań dotyczących rozrywki (spadek z 14%). Po wirusowej usterce, która w dużej mierze miała swój początek na Reddicie, AI Summary wydaje się również rzadziej szukać źródeł na Reddicie w swoich odpowiedziach.

Anegdotycznie zauważyliśmy również, że podsumowania AI prawie się już nie pojawiają. Pojawiają się tylko w kilku rzadkich przypadkach, a nawet wtedy, gdy pojawiały się w miejscach, w których kiedyś się pojawiały. Wcześniej zauważyliśmy, że podsumowania AI najczęściej pojawiały się w zapytaniach sformułowanych jako pytania bezpośrednie. Teraz jednak nawet bezpośrednie zapytania, takie jak „czy zegarek Pixel jest wodoodporny?”, powodują, że Google pokazuje wyróżnione fragmenty i linki zamiast odpowiedzi generowanych przez AI.

A co z Tobą? Czy ostatnio sprawdziłeś AI Overview? Zagłosuj w poniższej ankiecie i daj nam znać w komentarzach, czy wolisz Search z AI Overview czy bez.

Obserwuj Bena: Twitter/OdpowiedźIndonezyjski: NitkaI Instagram

FTC: Używamy linków afiliacyjnych generujących dochód. Ponownie.

Źródło