Home Aktualności Kobieta ranna po tym, jak orki uderzyły w inną łódź u wybrzeży...

Kobieta ranna po tym, jak orki uderzyły w inną łódź u wybrzeży Hiszpanii – Krajowe

18
0


Strąk orki uderzył w żaglówkę i odgryzł kawałki steru u wybrzeży północno-zachodniej Hiszpanii, co doprowadziło do nieudanej akcji ratunkowej, w wyniku której jeden z członków załogi został poważnie ranny.

Incydent był najnowszy przykład orek atakujących łodzie na terenie Półwyspu Iberyjskiego, zjawisko to naukowcy zauważyli jako gwałtowny wzrost około 2020 r. Zgłoszono setki ataków od tego czasu, zarejestrowane przez Atlantic Orca Working Group, która bada orki iberyjskie. Nie jest jasne, dlaczego orki atakują statki, ale teorie wahają się od zemsty na ludziach po praktyki łowieckie dla młodych orek.

Do ostatniego ataku doszło w niedzielę w pobliżu wybrzeży Galicji, kiedy dwaj obywatele Belgii płynący przez Zatokę Biskajską zostali zaatakowani przez stado orek. Podobnie jak inne atakiorki uderzyły w ster statku, w wyniku czego statek został unieruchomiony.

Historia jest kontynuowana poniżej reklamy


Kliknij, aby odtworzyć wideo: „Przypadki ataków orek na łodzie stają się coraz częstsze”


Coraz więcej przypadków ataków orek na łodzie


Mężczyzna i kobieta na pokładzie zwrócili się o pomoc do hiszpańskiej służby ratownictwa morskiego około godziny 16:00, a władze wysłały w ich miejsce holownik ratowniczy, Reuters informujePodczas manewru holowania kobieta poważnie zraniła się w rękę i musiała zostać ewakuowana helikopterem do szpitala.

Para na pokładzie rozmawiała z Belgijska agencja informacyjna HLN i podali więcej szczegółów na temat swoich przeżyć.

43-letni Wim Vandenhende i 36-letnia Dana Huens powiedzieli, że płynęli do domu z Grecji swoim jachtem Amidala, gdy stado orek zaczęło popychać i szarpać ich ster.

„Moja kierownica nagle zaczęła wykonywać bardzo dziwne ruchy” – powiedział Vandenhende. „Czułem też, że łódź jest pchana”.

Zarejestruj się, aby otrzymywać najświeższe informacje dotyczące Kanady i świata bezpośrednio do Ciebie, gdy tylko się pojawią.

Otrzymuj najświeższe wiadomości krajowe

Zarejestruj się, aby otrzymywać najświeższe informacje dotyczące Kanady i świata bezpośrednio do Ciebie, gdy tylko się pojawią.

„Kiedy spojrzałem w bok, nagle zobaczyłem orkę wynurzającą się obok naszej łodzi” – dodał. „Gdybym wyciągnął rękę, mógłbym jej po prostu dotknąć”.

Historia jest kontynuowana poniżej reklamy

Vandenhende próbował odpłynąć od zwierząt, ale bezskutecznie. Poczuł jeszcze trzy lub cztery uderzenia w ster i po tym urządzenie sterowe pozostało bezużyteczne.

„Bez steru” – powiedział Vandenhende – „jedyne, co robiliśmy, to kręciliśmy się w kółko”.

Na zdjęciu z filmu udostępnionego przez The Ocean Race orka porusza się wzdłuż steru łodzi Team JAJO w The Ocean Race w czwartek 22 czerwca 2023 r., gdy łódź zbliżała się do Cieśniny Gibraltarskiej. Stado orek uderzyło w jedną z łodzi w wyścigu żeglarskim wytrzymałościowym, co jest częścią rosnącego trendu czasami agresywnych interakcji z orkami iberyjskimi. Nikt nie został ranny.

Wyścig Ocean Race za pośrednictwem AP

Para wiedziała, że ​​orki taranowały łodzie w tym rejonie i już omówiła plan działania w razie ataku. Zadzwonili do hiszpańskiej służby ratownictwa morskiego, która natychmiast zareagowała.

Dotarcie holownika ratunkowego do nich zajęło około godziny. Kiedy przybyli, ratownicy przerzucili linę holowniczą, aby przymocować ją do łodzi pary, ale ręka Huens została uwięziona między liną holowniczą a statkiem. Jej ręka została zmiażdżona.

„Wezwano śmigłowiec ratunkowy, który zabrał ze sobą moją żonę” – powiedział Vandenhende. „Zostałem na żaglówce, która została odholowana do portu. Z powodu wiatru i wzburzonego morza liny holownicze pękły dwa razy”.

Historia jest kontynuowana poniżej reklamy

Służba ratownictwa morskiego poinformowała agencję Reuters, że operację utrudniały niekorzystne warunki pogodowe, wiatry osiągające prędkość 65 km/h i fale o wysokości do trzech metrów. Holowanie uszkodzonego żaglowca z powrotem do portu zajęło około pięciu godzin.

Jak powiedział Vandenhende w rozmowie z HLN, atak orek spowodował poważne uszkodzenia statku Amidala, na szczęście nie doszło do zamoczenia statku.

„Zniszczenia są znaczne” – powiedział. „Ze steru wygryzły się kawałki”.

Para zostawiła łódź w Hiszpanii w celu naprawy i nie spodziewa się jej powrotu przed zimą. Huens została wypisana ze szpitala wkrótce po tym, jak została ranna. Nie podano żadnych dodatkowych szczegółów na temat jej urazu ani leczenia.


Kliknij, aby odtworzyć wideo: „Orki atakują ponownie: jacht zatonął w Cieśninie Gibraltarskiej”


Orki atakują ponownie: jacht zatonął w Cieśninie Gibraltarskiej


Grupa robocza Atlantic Orca Working Group odnotowała ponad 700 interakcji między orkami a łodziami u wybrzeży Półwyspu Iberyjskiego od 2020 r., ale badacze nie potrafią wyjaśnić przyczyny wzrostu liczby „destrukcyjnych” zachowań.

Historia jest kontynuowana poniżej reklamy

Według grupy roboczej orki wiedzą, czym są stery, i nie mylą tych mechanizmów sterowania ze zdobyczą.

„Orki nie mylą steru z niczym, wiedzą, co to jest, jak się porusza i jaki ma wpływ, gdy go dotyka. Prędkość statku i opór steru sprawiają, że pozostaje on w ruchu” – piszą badacze.


Jeśli orka zacznie wchodzić w interakcję z twoją łodzią, badacze zalecają zatrzymanie statku i jego silnika oraz puszczenie steru. Może to spowodować, że orki „stracą zainteresowanie, w większości przypadków przerywając interakcję”.

„Orki mogą być stymulowane przez ludzkie działania do interakcji z łodzią, więc proszę starać się pozostać poza ich zasięgiem wzroku i nie krzyczeć, nie próbować ich uderzać, dotykać ich ani rzucać w nie przedmiotami” – piszą badacze. W przypadkach, gdy żeglarze stawiają opór lub próbują uderzyć orki sterem, uszkodzenia łodzi są zazwyczaj większe.

Na razie nie ma dowodów na to, że orki iberyjskie wykazują „agresywne intencje” w swoim zachowaniu. W końcu one po prostu „żyją we własnym środowisku, w którym my jesteśmy intruzami”.

Chociaż większość incydentów z udziałem orek miała miejsce w Hiszpanii i Portugalii, odnotowano także szereg taranowań w wodach północnychu wybrzeży Wielkiej Brytanii i Irlandii.

Historia jest kontynuowana poniżej reklamy

© 2024 Global News, oddział Corus Entertainment Inc.





Source link