Home Aktualności Kontrowersyjne piwo okazuje się ulubionym kuflem Brytyjczyków… Jakie jest więc TWOJE miejsce...

Kontrowersyjne piwo okazuje się ulubionym kuflem Brytyjczyków… Jakie jest więc TWOJE miejsce w rankingu?

10
0


Dane sugerują, że San Miguel to ulubione piwo w Wielkiej Brytanii.

Sześćdziesiąt jeden procent Brytyjczyków lubi smak hiszpańskiego lagera, warzonego przez amerykańskiego giganta AB InBev.

Guinness (53 procent) zajmuje drugie miejsce, a za nim Kopparberg, Thatchers Gold i Strongbow (51 procent) zajmują łącznie trzecie miejsce.

Wśród millenialsów na szczycie tabeli znajduje się Kopparberg, a za nim plasują się Corona i Birra Moretti.

San Miguel pozostaje jednak najpopularniejszym piwem pokolenia Xers i pokolenia wyżu demograficznego.

Dane z ankiety pochodzą ze zbioru ocen YouGov i są określane jako „największa i najodważniejsza próba, jaką kiedykolwiek podjęto, aby określić ilościowo, co myśli Wielka Brytania”.

Projekt opiera się na milionach codziennych odpowiedzi brytyjskiego społeczeństwa na różne tematy, od opinii nt Davida Attenborougha do ruchu pieszego na Oxford Street, jedzenia i polityki.

Na potrzeby tego zestawu danych YouGov zapytał opinię publiczną, co sądzi o 164 znanych markach w okresie od lipca do września.

Popularność sklasyfikowano jako odsetek osób, które miały pozytywną opinię.

Jeśli chodzi o wszystkich dorosłych, pierwszą dziesiątkę zajęły Bulmers, Magners (po 50 procent), Corona (48 procent), Stella Artois (47 procent) i Budweiser (46 procent).

MailOnline skompilował plik pełne wyniki w tabeli wyszukiwania.

Podobne badanie przeprowadzone przez firmę zajmującą się hazardem online Slotowostwierdził również, że San Miguel jest ulubionym piwem Wielkiej Brytanii.

Polegało to na połączeniu wielu punktów badawczych w celu wygenerowania punktów dla każdego piwa.

Korzystając z danych YouGov, wygenerowano wynik „sławy” określający, jak dobrze znana jest każda marka, oraz wynik „przychylności”, określający stopień lubiania każdej z nich.

Następnie Slotswise połączył to z 12-miesięcznym okresem Google Dane dotyczące trendów w celu uzyskania wyniku „trendu”.

Suma wszystkich trzech wyników dała ogólną liczbę końcową.

Według obliczeń Slotswise, San Miguel uzyskało 216 punktów. Moretti znalazł się na dole tabeli dziewięciu marek, zdobywając 169 punktów.

Opublikowany w zeszłym miesiącu raport Heinekena na temat piwa 2024 ujawnił, że jego lager jest najlepiej sprzedającym się trunkiem w brytyjskich pubach.

Z tego samego raportu wynika, że ​​kategoria „piwo świata”, obejmująca hiszpańskie piwa typu lager, takie jak Cruzcampo i włoski lager Peroni, jest w tym roku najpopularniejszym wyborem wśród Brytyjczyków bywalców pubów i ma 28% udziału w całym handlu pubami w Wielkiej Brytanii.

Międzynarodowe piwa opanowały dużą część brytyjskiego rynku pubów

Eksperci twierdzą, że część sukcesu zagranicznych nalewek wynika z „efektu Madriego” – nazwanego na cześć piwa Madri Excepcional amerykańskiego piwowara Molsona Coorsa.

Zaledwie dwa lata po premierze w 2022 r. stało się jednym z najlepiej sprzedających się piw w Wielkiej Brytanii – sukces ten przypisano promowaniu go jako międzynarodowego lagera premium z hasłem „ducha Madrytu”, pomimo że eksperci nadając mu nazwę „Carling z dodatkiem ekstraktu chmielowego”.

Madri nie zostało uwzględnione w rankingach YouGov.

Simon Martin, który prowadzi kanał Real Ale Guide na YouTube, powiedział, że preferencje gracza zależą bardziej od emocji niż kubków smakowych.

Powiedział MailOnline: „O tej porze roku, kiedy pada deszcz i jest mokro, ludzie myślą o San Miguel jako o swoich letnich wakacjach – jest potwornie gorąco, a oni są na plaży z lodowatym San Miguel i to jest piękny obraz.

„To nie jest największy lager, ale ze względu na fatalną pogodę przywołuje wspomnienia lata, więc rozumiem, dlaczego ludzie go piją”.

Pan Martin dodał: „Gdyby niektóre mniejsze, niezależne browary w Wielkiej Brytanii oferujące świetne produkty mogły pozyskać budżety marketingowe dużych firm, istnieje duże prawdopodobieństwo, że wszyscy pilibyśmy ich znacznie więcej”.

W ciągu ostatnich kilku lat główni producenci piwa wykupywali mniejsze, niezależne browary, które zbudowały własne kultowe piwa.

AB InBev kupił londyński browar Camden Hells w 2015 r., a Beavertown, słynące z olejków do szyi i nalewek Gamma Ray, zostało przejęte przez Heinekena w 2022 r.



Source link