Home Aktualności Podróż fotografa w celu uchwycenia kultury czarnego rodeo zza obiektywu

Podróż fotografa w celu uchwycenia kultury czarnego rodeo zza obiektywu

23
0


Jako osoba, która spędziła większą część dekady mieszkając i fotografując w Los Angeles, niewiele rzeczy wydawało mi się bardziej fascynujących niż uchwycenie mojego pierwszego rodeo tutaj i czarnych jeźdźców, którzy uosabiali atletyzm, pasję i odwagę. W ramach mojej podróży przez ostatnie kilka lat w celu znalezienia czarnych twarzy i miejsc do udokumentowania w sposób, o jakim moi przodkowie mogli tylko pomarzyć — pod nazwą projektu Black Magic — Poszedłem szukać czarnego jeźdźca i uczestnicy rodeo w każdym wieku realizują swoją pasję związaną z jazdą konną, skokami, łapaniem lasso i ucieleśniają ducha Dzikiego Zachodu, jednocześnie czyniąc go nowym.

Młody kalifornijski kowboj wyprowadza konia ze stajni w ramach przygotowań do Wielkiego Wejścia.

(Adam Davis)

Począwszy od stycznia 2024 r. ta podróż zabiera mnie do małego, ale potężnego miasta Tulsa w Oklahomie. Znane większości jako miejsce masakry rasowej z 1921 r. i historycznie Black Greenwood District, Tulsa i cały stan Oklahoma są domem dla jednych z najbogatszych enklaw rodeo i kultury zachodniej w kraju, wystarczy zapytać twórców tego filmu z 2023 r. „Riding Legacy (Historia czarnego kowboja z Oklahomy)” reżyseria i produkcja: Kian Taylor, Jay Ridley, Nicole Jocleen i Brittany Taylor. W przeciwieństwie do Tulsy, LA jest zazwyczaj jednym z ostatnich miejsc, o których ludzie myślą jako o miejscu, w którym istnieje kultura rodeo, nie mówiąc już o czarnym rodeo. Nieświadomie, gdy niedawno wszedłem do Industry Hills Expo Center w West Covina, aby po raz pierwszy w zeszłym roku zobaczyć Bill Pickett Invitational Rodeo, natknąłem się na wydarzenie, na którym czarne społeczności w całym kraju spotykają się co roku, aby się bawić, jeść, jeździć i towarzysko spędzać czas.

Czarna kobieta w dżinsach i kowbojskim kapeluszu

Aktorka i reżyserka Lauren E. Banks wita wszystkich uczestników rodeo w stroju kowbojskim.

(Adam Davis)

Rola fotografa nie polega tylko na naszej zdolności widzenia rzeczy takimi, jakie są. Nasza praca daje nam możliwość, jak ikonicznie ujęła to Solange, zobaczenia rzeczy, które sobie wyobrażamy, dodania odrobiny fantazji lub kaprysu do momentów, które celowo zamroziliśmy w czasie. Gdy wchodzisz na parking 40. dorocznego Bill Pickett Invitational Rodeo, natychmiast musisz zaangażować wszystkie swoje zmysły z ostrością, której używamy tylko wtedy, gdy ekscytacja jest wysoka. Rodeo czujesz na długo przed podejściem do bramy. Wybór smażonych, gotowanych na parze, marynowanych lub grillowanych potraw prowadzi twoje kroki w najdelikatniejszą z śpiączek pokarmowych. Dźwięki Beyoncé i Earth, Wind & Fire docierają do twoich bębenków i budzą alto w każdym z nas, aby dołączyć do chóru tysięcy wokół ciebie. W zależności od tego, jak blisko siedzisz, możesz nawet poczuć trochę brudu wyrzucanego z areny, gdy mistrzyni kowbojka Kandra Demery lawiruje wokół strategicznie rozmieszczonych przeszkód podczas swojego wyścigu beczkowego. Bez wątpienia poczujesz, jak Twoje serce zaczyna bić szybciej, gdy zobaczysz, jak bykowie zeskakują z koni, aby walczyć z innymi bykami w walce o zwycięstwo.

Czarna kowbojka niosąca flagę panafrykańską

15-letni Barrel Rider, Paris Wilburd z Arkansas, niósł flagę panafrykańską podczas Wielkiego Wstępu pierwszego dnia zawodów Bill Pickett Invitational Rodeo.

(Adam Davis)

Z aparatem w ręku rzuciłem sobie wyzwanie, aby uchwycić zsynchronizowany elektryczny slajd kilkudziesięciu czarnoskórych mężczyzn na koniach na arenie podczas Wielkiego Wejścia, a następnie największą panafrykańską flagę, jaką kiedykolwiek widziałeś, niosącą wschodząca gwiazda Paris Wilburd. Chciałem udokumentować szybki ruch każdego byka próbującego zsiąść z dzielnego rumaka, jak mój brat rodeo Au’Vion Horton, który przyczynił się do skarbnicy czarnej kultury i naciskał spust migawki, aby uzyskać najlepsze ujęcie.

Wraz ze wzrostem popularności kultury rodeo wśród czarnoskórych w ciągu ostatniego roku, otworzyła ona drzwi dla wielu czarnoskórych, aby pogłębić ich więź z samymi sobą poprzez tradycje i historyczne rodziny, które podtrzymywały te tradycje przez pokolenia. Jedną z pierwszych twarzy, które widzę, wchodząc na arenę w Los Angeles, jest rodeo Merchandise Manager Kristi Demery, rodeo mama od prawie 30 lat z Okmulgee w Oklahomie, która obecnie mieszka w Beggs w Oklahomie. Rozmawiamy o szacunku, jaki ta społeczność ma dla swojego stylu życia i spuściźnie pozostawionej przez założyciela rodeo Billa Picketta, Lu Vasona w 1984 r., która doprowadziła miliony czarnoskórych do prawdziwego zrozumienia naszego miejsca w kulturze Zachodu.

Szybko do przodu o rok, Demery stała się dla mnie czymś w rodzaju mamy rodeo, ponieważ widzieliśmy się na wielu rodeo w Oklahomie. Każde rodeo jest jak spotkanie rodzinne, spojrzenie na trybuny może przerodzić się w godzinną rozmowę, w której wspominamy, jak radzą sobie matki drugiej osoby, z uśmiechem na twarzy i obietnicą powrotu do domu z talerzem ulubionego suma.

Trzy czarnoskóre fanki rodeo

Fanki rodeo z Inland Empire, Devyn Hayes, Maya Johnson i Kilyn Hayes, pozują do wspólnego zdjęcia przed sektorem VIP drugiego dnia BPIR.

(Adam Davis)

Polski: Po przeżyciu serii fascynujących wydarzeń w poprzednim roku zorganizowałem własne spotkanie z około 35 przyjaciółmi i nowymi twarzami w czarnej społeczności kreatywnej, aby zebrać się i być świadkami tej doniosłej okazji. Myślę na przykład o Kilyn Hayes, Devyn Hayes i Mayi Johnson. Młode czarne kobiety z Inland Empire i ich rodziny zebrały się w sektorze VIP areny, aby porozmawiać, pośmiać się i oczywiście zrobić sobie zdjęcia pośród morza czarnych fanów rodeo każdego roku. Miałem przyjemność fotografować i spędzać czas z nimi i ich rodzinami drugi rok z rzędu. Nawet jeśli nie przyjdziesz na pokaz z rodziną, prawie na pewno poczujesz się blisko kogoś, gdy wyjdziesz. Magnetyczna energia i promienny uśmiech konferansjera rodeo Tiffany Guess z pewnością to zrobią.

Bill Pickett Rodeo to kulturowe święto wykraczające poza jasne światła i tańce. Przez 40 lat pokolenia ludzi z całej Ameryki przybywały, aby oddać hołd wkładowi czarnoskórych w kulturę Zachodu. Oddany personel, który organizuje wędrowne rodeo, przypomina nam, kiedy każde rodeo się kończy, dlaczego jest to naprawdę „Największe widowisko na Ziemi”.

Oto kilka zdjęć z Bill Pickett Invitational Rodeo w Los Angeles:

Chłopiec jedzie na koniu, a dzieci oglądają to na Bill Pickett Rodeo

Młody kalifornijski kowboj przyprowadza swojego konia do bocznej bramy, aby porozmawiać z publicznością po zakończeniu drugiego dnia rodeo na Bill Pickett Invitational Rodeo w Industry Hills.

(Adam Davis)

Czarny mężczyzna w kowbojskim kapeluszu i z kolczykiem w nosie

Urodzony i wychowany w Los Angeles, Michael Rowles ustawiał się w kolejce po upragnione sumy i hushpuppies podczas 40. BPIR.

(Adam Davis)

Kowboj z Oklahomy rozgrzewa się, aby poćwiczyć wiązanie łydek na ćwiczebnym cielęciu.

Kowboj z Oklahomy rozgrzewa się, aby poćwiczyć wiązanie łydek na ćwiczebnym cielęciu.

(Adam Davis)

Grupa jeźdźców na Bill Pickett Invitational Rodeo

Profesjonalny jeździec na bykach BPIR Au’Vion Horton (w środku) gromadzi się w gronie innych zawodników rodeo przed Wielkim Wejściem drugiego dnia.

(Adam Davis)