Home Aktualności Proton i Perodua celują w BYD i Teslę, oferując tanie pojazdy elektryczne...

Proton i Perodua celują w BYD i Teslę, oferując tanie pojazdy elektryczne w Malezji

16
0


Podobnie jak wielu Malezyjczyków, Adit Rahim dorastał w otoczeniu — i jest właścicielem — Proton i Perodua, krajowych marek samochodowych. Rozważał przejście na pojazd elektryczny, ale zrezygnował. BYDJa jestemBYDBYD Auto to chiński producent samochodów, który do 2023 roku ma stać się wiodącym producentem pojazdów elektrycznych na świecie, rywalizując z Teslą o udziały w rynku i globalną uwagę.CZYTAJ WIĘCEJ i Tesla, najpopularniejsze marki pojazdów elektrycznych na rynku. Wolałby poczekać na pierwszy pojazd elektryczny Protona, który ma zostać wprowadzony na rynek jeszcze w tym roku.

„Moim pierwszym i drugim samochodem były Protony, oba były samochodami zabytkowymi” – powiedział 47-letni specjalista ds. komunikacji. Reszta świata„Poważnie rozważałem Teslę, ale była poza moim zasięgiem, a żaden BYD nie spełniał moich potrzeb”. Obecnie posiada trzy samochody Proton.

Dzięki przystępnym cenom i szerokiemu asortymentowi lokalne marki Proton i Perodua są pierwszymi samochodami kupowanymi przez Malezyjczyków od dziesięcioleci. Marki te odpowiadają za prawie dwie trzecie sprzedaży samochodów w Malezji, w przeciwieństwie do innych krajów Azji Południowo-Wschodniej, w których od dawna dominują Marki japońskie i koreańskieW miarę jak sprzedaż pojazdów elektrycznych w regionie gwałtownie rośnie, BYD dominujący, z VinFast w Wietnamie królować na swoim własnym terenie. Malezja, drugi co do wielkości rynek motoryzacyjny w regionie, liczy na Proton i Perodua, które będą napędzać konwersję pojazdów elektrycznych w kraju.

W czerwcu Proton — wspierany przez swojego chińskiego partnera Geely Holdings — wprowadził na rynek swoją markę pojazdów elektrycznych, i.Alez planami wprowadzenia na rynek swojego pierwszego pojazdu elektrycznego do końca roku. Pojazdy będą produkowane w zakładzie Proton w stanie Perak, który jest przekształcany w centrum pojazdów elektrycznych. Geely rozważa również utworzenie zakładu Proton w sąsiedniej Tajlandii, z planami na większy rynek Azji Południowo-Wschodniej.

„Biorąc pod uwagę obecny udział rynkowy Perodua i Proton, powinno być dla nich stosunkowo łatwo sprzedać ich pojazdy elektryczne”.

„Naszym celem w przypadku Proton e.Mas jest dotrzymanie obietnicy wprowadzenia pierwszego krajowego pojazdu elektrycznego w Malezji” — powiedział Li Chunrong, dyrektor generalny Proton, podczas premiery marki w Kuala Lumpur. Dostęp do technologii Geely pozwolił Protonowi zintegrować nowe funkcje — powiedział. „Jesteśmy przekonani, że ten samochód nie tylko zrobi wrażenie swoimi innowacyjnymi przełomami, ale także znajdzie głęboki oddźwięk u naszych odbiorców”.

Łączenie się z Malezyjczykami na poziomie emocjonalnym to to, co wyróżnia Proton i Perodua na coraz bardziej zatłoczonym rynku. Założony w 1983 roku jako pierwszy krajowy producent samochodów, Proton, lub Perusahaan Otomobil Nasional, początkowo produkował tanie wersje samochodów Mitsubishi na mocy umowy z japońską firmą. Wyprodukował swój pierwszy samochód zaprojektowany w kraju w 2000 roku i założył fabryki w krajach takich jak Pakistan, Nepal i Sri Lanka. Eksportuje do kilku krajów azjatyckich i afrykańskich. Geely — którego marki obejmują Volvo i Zeekr — dołączył w 2017 roku, kupując 49,9% udziałów w firmie. Pierwszy pojazd elektryczny Proton prawdopodobnie będzie oparty na Geely Galaxy E5, pierwszym elektrycznym SUV-ie firmy, zgodnie z blogiem. Paul Tan Wiadomości motoryzacyjne.

Perodua, czyli Druga Samodzielna Firma Samochodowa, została założona w 1993 r., a japoński Daihatsu posiadał w niej mniejszościowy udział. Jest największym producentem samochodów w Malezji, zaraz za nim jest Proton. Perodua uruchomiła swoją pierwszą firmę Prototyp pojazdu elektrycznego w maju, opracowany we współpracy z trzema lokalnymi uniwersytetami, a jego uruchomienie planowane jest na 2025 rok.

„To dla nas początek i chcemy, aby był to początek jak najbardziej malezyjski” – powiedział podczas inauguracji prezes i dyrektor generalny Perodua Zainal Abidin Ahmad.

Kluczowe będą ceny. Perodua i Proton prawdopodobnie ustalą cenę początkową swoich pojazdów elektrycznych poniżej 25 000 USD, znacznie niższą niż BYD i Tesla, których ceny przekraczają 30 000 USD, powiedział Abhik Mukherjee, analityk motoryzacyjny w Counterpoint Research. Reszta świataBYD i Tesla łącznie odpowiadają za prawie 80% sprzedaży pojazdów elektrycznych w Malezji.

„Aby wzmocnić ten sektor, Malezja potrzebuje swoich krajowych marek… Proton i Perodua mogą zapewnić twardą konkurencję, oferując swoje pojazdy elektryczne w niższej cenie” — powiedział. „Biorąc pod uwagę obecny udział w rynku Perodua i Proton, powinno być dla nich stosunkowo łatwo sprzedać swoje pojazdy elektryczne, ponieważ obie marki są dobrze ugruntowane i zaufane”.

Malezja podejmuje również inne kroki w celu wzmocnienia krajowego przemysłu. Rząd zakończy zwolnienia podatkowe dla importowanych pojazdów elektrycznych do końca 2025 r. W lipcu władze poinformowały, że pojazdy elektryczne montowane w Malezji nie będą podlegać minimalnej cenie 100 000 ringgitów (23 000 USD), aby zachęcić zagranicznych producentów pojazdów elektrycznych, takich jak BYD i Tesla, do zakładania lokalnych montaży.

25.000 dolarów Oczekuje się, że Perodua i Proton ustalą początkowe ceny swoich pojazdów elektrycznych poniżej tej kwoty.

W Malezji sprzedaż wynosi około 720 000 pojazdów osobowych w zeszłym roku. Plan kraju dotyczący pojazdów elektrycznych zakłada, że ​​pojazdy elektryczne będą stanowić 15% wszystkich pojazdów sprzedawanych do 2030 r., w porównaniu z obecnymi 3%. Osiągnięcie tego celu będzie w dużej mierze zależało od dostępności cenowej pojazdów elektrycznych i infrastruktury ładowania, powiedział Shahrol Halmi, prezes Electric Vehicle Owners Club of Malaysia. Reszta świata.

„Posiadanie pojazdów elektrycznych wzrośnie, gdy Proton i Perodua wprowadzą na rynek własne pojazdy elektryczne” — powiedział Halmi. „Wielką zaletą jest to, że są to lokalne firmy z lepszymi relacjami i sieciami”.

Największym wyzwaniem jest jednak zapewnienie, aby sieć ładowania nadążała za rozwojem, zwłaszcza w budynek wysoki w miastach takich jak Kuala Lumpur, powiedział Halmi. Malezja ma teraz ponad 2000 stacji ładowania pojazdów elektrycznych, z cel 10.000 do 2025 r. Rząd oferuje ulgi podatkowe osobom fizycznym za instalację, wynajem lub zakup sprzętu do ładowania pojazdów elektrycznych.

Wysiłki rządu przyniosły efekty, a inwestycje w przemysł pojazdów elektrycznych nadal rosną. Prawie 60 projektów Od początku 2018 r. do marca 2023 r. zatwierdzono inwestycje o wartości ponad 26 mld ringgitów (6 mld dolarów) związane z montażem pojazdów, produkcją części i infrastrukturą ładowania. Rząd oferuje branży różne zwolnienia podatkowe, a także rozważa jednorazowe dotacje dla właścicieli pojazdów, którzy będą chcieli przejść na pojazdy elektryczne.

Dzięki wsparciu rządu i lokalnej produkcji Proton i Perodua mają przewagę nad innymi producentami pojazdów elektrycznych. Będą również polegać na lojalnych użytkownikach, takich jak Adit, którego najnowszym nabytkiem jest SUV Proton X90.

„Nie ma innego samochodu na rynku, który spełniałby moje kryteria w przedziale cenowym, który mi odpowiada” – powiedział o swoim zakupie. „Zdecydowanie rozważę zakup Protona e.Mas. To będzie dobra inwestycja dla mojej rodziny”.