Home Aktualności PS5 Pro staje się tajemnicą poliszynela na Gamescom 2024

PS5 Pro staje się tajemnicą poliszynela na Gamescom 2024

63
0


Plotki głosiły, że PS5 Pro pojawi się w 2024 r. dzięki przeciekom i plotkom, ale najnowszy State of Play wyemitowany pod koniec maja nie zawierał żadnych zapowiedzi nowego sprzętu. Wraz z końcem lata niektórzy fani zastanawiali się, czy bardziej zaawansowana wersja PlayStation 5 została opóźniona. Jednak na Gamescom 2024 w tym tygodniu w Kolonii deweloperzy zaczynają rozmawiać.

W niedawnej transmisji na żywo włoska strona internetowa Multiplayer ten że usłyszeli od deweloperów, że opóźnili swoje gry z powodu zbliżającej się premiery PS5 Pro. Mogę potwierdzić, że usłyszałem coś podobnego podczas jednego ze spotkań na Gamescom 2024.

Bez pytania ode mnie, deweloper, którego pozwolę sobie zachować anonimowość, publicznie oświadczył, że otrzymał specyfikację PS5 Pro i jest przekonany, że Unreal Engine 5 będzie działał znacznie lepiej na nowym sprzęcie niż na zwykłym PlayStation 5. Biorąc pod uwagę okoliczności ujawnione przez Multiplayer, jestem pewien, że nie jest to ten sam deweloper, z którym rozmawiali. Co więcej, studio, od którego to usłyszałem, wcale nie jest duże, co jasno pokazuje, że specyfikacje i szczegóły sprzętowe są już w rękach dużej liczby twórców gier.

Dlatego można by założyć, że oficjalna zapowiedź jest nieuchronna. Patrząc na PS4 Pro, konsola została ogłoszona 7 września 2016 r., a następnie wprowadzona na rynek 10 listopada. To samo może się zdarzyć ponownie, ponieważ zalecony przez analityka branżowego pod koniec lipca.

Podczas gdy czekamy, aż Sony ogłosi to, co cała branża zdaje się już wiedzieć, podsumujmy najbardziej wiarygodne przecieki:

  • O 45% większa wydajność renderowania rasteryzacji dzięki większemu procesorowi graficznemu i szybszej pamięci
  • Znacznie udoskonalona architektura śledzenia promieni zapewnia średni wzrost prędkości o 2-3x, a w szczytowych momentach nawet 4x.
  • Niestandardowa architektura uczenia maszynowego obsługująca 300 TOPS przy 8 bitach, umożliwiająca obsługę techniki skalowania PlayStation Spectral Super Resolution (PSSR), czyli wersji Multi Frame Super Resolution firmy Sony opartej na algorytmie PlayStation Machine Learning (PSML).
  • PSSR to ulepszona wersja ML Temporal Anti-Aliasing Upscaling (TAAU), która wymaga podobnych danych wejściowych jak NVIDIA DLSS lub AMD FSR i w pełni obsługuje przepływy pracy High Dynamic Range (HDR). PSSR nie wymaga również szkolenia na grę, jak najnowsze wersje DLSS.

Produkty wymienione w tym poście

Podziel się tą historią

Indonezja

Świergot

Źródło