Home Aktualności Różnice kulturowe rzadko wpływają na globalny handel Chin

Różnice kulturowe rzadko wpływają na globalny handel Chin

12
0


W przeciwieństwie do wielu innych krajów, różnice kulturowe rzadko wpływają na skalę działalności handlowej Chin. Zdjęcie stockowe autorstwa Toma Fiska/indonezyjski

Wśród ekonomistów panuje powszechne przekonanie, że różnice kulturowe mogą stanowić istotną barierę w handlu. Im większa przepaść kulturowa między dwoma krajami — pod względem języka, zwyczajów, wartości i norm biznesowych — tym większa trudne i drogie stosunki handlowe stają się. To jest powtarzający się jego w badaniach.

Istnieje jednak jeden wielki wyjątek od tej reguły: Chiny.

Jako ekonomista stosowany z dużym zainteresowaniem tym, jak kultura wpływa na handel, przeprowadziłem pewne badania na temat tej dynamiki. W jednym z takich wysiłków, dwóch współpracowników i ja dokładnie przeanalizuj stosunki handlowe Chin z blisko 90 krajami przez 16 lat.

Nasze badania ujawniają charakterystyczną prawidłowość: w przeciwieństwie do wielu innych krajów, różnice kulturowe rzadko mają wpływ na skalę działalności handlowej Chin.

Przełamywanie barier kulturowych: strategie i sukcesy

Kraje dysponują różnymi narzędziami, które pozwalają im minimalizować wpływ różnic kulturowych na handel. Program wymiany kulturalnejdwie strony porozumienie handlowe I targi międzynarodowe odniósł niezwykły sukces w promowaniu wzajemnego zrozumienia, ułatwianiu negocjacji handlowych i przełamywaniu barier kulturowych.

Jednak ta opcja jest dostępna dla wszystkich krajów. Co sprawia, że ​​Chiny są wyjątkowe?

Podejrzewam, że chińska strategia handlowa, która obejmuje wspierane przez państwo eksport i znaczny przemysł globalne inwestycje infrastrukturalnestanowi dużą część odpowiedzi.

Dostosowując się do potrzeb rozwoju gospodarczego swoich partnerów handlowych, Chiny były w stanie zminimalizować negatywny wpływ różnic kulturowych na swój handel. Jest to strategia, która okazała się bardzo skuteczna.

Dokładniejsza analiza działań handlowych Chin w Afryce, na Bliskim Wschodzie i w Ameryce Łacińskiej — czyli we wszystkich regionach, w których panują znaczne różnice kulturowe w stosunku do Chin — pozwala dostrzec wyraźny obraz tej obserwacji.

Pomimo różnic kulturowych z krajami na kontynencie afrykańskim, z których każdy ma swoje własne, unikalne tradycje, języki i zwyczaje, Chiny zbudowały sieć handlowa warta miliardy dolarów na obszarze obejmującym szeroki wachlarz branż, od górnictwa po telekomunikację. Zaangażowanie Chin w Afryce ułatwione przez połączenie lokalnych inwestycji infrastrukturalnych, niedrogiego dostarczania technologii i korzystnych warunków kredytowania. To partnerstwo bardziej dotyczy tworzenia relacja symbiotyczna I mniej o wydajności. Ten ułatwianie dostępu do rynku i pomóc Chinom pokonać bariery kulturowe.

Na Bliskim Wschodzie Chiny również poczyniły znaczne postępy w dostosowywaniu się do celów rozwojowych regionu, określonych w Porozumieniu pokojowym z Arabią Saudyjską. Wszystko 2030 i Zjednoczone Emiraty Arabskie 100. rocznica 2071. Chiński Inicjatywa Pasa i Szlaku uzupełnia ten długoterminowy plan rozwoju, oferując inwestycje kapitałowe i specjalistyczną wiedzę budowlaną potrzebną do realizacji ambitnych projektów infrastrukturalnych.

Obecność Chin w Ameryce Łacińskiej również znacznie wzrosła w ciągu ostatniej dekady. Pomimo geograficznego i kulturowego dystansu Chiny stały się jednym z główni partnerzy handlowi dla krajów takich jak Brazylia, Chile i Peru. Te relacje opierają się na wzajemności: kraje Ameryki Łacińskiej dostarczają surowce i produkty rolne w zamian za chińskie inwestycje w infrastrukturę i produkcję.

Ponownie, jest to strategia, która opiera się na pragmatyzmie interakcja ekonomiczna skoncentrowane na wzajemnych korzyściach i celach rozwojowych.

Potrzeba strategicznej adaptacji

Niektórzy mogą twierdzić, że handel z Chinami jest oczywistym wyborem, ponieważ rozmiar i wpływy. Te zachęty ekonomiczne obejmują dostęp do populacji Chin liczącej ponad 1,4 miliarda i jej znaczącą rolę w globalny łańcuch wartościzwłaszcza w elektronice, tekstyliach i maszynach. Wraz ze wzrostem wpływu Chin na rynek światowy, firmy amerykańskie również stają w obliczu presja konkurencji aby utrzymać swoją pozycję rynkową.

Jednakże praktyki handlowe Chin, które często wiążą się z interwencją rządu, mogą potencjalnie podważyć sprawność rynku — ustalone cele ekonomiczne — na wiele sposobów.

W handlu międzynarodowym efektywność rynku odnosi się do stopnia, w jakim ceny na rynkach światowych odzwierciedlają wszystkie dostępne informacje, umożliwiając optymalną alokację zasobów pomiędzy krajami.

Wiadomo, że Chiny wymagają zagraniczne firmy przekazują technologię lokalnym firmom jako warunek uzyskania dostępu do rynku. Praktyka ta może zniekształcać efektywność rynku, zmuszając firmy do dzielenia się zastrzeżoną technologią zamiast konkurowania na równych zasadach.

Kradzież własności intelektualnej i niewystarczająca ochrona praw własności intelektualnej w Chinach jest również poważnym problemem dla zachodnich firm. Brak silnego egzekwowania praw własności intelektualnej może prowadzić do nieefektywności, ponieważ zniechęca do innowacji i inwestycji zagraniczne firmy, które obawiają się, że ich wynalazki i technologie mogą zostać skopiowane bez odpowiednich środków prawnych.

Przedsiębiorstwa zachodnie również napotykają na różne bariery w dostępie do rynku w Chinach, takie jak: wymagania dotyczące joint ventureIndonezyjski: ograniczenia własności zagranicznej i bariery regulacyjne. Bariery te mogą uniemożliwiać efektywną alokację zasobów i ograniczać konkurencję i innowacyjność, czyniąc cały rynek mniej wydajnym.

Mimo tych obaw zachodnie firmy nadal prowadzą interesy z Chinami.

Zdolność Chin do przezwyciężania barier kulturowych, w połączeniu z ciągłym zaangażowaniem zachodnich firm, stwarza poważne wyzwania dla zachodnich gospodarek, zwłaszcza Stanów Zjednoczonych. Wyzwania te są spotęgowane przez ciągłe skupienie się USA na tradycyjnych podejściach do efektywności w handlu w regionach takich jak Afryka, Ameryka Łacińska i Bliski Wschód.

Ze względu na tradycyjne podejście do efektywności rynku może nie zawsze wystarczyćGospodarki zachodnie być może będą musiały ponownie rozważyć swoje strategie.
Rozmowa

Bedassa Tadesse jest profesorem ekonomii na Uniwersytet Minnesoty DuluthNiniejszy artykuł został przedrukowany z Rozmowa na licencji Creative Commons. Przeczytaj więcej oryginalny artykułPoglądy i opinie wyrażone w tym komentarzu są wyłącznie poglądami i opiniami autora.