Firma Xbox stara się sprawić, aby nie trzeba było kupować konsoli Xbox, aby grać w gry Xbox, dlatego coraz mniej osób kupuje Xbox.
W ostatni kwartał finansowyMicrosoft ujawnił, że sprzedaż sprzętu do gier spadła o 42%, co stanowi większy spadek niż 31% spadek odnotowany w poprzednim kwartale. Dobrą wiadomością jest to, że całkowity przychód z gier wzrósł o 44%, co jest oczywiście wynikiem przejęcia Activision Blizzard. Gdyby tak się nie stało, liczba ta byłaby bliższa 3%.
Microsoft jest w coraz bardziej niezręcznej sytuacji z marką Xbox, która próbuje stworzyć szerszy „ekosystem” Xbox poza swoimi konsolami, w dużej mierze polegając na strumieniowaniu gier, które nadal stanowi bardzo małą część rynku. Xbox Game Pass rozwijał się szybko podczas pandemii, ale Microsoft ostatecznie przestał raportować liczbę subskrypcji na dwa lata. W lutym w końcu ujawnił, że ma 34 miliony subskrybentów. Jednak częścią tego było przekształcenie wielu graczy Xbox Live Gold w coś, co nazywał „Game Pass Core”. Nie jest jasne, jaki jest teraz rzeczywisty wskaźnik wzrostu.
Ponadto Microsoft znalazł się pod ostrzałem krytyki nie tylko za podniesienie ceny usługi Xbox Game Pass Ultimate, ale także za stworzenie nowego poziomu usługi Xbox Game Pass Standard, który z wyłączeniem pierwszego dnia premiery Ekskluzywne gry na Xboxa, które są dużą częścią atrakcyjności usługi. To nawet skłoniło FTC do stwierdzenia, że Microsoft „zdegradował” Game Pass po zakupie Activision Blizzard, czego się obawiano. Microsoft zaprzeczył temu i trudno się z tym nie zgodzić, biorąc pod uwagę każdy usługi subskrypcyjne na Ziemi właśnie podnoszą ceny.
W odpowiedzi na spadek sprzedaży konsoli Xbox, Satya Nadella z Microsoftu powiedział, że budują „kanał” treści dla graczy konsolowych, ale chcą również udostępnić je na PC, urządzeniach mobilnych, w chmurze i niedawno dodanym Amazon Fire TV. Nadal sceptycznie podchodzę do kwestii istnienia dużej grupy graczy, którzy naprawdę lubią podstawowe gry Xbox, ale nie zależy im na posiadaniu konsoli Xbox, a urządzenia do przesyłania strumieniowego, takie jak FireTV lub urządzenia mobilne, pozostaną niszowe lub w najlepszym przypadku będą używane przez obecnych klientów, a nie nowych.
Amy Hood z Microsoftu wypowiada się trochę korporacyjnie, żeby wszystko brzmiało w porządku:
„Prawdziwym celem jest dostarczenie większej ilości treści większej liczbie użytkowników w większej liczbie miejsc i zbudowanie czegoś, co dla nas jest bardziej jak renta i subskrypcja oprogramowania z ulepszonymi transakcjami i własnością IP, co jest bardzo cenne w perspektywie długoterminowej. Jesteśmy zachęceni postępem i sposobem, w jaki robimy postępy z Game Pass”.
Oczywiście, to są… słowa. Jednak prawda jest taka, że dział gier Microsoftu Jest zarabiać pieniądze, i nie można powiedzieć, że to się „nie liczy”, ponieważ Activision to kontroluje. Mam na myśli, że to jest… powód, dla którego kupili Activision, aby mogli zarabiać pieniądze w swoim dziale gier, co właśnie robią, rekompensując spadki lub opóźnienia gdzie indziej”.
Microsoft ostatecznie wyda „odświeżoną” wersję swojej konsoli tej generacji i powiedział, że nie porzuci sprzętu nowej generacji. Jednak biorąc pod uwagę obecny stan konsoli Xbox, trudno dostrzec cokolwiek znaczącego, co mogłoby odwrócić ten spadek, nawet nowsze, bardziej popularne gry.
Chodź za mną na TwitterzeIndonezyjski: youtubeIndonezyjski: I Instagram.
Weź moją powieść science fiction Seria Herokiller I Trylogia Ziemian.