Virtue – agencja, dla której pracujemy – jest zdecydowanie agencją kulturalną (właściwie, jako że wyłoniliśmy się z Vice Media dwadzieścia lat temu, powiedzielibyśmy, że jesteśmy – hmm – To (Agencja kultury.) Przez ostatnie pięć lat rozmawialiśmy z dziesiątkami marek o ich wyzwaniach i wciąż pojawiało się jedno pytanie: „Skąd wiemy, że podejmujemy właściwe decyzje w kwestii kultury?”
Przy nieskończonej liczbie kanałów, nisz i twórców treści połączonych globalnie, od czego powinna zacząć marka? Skąd wiesz, co zadziała dla Twojej marki?
Więc próbowaliśmy odpowiedzieć na to pytanie i efektem jest (tutaj znajdziesz reklamę) Pigeon.
Nazywamy to kulturowym akceleratorem dla marek. Zamiast próbować kampanii po kampanii, szukając tego, co „działa” w kulturze, Pigeon obejmuje oparty na sztucznej inteligencji silnik big data, przeszkolony do identyfikowania powiązanych obszarów kulturowych i stymulowania nowego wzrostu dla marek.
Pomaga to markom odkryć ukryte nisze i sieci, które tworzą znaczenie i wartość na świecie. Z kolei marki mogą dostarczać prawdziwe znaczenie i wartość – nie tylko zakłócać i irytować.
Co najciekawsze, firmie Pigeon udało się zidentyfikować przestrzeń kulturową zanim zrobili to konkurenci, co stanowiło ogromną przewagę wynikającą z bycia pierwszym graczem.
No dobrze, dość gadania, ale jak to właściwie działa?
Aby podać przykład z prawdziwego świata, postanowiliśmy zbadać sektor, który naprawdę tkwi w schemacie standardowych wytycznych – luksusową biżuterię. Przyjrzeliśmy się Tiffany & Co, Bulgari, Cartier i Van Cleef & Arpels.
Pigeon podaje, że największym kapitałem kulturowym może pochwalić się Bulgari (60,77 w naszym indeksie kapitału kulturowego), a na kolejnym miejscu znajduje się Tiffany & Co (54,05).
Jeśli przyjrzymy się temu głębiej, zobaczymy, że wszystkie te marki wykorzystują ten sam talent, aby zmobilizować ten kapitał kulturowy. Każda z nich opiera się na nazwiskach celebrytów, które uosabiają „nowy luksus”; Dua Lipa dla Bulgari, Timothy Chalamet dla Cartier.
Jak te marki mogą się wyróżnić? Biżuteria jest bardzo związana z miłością, zwłaszcza jeśli chodzi o prezenty. Podobnie, jako marka, Pigeon może zapewnić kulturowy ekosystem dla miłości i tu właśnie robi się ciekawie.
Zamiast po prostu szukać celebrytów, nagle zostajemy wrzuceni w świat limerence, który od 2020 r. cieszy się ogromną popularnością, albo w południowokoreańskie i indyjskie komedie romantyczne, albo w setki innych nisz, które nie znalazłyby się na radarze bez narzędzia takiego jak Pigeon.
Nie tylko pozwala markom aktywować fandomy, które są ściśle związane z tymi elementami kulturowymi, ale możemy je również postrzegać jako elementy, które mogą wpływać na szerszą kulturową dyskusję na temat miłości i romansu. Na przykład koreańskie komedie romantyczne stały się sławne dzięki temu, że są dostępne na Netfliksie. Mogą nie wzbudzać tak dużego oddania na Zachodzie jak K-pop — ale ludzie wyraźnie je oglądają, ponieważ interesują się koreańską perspektywą miłości.
Jeśli brzmi to tak, jakbyśmy wypili własny KOOL-AID, to dlatego, że jesteśmy szczerze podekscytowani tym, co stworzyliśmy i jego mocą obiektywnego odpowiadania na pytania, które właściciele marek zadają nam co tydzień. Widzieliśmy wiele nowych zastosowań AI w naszym świecie; uważamy, że stworzyliśmy coś, co wykracza daleko poza to; narzędzie, którego marketingowcy mogą używać do poruszania się po złożonym krajobrazie i wchodzenia w gospodarkę kulturową z pewnością siebie.
Oczywiście, gdy już wiesz, gdzie skierować swoją kulturową moc, marki nadal muszą wiedzieć, co robić. Na szczęście Pigeon żyje w Virtue, więc mamy to również pod kontrolą.