Home Biznes Akcje Sainsbury’s spadają o 4% z powodu spadku sprzedaży Argos i odzieży

Akcje Sainsbury’s spadają o 4% z powodu spadku sprzedaży Argos i odzieży

7
0


  • Sprzedaż żywności w Sainsbury’s wzrosła w tym kwartale, ale sprzedaż w Argos spadła

Sprzedaż marki Argos firmy Sainsbury’s spadła w pierwszym kwartale, a sprzedaż odzieży i towarów powszechnego użytku również zanotowała spadek, jak wynika z opublikowanych dziś rano wyników.

Gigant supermarketów poinformował, że sprzedaż artykułów codziennego użytku i odzieży spadła o 4,3 proc., podczas gdy sprzedaż Argosu spadła o 6,2 proc., na co wpłynęła niesprzyjająca pogoda na początku lata i wysoka sprzedaż w tym samym okresie ubiegłego roku.

Jednakże sprzedaż żywności grupy wzrosła w tym okresie o 4,8 proc., a całkowita sprzedaż grupy supermarketów wzrosła o 3 proc.

Sprzedaż żywności: sprzedaż żywności Sainsbury’s wzrosła o 4,8% w ostatnim pierwszym kwartale

Sprzedaż porównywalna, z wyłączeniem paliwa, wzrosła o 2,7 proc., w porównaniu do wzrostu o 9,8 proc. w tym samym okresie rok wcześniej.

Sainsbury’s poinformował, że nadal spodziewa się, że w całym roku obrotowym 2024/25 podstawowy zysk operacyjny z handlu detalicznego wyniesie od 1,01 do 1,06 miliarda funtów, co będzie oznaczać wzrost o 5–10 procent.

Prognozuje się, że w tym roku wolne przepływy pieniężne z handlu detalicznego wyniosą „przynajmniej” 500 milionów funtów, podczas gdy poprzednio wynosiły 639 milionów funtów.

Akcje Sainsbury’s spadły o 3,99 proc., czyli 10,28 pensów, do 247,52 pensów na początku sesji i straciły ponad 9 proc. w ciągu ostatniego roku.

Victoria Scholar, szefowa działu inwestycji w Interactive Investor, powiedziała: „Argos zmaga się ze słabym popytem, ​​ponieważ jego oferta nie jest obecnie priorytetem dla klientów zmagających się z niedoborem gotówki.

Szef Sainsbury’s stwierdził nawet, że konsumenci pozostają ostrożni, jeśli chodzi o wydatki uznaniowe.

„Ogród i dom również zmagają się z problemami z powodu rozczarowująco deszczowej pogody i w erze popandemicznego boomu na majsterkowanie”.

Jednak według danych Kantar Worldpanel grupa ta odnotowała w tym okresie największy wzrost udziałów w rynku spośród wszystkich sprzedawców detalicznych, a klienci odnotowali stały wzrost liczby zmian dostawców.

Odpowiedzialny: Simon Roberts jest dyrektorem generalnym Sainsbury’s

Odpowiedzialny: Simon Roberts jest dyrektorem generalnym Sainsbury’s

Dyrektor generalny Simon Roberts powiedział: „Jesteśmy zadowoleni z wyników, jakie osiągnęliśmy w segmencie artykułów spożywczych, pokonując rynek, i z szybkich postępów w realizacji planu Sainsbury’s na kolejny poziom”.

Dodał: „Skupiamy się na dostarczaniu najlepszej na rynku kombinacji wartości i jakości, a nasi klienci to dostrzegają, o czym świadczy fakt, że 98 procent naszych dużych koszyków obejmuje Nectar Prices lub Aldi Price Match”.

Sieć sklepów poinformowała, że ​​w ciągu kwartału wprowadziła na rynek 400 nowych produktów spożywczych, z czego połowa dotyczyła serii Taste the Difference.

Roberts powiedział: „Nasza działalność w branży spożywczej rozwija się coraz lepiej i chciałbym podziękować wszystkim moim współpracownikom, dostawcom i rolnikom za wspaniałą pracę, jaką wykonują każdego dnia, aby zaspokoić potrzeby wszystkich naszych klientów”.

NatWest kupi główną działalność bankową Sainsbury’s ponieważ grupa supermarketów wycofuje się z sektora, aby skupić się na żywności.

Gigant supermarketów zapłaci NatWest 125 milionów funtów po sfinalizowaniu umowy, w wyniku której pożyczkodawca przejmie 1,4 miliarda funtów niezabezpieczonych pożyczek osobistych, 1,1 miliarda funtów sald kart kredytowych i około 2,6 miliarda funtów depozytów klientów.

Transakcja zakłada przejęcie przez NatWest podstawowych aktywów i zobowiązań bankowych Sainsbury’s, jednak ostateczna wysokość kwoty zostanie potwierdzona dopiero po zakończeniu transakcji, której finał planowany jest na marzec przyszłego roku.

Sainsbury’s poinformował, że nie zamierza w najbliższym czasie wprowadzać żadnych zmian w warunkach korzystania z usług bankowych dla klientów, dodając, że „nie muszą oni podejmować żadnych działań”.

Chris Beckett, szef badań kapitałowych w Quilter Cheviot, powiedział: „Choć Sainsbury’s wykazał pewne pozytywne trendy, zwłaszcza w branży spożywczej, ogólną tezą pozostaje to, że w handlu detalicznym żywnością większe przedsiębiorstwa są zazwyczaj lepiej przygotowane do czerpania korzyści ze względu na efekt skali, stąd też preferujemy Tesco”.

Według naukowca z Interactive Investor: „Inwestorzy mają kłopoty z akcjami, które w tym roku spadły o około 16 procent, podczas gdy Tesco zyskało ponad 4 procent”.

„Nie udało im się jednak przekonać do dzisiejszych mieszanych wyników supermarketu, którego akcje straciły około 4 procent.

PLATFORMY INWESTYCYJNE DIY

Łatwe inwestowanie i gotowe portfele

AJ Dzwon

Łatwe inwestowanie i gotowe portfele

AJ Dzwon

Łatwe inwestowanie i gotowe portfele

Bezpłatne pomysły na inwestowanie i zarządzanie funduszami

Hargreaves Lansdown

Bezpłatne pomysły na inwestowanie i zarządzanie funduszami

Hargreaves Lansdown

Bezpłatne pomysły na inwestowanie i zarządzanie funduszami

Inwestowanie z opłatą ryczałtową od 4,99 GBP miesięcznie

interaktywny inwestor

Inwestowanie z opłatą ryczałtową od 4,99 GBP miesięcznie

interaktywny inwestor

Inwestowanie z opłatą ryczałtową od 4,99 GBP miesięcznie

Inwestowanie w akcje: społeczność licząca ponad 30 milionów osób

eToro

Inwestowanie w akcje: społeczność licząca ponad 30 milionów osób

eToro

Inwestowanie w akcje: społeczność licząca ponad 30 milionów osób

Bezpłatne transakcje akcjami i brak opłat za prowadzenie konta

Handel 212

Bezpłatne transakcje akcjami i brak opłat za prowadzenie konta

Handel 212

Bezpłatne transakcje akcjami i brak opłat za prowadzenie konta

Linki partnerskie: Jeśli wybierzesz produkt This is Money może zarobić prowizję. Te oferty są wybierane przez nasz zespół redakcyjny, ponieważ uważamy, że warto je wyróżnić. Nie wpływa to na naszą niezależność redakcyjną.

Porównaj najlepsze konto inwestycyjne dla siebie



Source link