Home Biznes Aldi nadal jest najtańszy w porównaniu do wózka pełnego zakupów – pomimo...

Aldi nadal jest najtańszy w porównaniu do wózka pełnego zakupów – pomimo gwarancji dopasowania cen i kart lojalnościowych u rywali

26
0


Aldi został ogłoszony najtańszym supermarketem w ofercie obejmującej 65 produktów, mimo że konkurenci obiecali wyrównać ceny – ujawniają nowe wyniki badań.

W czerwcu średni rachunek za wózek z 65 artykułami w Aldi wyniósł 118,41 GBP i był o 32,60 GBP niższy niż w najdroższym sklepie Waitrose, gdzie zapłaciliśmy 151,01 GBP.

Badania wykazały, że w czerwcu te same produkty w Waitrose były droższe o prawie 28 procent niż w Aldi.

Wojny cenowe! Aldi i Lidl okazały się dwoma najtańszymi supermarketami w zeszłym miesiącu, powiedział Which?

Julie Ashfield, dyrektor zarządzająca ds. zakupów w Aldi UK, powiedziała: „Jesteśmy zachwyceni, że w tym roku po raz szósty zostaliśmy uznani za najtańszy supermarket – potwierdzając tym samym, że cen w Aldi nie da się zrównać nawet z kartą lojalnościową.

Przecież jest tylko jeden supermarket, w którym każda cena jest ceną Aldi.

„Ale u nas klienci otrzymują nie tylko niezmiennie niskie ceny, ale także nagradzaną jakość”.

Aldi był o 19,10 funta tańszy niż Sainsbury’s Nectar i o 15,89 funta tańszy niż Tesco Clubcard za tę samą listę produktów spożywczych.

Lidl był w zeszłym miesiącu drugim najtańszym supermarketem – 65 produktów kosztowało w nim średnio 121,31 £, czyli tylko o 2,90 £ więcej niż w Aldi, według grupy konsumenckiej Which?

Za Aldi, Lidlem i Tesco Clubcard znalazła się Asda, która zajęła czwarte miejsce w rankingu najtańszych produktów – wózek z produktami kosztował 131,42 funta.

Najdroższą restaurację w Waitrose uznano za najlepszą, ale niewiele dalej znalazły się Morrisons i Ocado, ze średnimi rachunkami wynoszącymi odpowiednio 140,19 GBP i 144,06 GBP.

Portal Which? nie ujawnia pełnej listy produktów, które znalazły się w wózku, ale poinformował This is Money, że znajdowały się tam zarówno produkty markowe, jak i własne, takie jak groszek ogrodowy Birds Eye, fasolka po bretońsku Heinz, mleko, masło i chleb Hovis.

Wyniki obejmowały ceny zakupów z wykorzystaniem karty lojalnościowej Nectar w Sainsbury’s i Clubcard w Tesco, które oferują tańsze oferty w zamian za posiadanie karty lojalnościowej.

Jak podaje Which?, bez karty Sainsbury’s Nectar i karty lojalnościowej Tesco rachunki w obu supermarketach wyniosły odpowiednio 137,51 GBP i 134,30 GBP.

Ele Clark, redaktorka działu handlu detalicznego w Which?, powiedziała: „Biorąc pod uwagę, że ceny żywności w dalszym ciągu nadwyrężają budżety gospodarstw domowych, nie dziwi fakt, że wiele osób decyduje się na zakupy w sklepach dyskontowych. Tytuł najtańszego supermarketu po raz kolejny zdobył Aldi”.

„Nasza analiza pokazuje, że Aldi i Lidl nadal są tańsze niż tradycyjne supermarkety, nawet jeśli uwzględnimy ceny lojalnościowe”.

Ukoronowany: Aldi okazał się najtańszym supermarketem w nowym badaniu Which?

Ukoronowany: Aldi okazał się najtańszym supermarketem w nowym badaniu Which?

Drogi: Waitrose został uznany przez Which? za najdroższy supermarket w zeszłym miesiącu

Drogi: Waitrose został uznany przez Which? za najdroższy supermarket w zeszłym miesiącu

Wojny cenowe w supermarketach

Klienci musieli zmierzyć się z drastycznymi podwyżkami cen przy kasach supermarketów na skutek wyższej inflacji i stóp procentowych.

Supermarkety prowadzą wojnę cenową, aby utrzymać stałą liczbę klientów i przyciągnąć lojalnych klientów. Programy lojalnościowe stały się dużym biznesem dla wielu sieci.

Niektóre sieci, np. Sainsbury’s i Tesco, podniosły ceny dostępne tylko dla członków, co oznacza, że ​​klienci bez karty lojalnościowej muszą płacić więcej za niektóre produkty.

Podczas gdy supermarkety toczą wojnę cenową, wielu konsumentów zmaga się z wysokimi rachunkami.

Jak wynika z badania firmy Kantar przeprowadzonego w zeszłym miesiącu, prawie jedna czwarta kupujących przyznała, że ​​ma problemy z nadążeniem za rosnącymi rachunkami i związaniem końca z końcem.

Jednak Kantar w swoich wynikach zauważył, że ceny artykułów spożywczych zaczynają spadać.

W czerwcu napisano: „Koszty spadają w prawie jednej trzeciej kategorii artykułów spożywczych, które śledzimy, w tym w papierach toaletowych, maśle i mleku. To duży wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem, kiedy tylko 1 procent rynków spadało”.

Jak poinformował w zeszłym miesiącu Urząd Statystyk Narodowych, inflacja wzrosła o 2 procent w skali roku do maja, w porównaniu z 2,3 procent w okresie 12 miesięcy do kwietnia.

Jak dodano, największym czynnikiem przyczyniającym się do spadku inflacji były niższe ceny żywności.

Nie stać mnie na zakupy w Waitrose

Ograniczony budżet: Jenny Blyth robi zakupy w Aldi i mówi, że nie stać jej na M&S ani Waitrose

Ograniczony budżet: Jenny Blyth robi zakupy w Aldi i mówi, że nie stać jej na M&S ani Waitrose

Jenny Blyth, 37 lat, mieszka w północnym Londynie ze swoją siostrą i prowadzi własną firmę Storm in a Teacup Gifts.

Powiedziała This is Money: „Robię zakupy w Aldi mniej więcej raz w tygodniu, ponieważ ceny są tak konkurencyjne, a produkty są świetne. Zaczęli wprowadzać większe asortymenty, a środkowy korytarz jest fantastyczny.

„Marki nigdy nie miały dla mnie znaczenia, dlatego cieszę się, że Aldi wprowadza na rynek produkty wysokiej jakości, które są tańsze od poprzednich, choć czasami nie mogę tam znaleźć wszystkiego, czego potrzebuję”.

Jenny wydaje około 50 funtów tygodniowo, czyli 200 funtów miesięcznie, na artykuły spożywcze, ale w ostatnich latach jej rachunki wzrosły, co jest dla niej trudne do udźwignięcia, jako właścicielki małej firmy pracującej na własny rachunek.

Powiedziała: „Waitrose i M&S zdecydowanie nie mieszczą się w moim przedziale cenowym. Mogę się do nich udać, jeśli to specjalna okazja lub jeśli potrzebuję czegoś konkretnego, ale jeśli nie ma tego w ofercie, prawdopodobnie nic bym nie kupiła”.

OSZCZĘDŹ PIENIĄDZE, ZARABIAJ PIENIĄDZE

Najwyższe stawki plus premia 50 funtów do 15 lipca

Oferty oszczędnościowe

Najwyższe stawki plus premia 50 funtów do 15 lipca

Oferty oszczędnościowe

Najwyższe stawki plus premia 50 funtów do 15 lipca

Zawiera 0,88% premii na jeden rok

Cash One przy 5,17%

Zawiera 0,88% premii na jeden rok

Cash One przy 5,17%

Zawiera 0,88% premii na jeden rok

Brak opłat za prowadzenie konta i bezpłatne transakcje akcjami

Darmowa oferta akcji

Brak opłat za prowadzenie konta i bezpłatne transakcje akcjami

Darmowa oferta akcji

Brak opłat za prowadzenie konta i bezpłatne transakcje akcjami

Konto z wypowiedzeniem 365 dni

5,78% oszczędności

Konto z wypowiedzeniem 365 dni

5,78% oszczędności

Konto z wypowiedzeniem 365 dni

Karta lojalnościowa BT o wartości 50 GBP – 30,99 GBP za 24 miesiące

Szerokopasmowy światłowód

Karta lojalnościowa BT o wartości 50 GBP – 30,99 GBP za 24 miesiące

Szerokopasmowy światłowód

Karta lojalnościowa BT o wartości 50 GBP – 30,99 GBP za 24 miesiące

Linki partnerskie: Jeśli wybierzesz produkt This is Money może zarobić prowizję. Te oferty są wybierane przez nasz zespół redakcyjny, ponieważ uważamy, że warto je wyróżnić. Nie wpływa to na naszą niezależność redakcyjną.

Niektóre linki w tym artykule mogą być linkami afiliacyjnymi. Jeśli na nie klikniesz, możemy zarobić niewielką prowizję. Pomaga nam to finansować This Is Money i zachować jego bezpłatne użytkowanie. Nie piszemy artykułów w celu promowania produktów. Nie pozwalamy, aby jakiekolwiek relacje komercyjne wpływały na naszą niezależność redakcyjną.



Source link