Home Biznes Co to jest BYD? Jak chińska marka wygrywa na Euro 2024...

Co to jest BYD? Jak chińska marka wygrywa na Euro 2024 dzięki rosnącej liczbie wyszukiwań jej samochodów – czy jej pojazdy elektryczne są dobre?

31
0


Ponieważ dziś wieczorem Anglia gra swój ostatni mecz grupowy w kampanii Euro 2024 przeciwko Słowenii, jest już jeden zwycięzca tego letniego festiwalu piłki nożnej… Chiny.

Firma BYD, oficjalny partner motoryzacyjny tegorocznych Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej UEFA, osiągnęła już duże wyniki, ponieważ nabywcy samochodów w całej Wielkiej Brytanii wzmogli liczbę wyszukiwań pojazdów elektrycznych (EV), widząc oklejone logo marki na boisku i reklamy telewizyjne w ostatniej połowie meczu. 12 dni.

Jednak brytyjskim kierowcom wciąż pozostaje kilka ważnych pytań dotyczących tej stosunkowo mało znanej marki, w tym: co oznacza BYD, jakie samochody sprzedaje w Wielkiej Brytanii i czy jej pojazdy elektryczne są dobre? Odpowiedzieliśmy na nie poniżej…

Jest już jeden bardzo duży zwycięzca Euro 2024 – i jest to chińska firma samochodowa, o której prawdopodobnie nigdy nie słyszałeś…

BYD jest oficjalnym partnerem turnieju UEFA Euro 2024 w zakresie elektromobilności, a Auto Trader twierdzi, że transakcja już przynosi korzyści, ponieważ nastąpił duży wzrost liczby brytyjskich kierowców poszukujących chińskich samochodów na sprzedaż

BYD jest oficjalnym partnerem turnieju UEFA Euro 2024 w zakresie elektromobilności, a Auto Trader twierdzi, że transakcja już przynosi korzyści, ponieważ nastąpił duży wzrost liczby brytyjskich kierowców poszukujących chińskich samochodów na sprzedaż

Auto Trader, największa w Wielkiej Brytanii giełda samochodów nowych i używanych, twierdzi, że w weekend otwarcia Euro 2024 – trwający od piątku do niedzieli – liczba wyświetleń modeli BYD na jej stronie wzrosła o 69 procent w porównaniu z tygodniem wcześniej.

Około 26 000 reklam samochodów BYD zostało wyświetlonych, gdy kierowcy sprawdzali nieznaną markę, którą zauważyli na tablicach reklamowych na obrzeżach boisk podczas pierwszych siedmiu meczów turnieju.

Dotyczyło to ponad 10 milionów widzów w Wielkiej Brytanii, którzy oglądali mecz otwarcia pomiędzy Niemcami a Szkocją.

Według Auto Trader, według stanu na piątek liczba widzów nieco się uspokoiła, ale pozostaje o ponad 53 procent wyższa niż przed rozpoczęciem turnieju.

W czerwcu model Seal EV firmy BYD stał się drugim najczęściej oglądanym nowym samochodem elektrycznym na stronie internetowej, zaraz za Ioniq5 Hyundaia.

Istnieją także inne imponujące statystyki z Wielkiej Brytanii dotyczące wschodzącej chińskiej marki, która już walczy z Teslą w wyścigu o miano największego światowego producenta pojazdów elektrycznych.

Około 26 000 reklam samochodów BYD zostało wyświetlonych, gdy kierowcy sprawdzali nieznaną markę, którą zauważyli na tablicach reklamowych na obrzeżach boisk podczas pierwszych siedmiu meczów turnieju

Około 26 000 reklam samochodów BYD zostało wyświetlonych, gdy kierowcy sprawdzali nieznaną markę, którą zauważyli na tablicach reklamowych na obrzeżach boisk podczas pierwszych siedmiu meczów turnieju

Buduj swoje marzenia – chyba, że ​​jesteś Szkotem.  Na zdjęciu: Kevin Csoboth z Węgier strzelił gola w ostatnich minutach i wyeliminował Szkocję z rozgrywek w niedzielę 23 czerwca dzięki reklamom BYD na cyfrowych wyświetlaczach wokół boiska

Buduj swoje marzenia – chyba, że ​​jesteś Szkotem. Na zdjęciu: Kevin Csoboth z Węgier strzelił gola w ostatnich minutach i wyeliminował Szkocję z rozgrywek w niedzielę 23 czerwca dzięki reklamom BYD na cyfrowych wyświetlaczach wokół boiska

Stoisko chińskiego producenta samochodów BYD w oficjalnej Strefie Kibica UEFA przed meczem Grupy F pomiędzy Portugalią a Czechami 18 czerwca

Stoisko chińskiego producenta samochodów BYD w oficjalnej Strefie Kibica UEFA przed meczem Grupy F pomiędzy Portugalią a Czechami 18 czerwca

Producent pojazdów elektrycznych jest niezwykle widoczny zarówno na 10 stadionach wykorzystywanych podczas turniejów, jak i w reklamach telewizyjnych podczas meczów

Producent pojazdów elektrycznych jest niezwykle widoczny zarówno na 10 stadionach wykorzystywanych podczas turniejów, jak i w reklamach telewizyjnych podczas meczów

Auto Trader twierdzi, że przed Euro 2024 BYD w tym roku wskoczyła już na piątą najpopularniejszą nową markę elektryczną w swojej witrynie, odpowiadając za 5,6% wszystkich wyświetleń reklam nowych pojazdów elektrycznych.

Jednak od rozpoczęcia turnieju 14 czerwca BYD jest drugim najczęściej oglądanym producentem modeli pojazdów elektrycznych – za BMW, ale przed Teslą na czwartym miejscu.

Ponieważ marka jest w dalszym ciągu w dużej mierze nieznana wśród nabywców samochodów w Wielkiej Brytanii, BYD przetwarza obecnie „bardziej konserwatywną część potencjalnych klientów”, twierdzi Auto Trader.

Obecnie zaledwie 2,9 procent wyświetleń przekłada się na faktyczne zakupy.

Jednakże w związku z wkroczeniem turnieju w ekscytującą fazę pucharową i coraz większą liczbą widzów oglądających mecze Euro, Auto Trader spodziewa się wzrostu współczynnika konwersji w nadchodzących tygodniach.

„Nasze dane dotyczące ruchu pokazują, że ten turniej już powoduje skokową zmianę świadomości na temat BYD nieco ponad rok po wejściu na rynek brytyjski” – mówi Erin Baker, dyrektor redakcyjny Auto Trader.

„To partnerstwo medialne o wysokim profilu tylko podkreśla ich ambicje w Europie, gdzie muszą stawić czoła ostrej konkurencji ze strony starszych marek o ugruntowanej pozycji.

„Sprzedaż BYD szybko rośnie, choć od niskiego poziomu, a partnerstwo na Euro ma potencjał, aby utrwalić ją w świadomości społecznej”.

Komentując swoją umowę sponsorską ze stycznia, Michael Shu, dyrektor zarządzający BYD Europe, powiedział, że chiński producent samochodów jest „podekscytowany” możliwością bycia oficjalnym partnerem Euro 2024 i firma „zaprezentuje szerokiemu gronu odbiorców swoje najnowsze osiągnięcia w dziedzinie pojazdów elektrycznych” -dotarcie do odbiorców”.

Dodał: „Co istotne, partnerstwo podkreśla zaangażowanie marki BYD w redukcję emisji gazów cieplarnianych na rzecz bardziej ekologicznej przyszłości, w której UEFA Euro 2024 będzie mieć wpływowy głos”.

Poniżej znajdują się odpowiedzi na pytania, które możesz mieć na temat BYD…

BYD oznacza „Build Your Dreams”, co najwyraźniej odzwierciedla wysiłki firmy na rzecz walki ze zmianami klimatycznymi…

BYD oznacza „Build Your Dreams”, co najwyraźniej odzwierciedla wysiłki firmy na rzecz walki ze zmianami klimatycznymi…

Co oznacza BYD?

BYD oznacza Buduj swoje marzenia.

Nazwa ma odzwierciedlać wysiłki marki na rzecz walki ze zmianami klimatycznymi.

„Firmę założono pod hasłem Buduj swoje marzenia w 1995 r., zgodnie z marzeniem jej założyciela, pana Wang Chuanfu, aby umożliwić Chinom rozwój bez zanieczyszczeń dzięki czystej energii” – twierdzi grupa.

BYD oficjalnie wszedł na rynek brytyjski w marcu 2023 roku z SUV-em Atto 3, ale już powiększył swoją gamę modeli do trzech samochodów

BYD oficjalnie wszedł na rynek brytyjski w marcu 2023 roku z SUV-em Atto 3, ale już powiększył swoją gamę modeli do trzech samochodów

Gdzie ma siedzibę BYD?

Siedziba BYD znajduje się w Shenzhen w Guangdong.

Kiedy BYD weszło na rynek brytyjski?

Najpierw zaczął sprzedawać swoje Akt 3 SUV w marcu 2023 r.

Ile samochodów BYD sprzedano w Wielkiej Brytanii?

Od marca 2023 r. do końca maja 2024 r. z oficjalnych danych rejestracyjnych wynika, że ​​w Wielkiej Brytanii zakupiono 3365 samochodów BYD.

Pod koniec ubiegłego roku BYD wyprzedził Teslę i stał się największym na świecie sprzedawcą pojazdów elektrycznych.  Jednak marka jest nadal stosunkowo nieznana w Wielkiej Brytanii

Pod koniec ubiegłego roku BYD wyprzedził Teslę i stał się największym na świecie sprzedawcą pojazdów elektrycznych. Jednak marka jest nadal stosunkowo nieznana w Wielkiej Brytanii

Ile samochodów BYD sprzedaje na całym świecie?

W sferze pojazdów elektrycznych BYD walczy z Teslą o miano największego światowego gracza.

W ostatnich trzech miesiącach 2023 roku amerykańska marka samochodów Elona Muska sprzedała na całym świecie 484 500 pojazdów. W tym samym okresie BYD wysłało 526 000 egzemplarzy.

Trzy pojazdy elektryczne BYD sprzedawane obecnie w Wielkiej Brytanii: od lewej do prawej, Atto 3, Seal i Dolphin

Trzy pojazdy elektryczne BYD sprzedawane obecnie w Wielkiej Brytanii: od lewej do prawej, Atto 3, Seal i Dolphin

Jakie modele BYD sprzedaje obecnie w Wielkiej Brytanii?

BYD oferuje obecnie klientom w Wielkiej Brytanii trzy różne modele pojazdów elektrycznych: Atto 3, Dolphin i nowy Seal.

Czy samochody BYD są tanie?

Kompaktowy hatchback Dolphin jest najtańszym modelem, którego ceny zaczynają się obecnie od 30 195 funtów, chociaż reklamowano model podstawowy o wartości 25 500 funtów z mniejszym akumulatorem.

Większy SUV Atto 3 kosztuje od 37 695 funtów, a najnowsza limuzyna rodziny Seal jest najdroższa od 45 695 funtów.

Chociaż ceny te są nadal stosunkowo wysokie, nadal są tańsze niż większość europejskich rywali.

Na przykład najbardziej oczywistą konkurencją dla Dolphina pod względem wielkości, zasięgu i funkcji jest VW ID.3, a Volkswagen jest o około 5500 funtów droższy za podobny model.

Podobnie jak Tesla, chiński konglomerat produkuje własne akumulatory, co częściowo pomaga mu utrzymać koszty na niskim poziomie.

A ponieważ jest to marka chińska, obecnie korzysta ze znacznych dotacji krajowych.

Ceny mogą jednak wkrótce wzrosnąć, ponieważ UE planuje nałożyć cła na chińskie samochody elektryczne przybywające do Wielkiej Brytanii prawie 50-procentowymi cłamiróżnią się w zależności od marki.

BYD ma zostać dotknięty tymczasową dodatkową stawką celną w wysokości 17,4%, podnoszącą całkowite opodatkowanie importu do 27,4%.

Nasz wybór spośród samochodów BYD dostępnych obecnie w sprzedaży to Dolphin, który jest również najtańszym...

Nasz wybór spośród samochodów BYD dostępnych obecnie w sprzedaży to Dolphin, który jest również najtańszym…

Czy samochody BYD są dobre?

Nasz wybór spośród trzech aktualnie dostępnych w sprzedaży to BYD Delfin – a pięciomiejscowy hatchback z napędem na przednie koła i do wyboru cztery warianty napędu na przednie koła.

Podstawowa wersja Active (przewidywana cena od 25 490 funtów) łączy akumulator 44,9 kWh z silnikiem elektrycznym o mocy 70 kW (95 KM) i zapewnia szacunkowy zasięg 330 km.

Dwie obecnie sprzedawane wersje – Comfort (29 490 GBP) i Design (30 999 GBP) – są wyposażone w mocniejszy akumulator o pojemności 60,4 kWh i silnik elektryczny o mocy 150 kW (204 KM), co zapewnia dynamiczne przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu siedmiu sekund do maksymalnej prędkości ograniczonej do 150 km/h, ale zasięg 265 mil — wystarczający, aby przedostać się z Londynu do Middlesbrough.

Model Design ma szklany dach, tylną szybę przyciemniającą i bezprzewodowe ładowanie smartfona.

Niektóre linki w tym artykule mogą być linkami partnerskimi. Jeśli je klikniesz, możemy otrzymać niewielką prowizję. Pomaga nam to finansować This Is Money i zapewniać swobodę korzystania z niej. Nie piszemy artykułów promujących produkty. Nie pozwalamy, aby jakiekolwiek relacje handlowe wpływały na naszą niezależność redakcyjną.



Source link