Home Biznes Co zwycięstwo Partii Pracy w wyborach oznacza dla kierowców i kosztów użytkowania...

Co zwycięstwo Partii Pracy w wyborach oznacza dla kierowców i kosztów użytkowania samochodów?

7
0


Mamy nowy rząd Partii Pracy, a wraz z nim kierowcy będą chcieli wiedzieć, co to oznacza dla przyszłości posiadania samochodu i kosztów jazdy.

Czego powinni spodziewać się kierowcy wybierający się na drogi pod rządami Kiera Starmera, gdy kurz opadnie?

Zebraliśmy wszystkie sposoby, w jakie rząd Partii Pracy wpłynie na kierowców, począwszy od ponownego wprowadzenia zakazu sprzedaży nowych samochodów benzynowych i wysokoprężnych od 2030 r. po podniesienie akcyzy na paliwo.

Oto, jaki wpływ będzie miało zwycięstwo Partii Pracy w wyborach Ty kierowca

Czy za rządów Partii Pracy nastąpi wzrost cen paliw?

Sir Keir Starmer nie chciał całkowicie wykluczyć podwyżki podatku od paliw.

Po 14 kolejnych latach stagnacji lider Partii Pracy niechętnie mówi o kontynuacji tej trwającej już półtora dekady tendencji.

Brytyjczycy płacą jedne z najwyższych podatków paliwowych w Europie – z VAT-em w wysokości 20 procent, który jest również doliczany do pełnej ceny, wliczając cło. Od 2011 r. jest on zamrożony na poziomie 59,95 pensa za litr.

Dodatkowa „tymczasowa” obniżka podatku paliwowego o 5 pensów, wprowadzona po raz pierwszy w marcu 2022 r. przez ówczesnego kanclerza Rishi Sunaka w celu zneutralizowania wzrostu cen na stacjach benzynowych wywołanego wybuchem wojny na Ukrainie, będzie również obowiązywać do marca 2025 r.

Starmer powiedział, że popierał zamrożenie „za każdym razem, gdy pojawiała się ta kwestia”, ale „opłaty paliwowe będą musiały być ustalane w każdym budżecie” i nie wykluczył kategorycznie podwyżki opłat paliwowych

Starmer powiedział, że popierał zamrożenie „za każdym razem, gdy pojawiała się ta kwestia”, ale że „opłaty paliwowe będą musiały być ustalane w każdym budżecie” i nie wykluczył kategorycznie podwyżki opłat paliwowych

Podczas debaty liderów stacji Sky News Starmer unikał bezpośredniej odpowiedzi na pytanie, czy rząd Partii Pracy podniósłby akcyzę na paliwo.

Gdy po raz drugi zapytano go o podatek paliwowy, powrócił do swojej historii w tej sprawie.

Starmer powiedział, że popierał zamrożenie podatków, „za każdym razem, gdy pojawiała się ta kwestia”, ale że „decyzja o podatkach od paliw będzie musiała być podejmowana w każdym budżecie osobno”.

Przed wyborami minister transportu w gabinecie cieni Louise Hague powiedziała: Auto ekspresowe:„W sprawie podatku od paliw – chcemy niższych podatków dla ludzi pracujących, dlatego zawsze prowadziliśmy kampanię przeciwko podwyżkom podatku od paliw w tym Parlamencie.

„Nic w naszych planach nie wymaga od nas pozyskania dodatkowych środków poza środkami już ogłoszonymi”.

Hague powiedział również, że Partia Pracy rozważy opcje rozwiązania problemu fundamentalnej niesprawiedliwości polegającej na tym, że spadki cen ropy naftowej nie przekładają się na oszczędności dla kierowców.

Zgodnie z planami ustępującego rządu konserwatywnego, podatek paliwowy w wysokości 5 pensów ma zostać zniesiony w marcu 2025 r., a następnie od kwietnia 2025 r. będzie podwyższany o wskaźnik inflacji (RPI), a następnie będzie co roku podwyższany.

Podobnie było w poprzedniej dekadzie, ale zamrożenie zostało potwierdzone przez różnych kanclerzy skarbu.

Według Ministerstwa Skarbu, kierowca oszczędza około 50 funtów rocznie dzięki obniżce podatku paliwowego – łącznie od momentu jego wprowadzenia zaoszczędzono około 250 funtów.

Partia Pracy zawsze jasno dawała do zrozumienia, że ​​przywróci datę wycofania nowych samochodów benzynowych i wysokoprężnych na rok 2030

Partia Pracy zawsze jasno dawała do zrozumienia, że ​​przywróci datę wycofania nowych samochodów benzynowych i wysokoprężnych na rok 2030

Kiedy będziesz musiał przesiąść się na pojazd elektryczny?

Partia Pracy zawsze jasno stawiała sprawę, że przywróci datę 2030 r. jako datę wycofywania nowych samochodów benzynowych i wysokoprężnych, co według niej da producentom pewność, po tym jak konserwatyści przesunęli ją na 2035 r.

Kierowcy obawiają się, że przejście na pojazdy elektryczne będzie nieopłacalne.

Nowe pojazdy elektryczne są zazwyczaj znacznie droższe od nowych samochodów benzynowych i wysokoprężnych, a Serwis Auto Trader niedawno poinformował, że brak tanich, używanych pojazdów elektrycznych spowalnia proces przechodzenia na nowe technologie.

Jednak Partia Pracy powiedziała Auto Express: „Samochody elektryczne są już tańsze w eksploatacji i wkrótce będą tańsze w produkcji niż samochody benzynowe. Więcej opóźnień oznacza wyższe koszty dla kierowców, miliardy utraconych inwestycji i więcej miejsc pracy przeniesionych za granicę”.

Na rynku pojawiają się tańsze nowe pojazdy elektryczne, które można kupić w okazyjnych cenach Dacia Wiosna I Citroën e-C3 oba będą dostępne w tym roku. Spring będzie kosztował zaledwie 14 995 funtów, a e-C3 – 21 990 funtów.

Z kolei indeks samochodów używanych AA ujawnił, że średnie ceny najpopularniejszych w Wielkiej Brytanii używanych samochodów elektrycznych i hybrydowych spadły o prawie jedną piątą (19 procent) w ciągu trzech miesięcy do czerwca w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Partia Pracy nie zaproponowała jednak żadnych bezpośrednich zachęt, które pomogłyby ludziom zaplanować budżet na zakup pojazdu elektrycznego. Zamiast tego Partia Pracy pozostawiła tę kwestię siłom rynkowym, a jako zachętę zaproponowała ulepszenie punktów ładowania.

Czy tańsze ładowanie będzie sprzyjać przejściu na pojazdy elektryczne?

Partia Pracy obiecała rozbudowę sieci ładowania dzięki wprowadzeniu szeregu usprawnień.

Partia usunie bariery dla wdrażania punktów ładowania, takie jak ograniczenia wysokości i ograniczenia dostępu do danych. Zostanie również uruchomiony fundusz Rapid Charging Fund o wartości 950 milionów funtów.

Czy Partia Pracy obniży podatek VAT od opłat publicznych z 20 do 5 procent, jeśli partia wejdzie na Downing Street 10 – co dostosowałoby podatek VAT do opłat pobieranych w domu i usunęłoby nierówność opłat – pozostaje kwestią otwartą, ale przyniosłoby to większe oszczędności kierowcom pojazdów elektrycznych.

Aby zachęcić do korzystania z pojazdów elektrycznych i pomóc w ich wdrażaniu, Partia Pracy usunie bariery utrudniające wprowadzanie punktów ładowania, takie jak ograniczenia wysokości i ograniczenia dostępu do danych

Aby zachęcić do korzystania z pojazdów elektrycznych i pomóc w ich wdrażaniu, Partia Pracy usunie bariery utrudniające wprowadzanie punktów ładowania, takie jak ograniczenia wysokości i ograniczenia dostępu do danych

Dziury w drogach: czy drogi zostaną naprawione?

W styczniu Jak podaje This is Money, w 2023 r. szkody wyrządzone pojazdom na dziurawych drogach w Wielkiej Brytanii będą kosztowały oszałamiającą kwotę 474 000 000 funtów.

Według obliczeń Partii Pracy średni koszt naprawy wynosi 250 funtów.

Aby rozwiązać ten problem, Partia Pracy zapowiada „utrzymanie i odnowienie naszej sieci drogowej” poprzez naprawę dodatkowego miliona dziur w drogach w całej Anglii każdego roku podczas kolejnej kadencji parlamentu. Obiecano, że położy kres „metodom naprawy na zasadzie plastra”.

Partia Pracy planuje przeznaczyć dodatkowe 320 mln funtów w ciągu pięciu lat – pochodzące z odroczenia planowanej obwodnicy A27 w okręgu Arundel – co uzupełni kwotę 8,3 mld funtów obiecaną już przez konserwatystów.

Partia Pracy planuje przeznaczyć dodatkowe 320 mln funtów w ciągu pięciu lat – pochodzące z odroczenia planowanej obwodnicy A27 Arundel – co uzupełni kwotę 8,3 mld funtów obiecaną już przez konserwatystów

Partia Pracy planuje przeznaczyć dodatkowe 320 mln funtów w ciągu pięciu lat – sfinansowane poprzez odroczenie planowanej obwodnicy A27 Arundel – co uzupełni kwotę 8,3 mld funtów obiecaną już przez konserwatystów

Czy ULEZ zostanie rozszerzony i więcej kierowców będzie musiało za niego płacić?

Wygląda na to, że Partia Pracy nie zamierza rozszerzać stref niskiej lub bardzo niskiej emisji. ULEZ kosztuje 12,50 funta dziennie i obejmuje wszystkie dzielnice Londynu.

Żadna z nich nie została wymieniona w manifeście Partii Pracy i nie ogłoszono żadnych planów podczas procesu kampanii.

Opłata za wjazd do strefy płatnego parkowania również nie została wspomniana, ale burmistrz Londynu z Partii Pracy, Sadiq Khan, opowie o tym Od 25 grudnia 2025 r. opłata za wjazd do strefy płatnego parkowania dla pojazdów elektrycznych będzie wynosić 15 funtów.

Partia Pracy oświadczyła, że ​​„będzie nadal wspierać kierowców, zajmując się problemem rosnących kosztów ubezpieczeń samochodowych”, ale w swoim manifeście nie podała dalszych szczegółów

Partia Pracy oświadczyła, że ​​„będzie nadal wspierać kierowców, zajmując się problemem rosnących kosztów ubezpieczeń samochodowych”, ale w swoim manifeście nie podała dalszych szczegółów

Ubezpieczenie samochodu – czy w końcu będzie znów dostępne cenowo?

Długo cierpiący kierowcy płacą teraz za ubezpieczenie oszałamiającą kwotę 635 funtów – jest to rekordowa kwota i wzrost z 627 funtów w ostatnich trzech miesiącach 2023 r.poinformowało Stowarzyszenie Brytyjskich Ubezpieczycieli (ABI).

Partia Pracy oświadczyła, że ​​„będzie nadal wspierać kierowców, zajmując się kwestią rosnącego kosztu ubezpieczeń samochodowych”, ale w swoim manifeście nie podała dalszych szczegółów.

Podczas konferencji Partii Pracy w ubiegłym roku minister transportu w gabinecie cieni Louise Haigh powiedziała, że ​​Urząd Nadzoru Finansowego i Urząd ds. Konkurencji i Rynków otrzymają polecenie wszczęcia formalnego dochodzenia w sprawie rosnących cen ubezpieczeń samochodowych.

Haigh potwierdził, że 14-dniowy okres bezpłatnego anulowania ubezpieczenia samochodu zostanie wydłużony, a także, że zbadana zostanie kwestia nieuczciwych cen ustalanych na podstawie kodów pocztowych.

Przedstawiciele Partii Pracy poinformowali również, że plan naprawy dziur w drogach pozwoli kierowcom zaoszczędzić „setki funtów w postaci niższych rachunków za naprawy i składek ubezpieczeniowych”.

Niektóre linki w tym artykule mogą być linkami afiliacyjnymi. Jeśli na nie klikniesz, możemy zarobić niewielką prowizję. Pomaga nam to finansować This Is Money i zachować jego bezpłatne użytkowanie. Nie piszemy artykułów w celu promowania produktów. Nie pozwalamy, aby jakiekolwiek relacje komercyjne wpływały na naszą niezależność redakcyjną.



Source link