Home Biznes Czy należy wprowadzić stopniowe przyznawanie praw jazdy, aby ograniczyć liczbę młodych kierowców?

Czy należy wprowadzić stopniowe przyznawanie praw jazdy, aby ograniczyć liczbę młodych kierowców?

11
0


AA uważa, że ​​w celu poprawy bezpieczeństwa na drogach wśród kierowców, którzy niedawno uzyskali uprawnienia do prowadzenia pojazdów, w Wielkiej Brytanii należy wprowadzić stopniowane prawa jazdy (GDL).

Przed wyborami powszechnymi, które odbędą się w czwartek, stowarzyszenie motoryzacyjne zwróciło się do wszystkich partii politycznych z prośbą o zajęcie się problemem śmierci nastolatków na drogach poprzez ograniczenie liczby pasażerów przewożonych przez rówieśników w ciągu pierwszych sześciu miesięcy po zdaniu testów.

Apel o wprowadzenie GDL nie jest niczym nowym. AA uwzględniło tę politykę w swoim niedawnym „Manifeście motoryzacyjnym”, a posłowie naciskali na wprowadzenie tego środka.

AA wzywa do stopniowego wydawania praw jazdy (GDL), aby poprawić bezpieczeństwo na drogach. Nowa Zelandia jest jednym z krajów, w których wprowadzono podobny program

Projekt ustawy, przedstawiony przez laburzystowską posłankę Kim Leadbeater, nałoży ograniczenia na młodych kierowców w ciągu pierwszych sześciu miesięcy posiadania prawa jazdy

Projekt ustawy, przedstawiony przez laburzystowską posłankę Kim Leadbeater, nałoży ograniczenia na młodych kierowców w ciągu pierwszych sześciu miesięcy posiadania prawa jazdy

Na czym polega uzyskanie prawa jazdy po studiach?

A GDL umożliwia nowym kierowcom przechodzenie przez etapy zdobywania doświadczenia i ograniczania – od jazdy w zimowych warunkach po ograniczenia liczby pasażerów i jazdę późnym wieczorem – gdzie wymagany jest nadzór.

W miarę przechodzenia przez kolejne etapy nowi kierowcy zyskują coraz więcej uprawnień, aż do momentu, gdy po spełnieniu wszystkich wymagań otrzymają pełne prawo jazdy.

Już w 2013 r. RAC przedstawił licencję GDL z podobnymi warunkami.

Obecnie obowiązuje dwuletni okres próbny, w trakcie którego nowym kierowcom zostanie cofnięty egzamin, jeśli zdobędą sześć punktów.

GDL od lat cieszą się poparciem wielu organizacji zajmujących się bezpieczeństwem, w tym AA i RAC.

GDL pozwala nowym kierowcom stopniowo zdobywać doświadczenie i zmniejsza ryzyko, jakie towarzyszy niedoświadczonym kierowcom. Pierwsze 1000 mil, które pokonuje młody i niedoświadczony kierowca, jest uważane za kluczowe.

Nowa Zelandia należy do krajów, w których wprowadzono podobny program.

Od czasu wprowadzenia przepisów liczba obrażeń w wypadkach samochodowych wśród osób w wieku od 15 do 19 lat spadła o 23 proc., a wśród osób w wieku od 20 do 24 lat – o 12 proc.

Edmund King OBE, prezes AA, powiedział: „Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy, dopóki nie jest za późno, że obrażenia odniesione w wypadkach drogowych są główną przyczyną śmierci dzieci i młodych dorosłych w wieku od 5 do 29 lat, zgodnie z danymi Światowej Organizacji Zdrowia”.

Edmund King OBE, prezes AA, powiedział: „Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy, dopóki nie jest za późno, że obrażenia odniesione w wypadkach drogowych są główną przyczyną śmierci dzieci i młodych dorosłych w wieku od 5 do 29 lat, zgodnie z danymi Światowej Organizacji Zdrowia”

AA wzywa do stopniowego przyznawania prawa jazdy nowym kierowcom

Manifest motoryzacyjny AA w kwietniu wykazały, że prawie trzy czwarte kierowców (72 procent) uważa, że ​​prawo jazdy dla absolwentów ograniczające liczbę pasażerów to dobry pomysł.

Najnowsza wersja ustawy AA GDL ogranicza nowo wykwalifikowanym kierowcom możliwość przewożenia pasażerów będących ich rówieśnikami przez sześć miesięcy od momentu zdania egzaminu – politykę tę popierają AA Driving School i AA Trust.

Codziennie na drogach Wielkiej Brytanii ginie średnio pięć osób, a 82 zostają ciężko ranne.

Jednak jeden na pięciu młodych kierowców powoduje wypadek w ciągu roku po zdaniu egzaminu, a 1500 młodych kierowców rocznie ginie lub zostaje poważnie rannych.

Szczególnie niepokojące jest to, że każdy dodatkowy pasażer w tym samym wieku czterokrotnie zwiększa ryzyko wypadku.

Edmund King OBE, prezes AA, powiedział: „Jednym z najważniejszych problemów, którym należy się zająć, jest bezsensowna śmierć młodych kierowców, ich pasażerów i innych osób będących ofiarami tych wypadków.

Większość ludzi nie zdaje sobie sprawy, dopóki nie jest za późno, że według Światowej Organizacji Zdrowia obrażenia odniesione w wypadkach drogowych są główną przyczyną zgonów dzieci i młodych dorosłych w wieku od 5 do 29 lat.

Jesteśmy zobowiązani wobec przyszłego pokolenia wprowadzić pozytywne rozwiązania, które pomogą zapewnić im zdrowe i dostatnie życie.

Obecne próby wprowadzenia ustawodawstwa dotyczącego licencji dla absolwentów

7 maja wejdzie w życie nowy projekt ustawy o prawie jazdy dla absolwentów został wprowadzony do parlamentu przez parlamentarzystkę Partii Pracy Kim Leadbeater.

Oprócz tego, że GDL popierają liczne organizacje zajmujące się bezpieczeństwem, projekt ustawy ma także poparcie wszystkich partii w Izbie Gmin.

Jest to najnowsza z wielu prób wprowadzenia GDL do prawa podejmowanych w ostatnich latach – najbardziej zauważalną w 2020 r. była próba rządu Theresy May – ale jak dotąd żadna z nich nie przyjęła się, mimo licznych debat parlamentarnych.

Posłanka okręgu Batley i Spen Kim Leadbeater prowadzi kampanię na rzecz bezpieczeństwa na drogach od czasu, gdy została wybrana w lipcu 2021 r.

Posłanka okręgu Batley i Spen Kim Leadbeater prowadzi kampanię na rzecz bezpieczeństwa na drogach od czasu, gdy została wybrana w lipcu 2021 r.

Chociaż obecny projekt ustawy w dużej mierze opiera się na tym samym ograniczonym programem nauczania, co poprzednie próby GDL, tym razem został on wniesiony do parlamentu zgodnie z „zasadą dziesięciu minut”.

Zasada ta pozwala posłom szeregowym przedstawić swoje argumenty za nowym projektem ustawy w przemówieniu trwającym maksymalnie dziesięć minut.

Następnie projekt ustawy przeszedł pierwsze czytanie i obecnie oczekuje na drugie czytanie.

Leadbeater prowadzi kampanię na rzecz bezpieczeństwa na drogach od czasu swojego wyboru w lipcu 2021 r.

Rozpoczęła naukę w GDL po spotkaniu z doktorem Ianem Greenwoodem, który stracił 12-letnią córkę Alice, gdy samochód prowadzony przez jej matkę został uderzony przez 18-letniego kierowcę.

Zginęli także 18-latek i jego 16-letni pasażer.

Chwila w różnych programach partyjnych zaproponowano różne zasady bezpieczeństwa ruchu drogowego, Żadna ze stron nie wskazała GDL jako aktu prawnego będącego obecnie przedmiotem rozpatrywania.

Niektóre linki w tym artykule mogą być linkami afiliacyjnymi. Jeśli na nie klikniesz, możemy zarobić niewielką prowizję. Pomaga nam to finansować This Is Money i zachować jego bezpłatne użytkowanie. Nie piszemy artykułów w celu promowania produktów. Nie pozwalamy, aby jakiekolwiek relacje komercyjne wpływały na naszą niezależność redakcyjną.



Source link