Home Biznes Czy samochody elektryczne są przyczyną problemu dziur w drogach w Wielkiej Brytanii?

Czy samochody elektryczne są przyczyną problemu dziur w drogach w Wielkiej Brytanii?

13
0


Wiodący producent nawierzchni drogowych chce położyć kres spekulacjom na temat tego, czy pojazdy elektryczne są przyczyną coraz większej liczby dziur na drogach w całym kraju.

Grupa Asphalt – jedna z największych brytyjskich firm zajmujących się obróbką nawierzchni drogowych – wezwała do opracowania lepszego, długoterminowego rozwiązania bieżącego problemu rozpadającej się brytyjskiej sieci drogowej.

Orzeczenie to nadeszło po tym, jak niektórzy twierdzili, że dodatkowa większość pojazdów elektrycznych – zwłaszcza potężnych wersji SUV – w największym stopniu przyczynia się do powstawania naszych tras pokrytych kraterami.

Asphalt Group – jedna z największych firm zajmujących się nawierzchniami dróg w Wielkiej Brytanii – chce położyć kres spekulacjom na temat tego, czy przyczyną wzrostu liczby dziur w drogach w kraju są pojazdy elektryczne

W niedawnym raporcie organizacji branżowej Asphalt Industry Alliance (AIA) rachunek za odszkodowania za wyboje na drogach wynosi 15,2 miliona funtów

W niedawnym raporcie organizacji branżowej Asphalt Industry Alliance (AIA) rachunek za odszkodowania za wyboje na drogach wynosi 15,2 miliona funtów

Grupa stanowczo stwierdza, że ​​przejście na energię elektryczną nie jest przyczyną złej jakości naszych dróg.

Zajmując w tej sprawie bojowe stanowisko, Stephen Cooke, dyrektor generalny Asphalt Group, powiedział: „Postawmy sobie sprawę jasno: pojazdy elektryczne nie są przyczyną obecnego stanu dróg w Wielkiej Brytanii”.

Co więc jest przyczyną żenująco złego stanu naszych ulic i ruchliwych tras?

„Prawdziwym powodem jest brak inwestycji w rozwiązania przyszłościowe i brak świadomości tego, co jest dostępne” – wyjaśnia Cooke.

„Tradycyjne rozwiązania w zakresie dziur w postaci „lepkiego tynku” są po prostu nie do przyjęcia, musimy myśleć o tym z szerszej perspektywy. Zapobieganie, wzmacnianie i opryskiwanie to droga naprzód – a nie tylko wypełniacz i nadzieja.

Grupa uważa, że ​​bardziej przystępną cenowo, mniej szkodliwą dla środowiska i trwalszą sieć drogową można uzyskać, jeśli firmy zajmujące się nawierzchniami i ich konserwacją oraz rząd będą ze sobą współpracować.

Jednym z głównych tematów dyskusji w środowisku motoryzacyjnym przed wyborami jest poprawa nawierzchni dróg. Każda partia stara się znaleźć własne rozwiązanie tego problemu.

Aby jednak to zrobić, należy odejść od narracji obarczającej winą wyłącznie pojazdy elektryczne, co powtarza Bill Esterson, minister ds. dróg i transportu w gabinecie cieni: „Na księżycu jest 100 razy więcej dziur w drogach niż kraterów”.

Zamiast szukać teorii spiskowych i kozłów ofiarnych, potrzebujemy planu naprawy dróg. Oznacza to zastąpienie plastrów i sztuczek zrównoważonym podejściem oraz długoterminową renowacją i zapobieganiem w ich miejsce.

„Wielka Brytania ma zaległości w naprawach wynoszące 16,3 miliarda funtów i to jest po prostu niedopuszczalne”.

Niedawne dochodzenie nie wykazało spójności ze sposobem, w jaki władze lokalne ustalają, kiedy należy naprawić dziurę.  206 samorządów lokalnych przedstawiło różnorodne podejścia do identyfikowania i naprawiania dziur

Niedawne dochodzenie nie wykazało spójności ze sposobem, w jaki władze lokalne ustalają, kiedy należy naprawić dziurę. 206 samorządów lokalnych przedstawiło różnorodne podejścia do identyfikowania i naprawiania dziur

Firma This Money niedawno poinformowała o nasileniu się epidemii dziur w drogach w Wielkiej Brytanii przy czym RAC zajmuje się o 10 procent większą liczbą awarii spowodowanych przez kierowców wjeżdżających na dziury w drogach niż rok temu.

Do końca marca RAC w Wielkiej Brytanii otrzymał około 27 205 wezwań dotyczących awarii spowodowanych złą nawierzchnią dróg w Wielkiej Brytanii. Dla porównania, w ciągu poprzednich 12 miesięcy było ich 24 906.

Poza tym, Program Dispatches kanału Channel 4 i RAC ustaliły, że władze lokalne stosują skrajnie spolaryzowane podejścia do klasyfikowania dziur w drogach, i co decyduje o tym, czy zostaną naprawione, czy nie.

Sondaż wykazał, że jedna trzecia samorządów naprawi dziury dopiero wtedy, gdy osiągną one określoną głębokość, niezależnie od ich szerokości.

Oznacza to, że wiele niebezpiecznych dziur pozostaje nienaprawionych, co stwarza ciągłe zagrożenie dla użytkowników dróg.

Spośród 206 rad, do których zwróciły się RAC i Dispatches, tylko 76 (37%) przyjęło „podejście oparte na ryzyku” przy podejmowaniu decyzji, które dziury w drogach naprawić i jak szybko to zrobić

Spośród 206 samorządów, do których zwrócił się RAC i komunikaty, zaledwie 76 (37%) stosuje „podejście oparte na ryzyku” przy podejmowaniu decyzji, które dziury należy naprawić i jak szybko

Choć problemy z drogami w Wielkiej Brytanii nie są niczym nowym, krążą mity, że winę za nie ponoszą pojazdy elektryczne, a w szczególności ich waga.

Połączenie wprowadzających w błąd krajowych spekulacji prasy na temat wpływu masy pojazdów elektrycznych na drogi i mosty oraz kwestionowania przez parlamentarzystów konieczności przeprowadzenia testów w celu ustalenia tego, doprowadziło do ogólnej obawy, że nasze drogi nie będą w stanie poradzić sobie z absorpcją w pojazdy elektryczne.

RAC zdementował „błędne” informacje, stwierdzając: „Każda próba stwierdzenia, że ​​masa pojazdów elektrycznych jest przyczyną pogorszenia jakości naszych dróg, odwraca uwagę od faktu, że nasze drogi były zaniedbywane przez zbyt długi czas”.

W 2022 roku Uniwersytet w Edynburgu opublikował artykuł badawczy nazywany Hniższe koszty utrzymania dróg ze względu na zwiększoną masę ciężarówek i autobusów zasilanych akumulatorami i wodorem – perspektywa.

Na początku tego roku dziennik „The Guardian” zwrócił uwagę, że w analizie Uniwersytetu w Edynburgu nie przeprowadzono testów w warunkach rzeczywistych, a w artykule stwierdzono, że wszelkie dodatkowe zużycie jest „w przeważającej mierze spowodowane przez większe pojazdy – autobusy, pojazdy ciężarowe” oraz że zużycie dróg przez samochody osobowe i motocykli „jest tak niski, że jest to nieistotne”.

Założyciel FairCharge, Quentin Willson, powiedział dziś: „Obwinianie pojazdów elektrycznych za dziury w drogach jest śmieszne, ponieważ stanowią one zaledwie około 3 procent wszystkich pojazdów na brytyjskich drogach.

Cieszę się, że eksperci ds. napraw dróg, Asphalt Group, a także minister ds. dróg w gabinecie cieni Bill Esterson przyłączyli się do apeli FairCharge o przedstawienie faktów i dokładności w kwestii przesadzonych doniesień medialnych łączących wagę akumulatorów pojazdów elektrycznych z uszkodzeniami dróg.

„Zamiast tego powinniśmy skupić się na opracowaniu długoterminowych rozwiązań umożliwiających naprawę najgorszych dziur, jakie widział przemysł asfaltowy od 29 lat”.

Niektóre linki w tym artykule mogą być linkami afiliacyjnymi. Jeśli na nie klikniesz, możemy zarobić niewielką prowizję. Pomaga nam to finansować This Is Money i zachować jego bezpłatne użytkowanie. Nie piszemy artykułów w celu promowania produktów. Nie pozwalamy, aby jakiekolwiek relacje komercyjne wpływały na naszą niezależność redakcyjną.



Source link