Home Biznes Drugi najpopularniejszy samochód elektryczny w Wielkiej Brytanii ma „potencjalnie niebezpieczny” problem, ostrzega...

Drugi najpopularniejszy samochód elektryczny w Wielkiej Brytanii ma „potencjalnie niebezpieczny” problem, ostrzega Which?

32
0


Według organizacji konsumenckiej zajmującej się ochroną praw konsumentów, w jednym z najpopularniejszych brytyjskich samochodów elektrycznych występuje „potencjalnie niebezpieczna” usterka, która może narazić kierowców i innych użytkowników dróg na ryzyko.

Grupa testująca produkty „Which”? twierdzi, że podczas kontrolowanych i powtarzanych testów, które przeprowadza każdego roku na ponad 100 różnych samochodach, zidentyfikował problem z drugim najlepiej sprzedającym się samochodem elektrycznym w Wielkiej Brytanii, MG 4.

Okazało się, że system asystenta utrzymania pasa ruchu w samochodzie elektrycznym wartym 27 000 funtów, którego zadaniem jest utrzymywanie samochodu na pasie ruchu, aby uniemożliwić kierowcom zjeżdżanie z białych linii, zjechał pojazd na niewłaściwą stronę drogi, co potencjalnie naraża kierowców na ryzyko zderzenia czołowego z nadjeżdżającymi pojazdami.

Problem pojazdów elektrycznych: organ nadzorujący konsumentów Który? znalazł potencjalny problem dotyczący bezpieczeństwa w drugim najlepiej sprzedającym się samochodzie elektrycznym w Wielkiej Brytanii w 2023 r.…

Chodzi o pojazd elektryczny MG 4 EV, który jest powszechnie uważany za jeden z najlepszych samochodów elektrycznych dostępnych obecnie na rynku.

W ubiegłym roku w Wielkiej Brytanii zarejestrowano 21 715 osób. W większej liczbie na rynku pojazdów elektrycznych kupowano jedynie Teslę Model Y.

Wyniki te są sprzeczne z pięcioma gwiazdkami przyznanymi modelowi MG4 przez Euro NCAP – organizację zajmującą się testami zderzeniowymi, która przyznaje punkty nowym modelom wprowadzanym na rynek w zależności od tego, jaki poziom ochrony zapewniają pasażerom, pieszym i innym uczestnikom ruchu drogowego w razie zderzenia.

Ale jaki? Testy wykazały, że może mieć poważną wadę techniczną.

W trakcie testów testerzy laboratoryjni zauważyli „nietypowe zachowanie” systemów ostrzegania o opuszczeniu pasa ruchu i systemów wspomagania utrzymania pasa ruchu w pojeździe, które, jak ostrzega, może być przyczyną „potencjalnie istotny problem”.

„Pewnego razu, gdy tester jechał wąską wiejską drogą i musiał wyprzedzić inny samochód jadący w przeciwnym kierunku, system wspomagania utrzymania pasa ruchu w MG4 skierował się z dala od najbliższej krawędzi drogi w kierunku środka – a drugi pojazd ,, Który? powiedział.

Kierowca testowy twierdził, że był zmuszony ręcznie interweniować, aby MG4 nie zbliżył się zbytnio do samochodu jadącego z naprzeciwka.

Wspomniany EV to MG 4 EV, który jest powszechnie uważany za jeden z najlepszych samochodów elektrycznych na rynku. W zeszłym roku w Wielkiej Brytanii zarejestrowano 21 715 egzemplarzy

Samochód elektryczny, o którym mowa, to model MG 4 EV, który jest powszechnie uważany za jeden z najlepszych samochodów elektrycznych dostępnych obecnie na rynku. W ubiegłym roku w Wielkiej Brytanii zarejestrowano 21 715 osób

Podczas jazdy wąską polną drogą z innym samochodem jadącym w przeciwnym kierunku system wspomagania utrzymania pasa ruchu zastosowany w MG4 skręcił z dala od najbliższej krawędzi drogi i skierował się w stronę środka oraz drugiego pojazdu – stwierdziła grupa konsumentów

Podczas jazdy wąską drogą wiejską z innym samochodem jadącym w przeciwnym kierunku, system utrzymywania pasa ruchu w modelu MG4 skręcił w kierunku przeciwnym do krawędzi drogi i skierował się w stronę środka – i drugiego pojazdu, poinformowała grupa konsumencka

Innym razem, tym razem na szerszej drodze z wyraźnie zaznaczoną linią środkową (podobną do tej na zdjęciu), asystent utrzymania pasa ruchu dwukrotnie zdecydował, że samochód zjechał z zamierzonego pasa ruchu i zjechał na niewłaściwą stronę jezdni

Innym razem, tym razem na szerszej drodze z wyraźnie zaznaczoną linią środkową (podobną do tej na zdjęciu), technologia wspomagania utrzymania pasa ruchu dwukrotnie uznała, że ​​samochód zjechał z zamierzonego pasa i zjechał na niewłaściwą stronę drogi.

Który?  powiedział, że testujący musiał wówczas użyć „wystarczającej siły” na kierownicy, aby przeciągnąć samochód z powrotem na właściwą stronę drogi

Which? stwierdził, że tester musiał wówczas użyć „wystarczającej siły” na kierownicy, aby ściągnąć samochód z powrotem na właściwą stronę drogi

Innym razem, tym razem na szerszej drodze z wyraźnie zaznaczoną linią środkową, system wspomagania utrzymania pasa ruchu dwukrotnie wykrył, że samochód zjechał z zamierzonego pasa i zjechał na niewłaściwą stronę drogi.

„Nasz tester musiał ręcznie skierować samochód do tyłu, używając odpowiedniej siły” – podaje Which?

Wszystkie trzy incydenty zauważono w trakcie testów, które przeprowadzono na około 100 najnowszych samochodach wprowadzanych na rynek — nie tylko elektrycznych, ale także benzynowych, wysokoprężnych i hybrydowych.

Testy te są przeprowadzane na drogach publicznych, a nie w kontrolowanych warunkach laboratoryjnych. Jak twierdzi Which?, żadnego z problemów, których doświadczyli testerzy, nie udało się powtórzyć w kolejnych testach drogowych.

Testerzy stwierdzili, że nie zaobserwowali wcześniej takiego zachowania, jakiego doświadczyli w przypadku MG4 EV, które według nich było „wystarczająco znaczące, abyśmy mogli przeprowadzić dalsze badania”.

Wszystkie trzy incydenty zauważono w trakcie testów przeprowadzanych na około 100 najnowszych samochodach wprowadzanych na rynek – nie tylko elektrycznych, ale także benzynowych, wysokoprężnych i hybrydowych

Wszystkie trzy zdarzenia zostały odnotowane podczas testów przeprowadzanych na około 100 najnowszych samochodach wchodzących na rynek – nie tylko pojazdach elektrycznych, ale także modelach benzynowych, wysokoprężnych i hybrydowych.

Testerzy stwierdzili, że nie zaobserwowali wcześniej takiego zachowania, jakiego doświadczyli w przypadku MG4 EV, które według nich było „wystarczająco znaczące, abyśmy mogli przeprowadzić dalsze badania”.

Testerzy stwierdzili, że nigdy wcześniej nie zaobserwowali podobnego zachowania, jakie miało miejsce w przypadku MG4 EV, co, jak twierdzi producent, było „na tyle istotne, że powinniśmy je zbadać dalej”

W odpowiedzi na pytanie serwisu Which?, Euro NCAP nie odniosło się konkretnie do modelu MG4, ale stwierdziło: „Producenci pojazdów mają obowiązek zadbać o to, aby osiągi pojazdu widoczne na torze testowym znajdowały odzwierciedlenie również w jeździe po drodze.

„W ostatnich latach zaobserwowaliśmy, że nie wszyscy producenci wkładają taki sam wysiłek w ocenę swoich systemów na drogach. Dlatego w 2024 r. Euro NCAP wykonało już pierwszy krok w zakresie wymogów akceptacji systemów utrzymywania pasa ruchu.

„Następnie zostaną wprowadzone procedury oceny na drodze na rok 2026 i kolejne lata, nad którymi obecnie pracuje Euro NCAP”.

Co MG powiedział o potencjalnej usterce?

Firma This Money skontaktowała się z MG Motor UK w celu uzyskania komentarza w sprawie problemów poruszonych przez „Which?”, chociaż powiedziano mu, że firma nie ma dalszych komentarzy w sprawie problemów przekazanych samemu organowi nadzorczemu.

W oświadczeniu tym napisano: „Jesteśmy świadomi pewnych niespójności związanych z systemem ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, które w pewnych warunkach mogą powodować nadwrażliwość systemu.

„Wspólnie z dostawcą i odpowiednimi organami regulacyjnymi pracowaliśmy nad programem ciągłego doskonalenia.

„Zaowocowało to lepszą kalibracją systemu ADAS (Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy), które jesteśmy bliscy zatwierdzenia. Po zakończeniu tego procesu wdrożymy je jako pełną aktualizację oprogramowania bez żadnych kosztów dla klienta.’

MG twierdzi, że jest świadomy potencjalnego problemu i obecnie opracowuje ulepszoną kalibrację systemu utrzymywania pasa ruchu, który, jak twierdzi, jest „bliski zatwierdzenia”. Po zakończeniu klienci będą mogli uzyskać do niego dostęp za pośrednictwem bezpłatnej aktualizacji oprogramowania, jak twierdzi

MG twierdzi, że jest świadomy potencjalnego problemu i obecnie opracowuje ulepszoną kalibrację systemu utrzymywania pasa ruchu, który, jak twierdzi, jest „bliski zatwierdzenia”. Po zakończeniu klienci będą mogli uzyskać do niego dostęp za pośrednictwem bezpłatnej aktualizacji oprogramowania, jak twierdzi

Rzecznik MG powiedział, że klienci, którzy uważają tę funkcję za zbyt wrażliwą, mogą ją wyłączyć za pomocą menu na ekranie dotykowym, ale zastrzegł, że „chcielibyśmy podkreślić, że nie otrzymaliśmy od klientów żadnych zgłoszeń dotyczących zagrożeń bezpieczeństwa”.

Rzecznik MG powiedział, że klienci, którzy uważają tę funkcję za zbyt wrażliwą, mogą ją wyłączyć za pomocą menu na ekranie dotykowym, ale zastrzegł, że „chcielibyśmy podkreślić, że nie otrzymaliśmy od klientów żadnych zgłoszeń dotyczących zagrożeń bezpieczeństwa”.

Czy posiadasz pojazd elektryczny MG4?

Który? zapytał MG Motor UK, jakie działania powinni podjąć właściciele istniejących pojazdów elektrycznych MG4, jeśli doświadczą podobnego zachowania samochodu do tego zarejestrowanego przez zespół testowy.

Rzecznik powiedział: „Jeśli klient uzna, że ​​w obecnej kalibracji ta funkcja jest zbyt wrażliwa, można ją wyłączyć za pomocą menu na ekranie dotykowym, ale pragniemy powtórzyć, że nie otrzymaliśmy od klientów żadnych raportów dotyczących bezpieczeństwa.

„Oprogramowanie rozwiązujące ten problem jest już prawie gotowe, a sieć dealerów MG wykona tę pracę bezpłatnie dla klienta”.

Czy posiadasz MG4 EV i doświadczyłeś tego samego problemu? Skontaktuj się z nami, wysyłając e-mail rob.hull@thisismoney.co.uk

Niektóre linki w tym artykule mogą być linkami partnerskimi. Jeśli je klikniesz, możemy otrzymać niewielką prowizję. Pomaga nam to finansować This Is Money i zapewniać swobodę korzystania z niej. Nie piszemy artykułów promujących produkty. Nie pozwalamy, aby jakiekolwiek relacje handlowe wpływały na naszą niezależność redakcyjną.



Source link