Tally, mobilny robot skanujący półki firmy Simbe Robotics, pojawił się w dwóch sklepach Price Choppers i trzech sklepach Market 32 na obszarze metropolitalnym Albany.
Wdrożenie w tym miesiącu zautomatyzowanej maszyny do inwentaryzacji jest częścią pilotażowego programu obejmującego 10 placówek w całym stanie Nowy Jork, prowadzonego przez organizację macierzystą Northeast Grocery, Inc.
Jeśli po styczniu wszystko pójdzie dobrze w firmie, więcej botów może zostać wdrożonych w całej sieci sklepów spożywczych w różnych stanach, w tym w placówkach Tops Friendly Markets.
„Ocenimy efektywność, ponieważ ustaliliśmy nasze oczekiwania względem pilotażu i jeśli faktycznie wyniki wpłyną na poprawę zarządzania zapasami, podejmiemy kolejne kroki” – powiedziała rzeczniczka firmy Mona Golub.
Interesariusze firmy pokładają duże nadzieje w droidach, które będą w stanie sprawniej zarządzać zapasami niż pracownicy wykonujący ręczne kontrole.
Według Goluba maszyny nie zastąpią żadnych miejsc pracy.
„Dzięki temu nasi koledzy z zespołu mogą liczyć na więcej godzin spersonalizowanej obsługi klienta, podczas gdy zarządzanie stanem magazynowym i dokładnością cen jest obsługiwane przez Tally” — powiedział Golub.
Price Chopper/Market 32 i Freihofer’s zebrały ponad 22 tys. dolarów dla Stowarzyszenia na Rzecz Chorych na Alzheimera
Oto, jak działa sztuczna inteligencja: wykorzystując technologię komputerowego widzenia, bot samodzielnie porusza się po alejkach sklepowych trzy razy dziennie, aby sprawdzić, czy ceny produktów są prawidłowe, czy są prawidłowo rozmieszczone i czy zapasy są wystarczające. Pracownicy są natychmiast wysyłani do pracowników z powiadomieniami o stanie magazynowym.
Tally omija kupujących na swojej drodze. Podczas zbliżania się jest zbudowany tak, aby dać znać o swojej obecności za pomocą świateł i dźwięków przypominających R2-D2.
„Celem bee-boops jest to, aby były jak najmniej inwazyjne w środowisku ludzkim, tak aby robot i ludzie mogli współistnieć” – powiedziała rzeczniczka Simbe Robotics Caitlin Allen. „Nazwijmy to uprzejmym, w pewnym sensie słodkim ostrzeżeniem, na przykład: »Hej, jestem tutaj i chcę się upewnić, że wiesz«”.
Z tej technologii korzysta ponad tuzin firm zajmujących się sprzedażą detaliczną w całym kraju, m.in. BJ’s Wholesale Club, Wakefern Food Corp — firma stojąca za Shoprite — i SpartanNash.
Firma Simbe z siedzibą w Kalifornii działa od 2014 roku. Współpracę ze swoim pierwszym partnerem, firmą Schnuck Markets z siedzibą na Środkowym Zachodzie, firma rozpoczęła w 2017 roku w ramach programu pilotażowego.
Northeast Grocery jest pierwszą grupą spożywczą w regionie o tej samej nazwie, która używa Tally. Golub powiedział, że jest to obecnie najbardziej widoczne wykorzystanie AI przez sieć w stosunku do klientów.
Podczas konferencji poświęconej branży spożywczej, która odbyła się latem, Scott Kessler, wiceprezes wykonawczy i dyrektor ds. informatycznych Northeast Grocery, powiedział zgromadzonym osobom, że spodziewa się, iż inne formy sztucznej inteligencji pomogą przedsiębiorstwom spożywczym utrzymać konkurencyjność.
W oświadczeniu Kessler stwierdził, że spodziewa się, że Tally zapewni „niesamowitą” precyzję.
„Jesteśmy podekscytowani tym, jak ta technologia sztucznej inteligencji i robotyki ulepszy nasze sklepy i chętnie ocenimy jej potencjał w kontekście ekspansji na inne lokalizacje” – powiedział.
W ankiecie internetowej przeprowadzonej w kwietniu wśród 174 kierowników sklepów 85% szefów sklepów, którzy korzystali z Tally przez sześć miesięcy lub dłużej, stwierdziło, że aplikacja ta wzmocniła lojalność klientów i pomogła zwiększyć zyski.
–