Home Biznes Kierowcy ciężarówek, vanów i taksówek powodują więcej wypadków w zależności od przejechanych...

Kierowcy ciężarówek, vanów i taksówek powodują więcej wypadków w zależności od przejechanych kilometrów

17
0


  • Przebieg flot przed kolizją zmniejszył się o prawie 20% w 2023 r.

Nowe dane pokazują, że kierowcy zawodowi pokonują mniej kilometrów przed wypadkiem, co jest niepokojącym zjawiskiem w kontekście bezpieczeństwa.

Według nowego raportu firmy Geotab, lidera w dziedzinie rozwiązań transportowych, łączna odległość, jaką pokonują ciężarówki, furgonetki i taksówki w Wielkiej Brytanii podczas jednego zderzenia, zmniejszyła się w ciągu ostatniego roku o prawie jedną piątą (19,2 procent).

Spowodowało to apele o ponowne skupienie się na bezpieczeństwie flot samochodowych.

Nowe badanie wykazało, że liczba mil przejechanych przez kierowców zawodowych – kierowców ciężarówek, furgonetek i autobusów – przed wypadkiem zmniejszyła się w niepokojącym trendzie

Geolab przeanalizował dane telematyczne z ponad miliona pojazdów użytkowych na całym świecie.

W 2023 r. łączna odległość przejechana przez kierowców zawodowych przed wypadkiem wyniosła 740 000 mil – w porównaniu z 920 000 mil.

W przypadku dużej brytyjskiej firmy zarządzającej flotą 1000 ciężkich pojazdów ciężarowych (HGV), z których każdy pokonuje 75 000 mil rocznie, oznacza to, że w zeszłym roku doszło średnio do 20 kolizji.

Jest to niepokojąca odwrotność pozytywnej zmiany z 2022 r., kiedy to odnotowano 17,5-procentową poprawę w liczbie przejechanych mil przed wypadkiem w porównaniu z 2021 r.

Ogólny trend na świecie wskazywał na wzrost liczby kolizji, przy czym najgorszą sytuację odnotowano w Niemczech, a następnie w Portugalii i Wielkiej Brytanii

Ogólny trend na świecie wskazywał na wzrost liczby kolizji, przy czym najgorszą sytuację odnotowano w Niemczech, a następnie w Portugalii i Wielkiej Brytanii

Geotaby Stan transportu komercyjnego w 2024 r. raport – w którym stwierdzono również, że Wielka Brytania jest lepiej przygotowana do przejścia na pojazdy elektryczne niż którykolwiek z europejskich sąsiadów – przeanalizowano dane telematyczne dotyczące miliona pojazdów użytkowych na całym świecie i stwierdzono, że ogólna ogólnoświatowa tendencja wskazuje na wzrost liczby kolizji.

Najgorzej wypadły Niemcy, gdzie liczba przejechanych mil przed wypadkiem spadła o 27,3%.

Na drugim miejscu od końca znalazła się Portugalia ze spadkiem o 30 proc., na trzecim miejscu znalazła się Wielka Brytania, a na czwartym Stany Zjednoczone, gdzie liczba przejechanych mil na jedno zderzenie spadła o 12,6 proc.

Kilka krajów oparło się tej tendencji i odnotowało niepokojący wzrost liczby przejechanych mil przed wypadkiem.

Największy wzrost odnotowały Hiszpania (5,7 proc.), Włochy (5,4 proc.) i Brazylia (4 proc.), co wskazuje na to, że kraje te podejmują działania mające na celu poprawę bezpieczeństwa pojazdów.

David Savage, wiceprezes Geotab na Wielką Brytanię i Irlandię, powiedział: „Nieco ponad 20 procent wszystkich ofiar wypadków drogowych ma miejsce w wypadkach spowodowanych przez kierowców wykonujących pracę. Jako branża mamy obowiązek zmniejszyć te liczby – co możemy zrobić dzięki lepszym środkom bezpieczeństwa”.

David Savage, wiceprezes Geotab na Wielką Brytanię i Irlandię, powiedział: „Nieco ponad 20 procent wszystkich ofiar wypadków drogowych ma miejsce w wypadkach spowodowanych przez kierowców wykonujących pracę. Jako branża mamy obowiązek zmniejszyć te liczby – co możemy zrobić dzięki lepszym środkom bezpieczeństwa”.

Firma Geotab, wzywając do większego skupienia się na środkach bezpieczeństwa dla flot, odkryła, że ​​jej własne systemy bezpieczeństwa zmniejszają liczbę kolizji o 40 procent w porównaniu do tych, które nie stosują żadnych systemów bezpieczeństwa.

Zwiększenie bezpieczeństwa na drogach, w tym wprowadzenie inteligentnych autostrad, ograniczeń prędkości i dzielnic o mniejszym natężeniu ruchu, to niektóre z głównych kwestii polityki ruchu drogowego, które będą przedmiotem debaty przed nadchodzącymi wyborami. więc jest prawdopodobne, że sposoby na obniżenie wskaźnika kolizji będą przedmiotem prac kolejnego rządu.

„Zapewnienie bezpieczeństwa kierowcom i innym użytkownikom dróg powinno być najwyższym priorytetem dla wszystkich decydentów zarządzających flotami” — powiedział David Savage, wiceprezes Geotab na Wielką Brytanię i Irlandię.

„Nieco ponad 20 procent wszystkich ofiar wypadków drogowych ma miejsce w wypadkach spowodowanych przez kierowców w celach służbowych. Jako branża mamy obowiązek zmniejszyć te liczby – co możemy zrobić dzięki lepszym środkom bezpieczeństwa”.



Source link