Home Biznes Kierowcy samochodów elektrycznych będą musieli płacić opłatę za wjazd do strefy płatnego...

Kierowcy samochodów elektrycznych będą musieli płacić opłatę za wjazd do strefy płatnego parkowania w Londynie w wysokości 15 funtów dziennie od Bożego Narodzenia 2025 r.

13
0


Właściciele samochodów elektrycznych mieszkający w Londynie mogą nie przeżywać zbyt wesołych świąt, gdy w przyszłym roku zaczną się uroczystości świąteczne.

Transport for London potwierdził w tym tygodniu, że od 25 grudnia 2025 r. kierowcy pojazdów elektrycznych będą musieli płacić pełną opłatę za wjazd do strefy płatnego wjazdu do stolicy.

Właściciele modeli bezemisyjnych mogą obecnie korzystać z ulgi wynoszącej jedynie 10 funtów rocznie za zwolnienie ze strefy ładowania, ale TfL potwierdziło, że od końca przyszłego roku będą musieli płacić standardową stawkę – 15 funtów dziennie.

Jeden z ekspertów nazwał tę decyzję „zagadkową”, podczas gdy inni sugerują, że burmistrz Londynu Sadiq Khan próbuje w ten sposób zrekompensować deficyt przychodów generowanych przez Strefę Ultra Niskiej Emisji (ULEZ).

Od 25 grudnia 2025 r. wszystkie pojazdy elektryczne będą musiały płacić standardową opłatę za wjazd do strefy płatnego parkowania – 15 funtów dziennie – ogłosił TfL

W Wielkiej Brytanii niedawno obchodzono ponad 1 milion pojazdów elektrycznych na drodzei do tej pory jedną z korzyści finansowych dla mieszkańców Londynu była obniżona stawka opłaty za wjazd do centrum miasta pojazdem bezemisyjnym.

Jednak od końca 2025 r. świadczenie to zostanie zlikwidowane.

A w duchu świątecznego Sknerusa TfL wprowadzi nowe zmiany już w Boże Narodzenie.

Kierowcy pojazdów elektrycznych będą jednak mieli chwilę wytchnienia.

Dzieje się tak, ponieważ między Bożym Narodzeniem a Nowym Rokiem (włącznie) nie obowiązuje opłata za wjazd do strefy płatnego parkowania, co daje właścicielom samochodów elektrycznych nieoficjalny okres karencji do 2026 r.

Rzecznik Transport for London powiedział: „Wprowadzenie zniżki dla czystszych pojazdów w ramach opłaty za wjazd do strefy płatnego parkowania było częścią naszego etapowego programu mającego na celu rozwiązanie problemu toksycznego powietrza w Londynie.

„Zakończenie programu rabatowego za czystsze pojazdy od 25 grudnia 2025 r. utrzyma skuteczność opłaty za wjazd do strefy płatnego parkowania, która została wprowadzona w celu zarządzania ruchem drogowym i łagodzenia zatorów w sercu Londynu”.

Rzecznik Transport for London powiedział: „Zakończenie programu rabatowego dla pojazdów czystszych od 25 grudnia 2025 r. utrzyma skuteczność opłaty za wjazd do strefy płatnego parkowania, która została wprowadzona w celu zarządzania ruchem drogowym i korkami w sercu Londynu”.

Rzecznik Transport for London powiedział: „Zakończenie programu rabatowego dla pojazdów czystszych od 25 grudnia 2025 r. utrzyma skuteczność opłaty za wjazd do strefy płatnego parkowania, która została wprowadzona w celu zarządzania ruchem drogowym i korkami w sercu Londynu”.

Usunięcie ulgi za czystsze pojazdy (CVD) to trzeci i ostatni etap pakietu środków mających na celu zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza i korków w centrum Londynu

Usunięcie ulgi za czystsze pojazdy (CVD) to trzeci i ostatni etap pakietu środków mających na celu zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza i korków w centrum Londynu

Zniesienie opłaty za wjazd do strefy płatnego parkowania to kolejny cios dla obecnych i przyszłych kierowców pojazdów elektrycznych.

W 2022 r. zniesiono zachętę do zakupu samochodów elektrycznych w ramach programu Plug-in Car Grant, od kwietnia 2025 r. właściciele pojazdów elektrycznych będą musieli płacić podatek akcyzowy od pojazdów (podatek drogowy) tak samo jak właściciele samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.

Obecnie zwolnienie z podatku ULEZ obejmuje również obniżona dotacja na punkty ładowania pojazdów elektrycznychjedyny istniejący, wspierany przez rząd program świadczeń dla kierowców pojazdów elektrycznych w Londynie.

Zmiany w opłatach za wjazd do strefy płatnego parkowania zostały pierwotnie ogłoszone przez burmistrza Londynu i TfL w 2018 r. jako część pakietu środków mających na celu zmniejszenie zanieczyszczenia powietrza i korków w centrum Londynu.

Ten Zniżka za bardzo niską emisję w strefie opłat za wjazd do strefy płatnego parkowania został zastąpiony nowym, etapowym programem rabatowym na czystsze pojazdy (CVD).

Początkowo od kwietnia 2019 r. z opłaty za wjazd do strefy płatnego parkowania zwolnione były tylko pojazdy o zerowej emisji, jednak w wyniku drugiej fazy zaostrzeń od października 2021 r. zniżkę mogły pobierać wyłącznie pojazdy w pełni elektryczne.

Opłata za wjazd do strefy płatnego wjazdu wynosi 15 funtów dziennie, jeśli poruszasz się w strefie płatnego wjazdu do strefy płatnego wjazdu w godzinach 7:00-18:00 od poniedziałku do piątku i 12:00-18:00 w soboty, niedziele i święta. Brak opłaty między Bożym Narodzeniem a Nowym Rokiem (włącznie)

Opłata za wjazd do strefy płatnego wjazdu wynosi 15 funtów dziennie, jeśli poruszasz się w strefie płatnego wjazdu do strefy płatnego wjazdu w godzinach 7:00-18:00 od poniedziałku do piątku i 12:00-18:00 w soboty, niedziele i święta. Brak opłaty między Bożym Narodzeniem a Nowym Rokiem (włącznie)

ONS prognozuje, że każdego roku VED będzie wpływał na gospodarkę, a ponieważ przewiduje się, że połowa wszystkich nowych pojazdów sprzedanych w 2025 r. będzie elektryczna, rząd chce zacząć pobierać z nich dochody podatkowe, aby osiągnąć wyznaczone cele

ONS prognozuje, że każdego roku VED będzie wpływał na gospodarkę, a ponieważ przewiduje się, że połowa wszystkich nowych pojazdów sprzedanych w 2025 r. będzie elektryczna, rząd chce zacząć pobierać z nich dochody podatkowe, aby osiągnąć wyznaczone cele

TfL odnotowało gwałtowny wzrost liczby pojazdów zarejestrowanych w celu skorzystania ze zniżki CVD z nieco ponad 20 000 na początku 2019 r. do ponad 112 000 obecnie

TfL odnotowało gwałtowny wzrost liczby pojazdów zarejestrowanych w celu skorzystania ze zniżki CVD z nieco ponad 20 000 na początku 2019 r. do ponad 112 000 obecnie

Jack Cousens, szef polityki drogowej w The AA, mówi, że kierowcy są skłonni parkować swoje samochody i korzystać z transportu publicznego w mieście, co widać po niezwykle udanych systemach park and ride w Cambridge. Ale Londyn to inny przypadek - „jak na swój rozmiar, liczba miejsc parkingowych w Londynie jest żałosna”

Jack Cousens, szef polityki drogowej w The AA, mówi, że kierowcy są skłonni parkować swoje samochody i korzystać z transportu publicznego w mieście, co widać po niezwykle udanych systemach park and ride w Cambridge. Ale Londyn to inny przypadek – „jak na swój rozmiar, liczba miejsc parkingowych w Londynie jest żałosna”

TfL odnotowało gwałtowny wzrost liczby pojazdów zarejestrowanych w celu skorzystania ze zniżki CVD – z nieco ponad 20 000 na początku 2019 r. do ponad 112 000 obecnie.

TfL spodziewa się, że liczba ta będzie nadal znacząco rosnąć, co mogłoby podważyć korzyści wynikające z opłaty za wjazd do strefy płatnego parkowania.

Jednak reakcja branży zakwestionowała logikę stojącą za tą decyzją, a AA stwierdziło, że „może to być prezent gwiazdkowy dla burmistrza”, ale „to cios w gardło dla właścicieli pojazdów elektrycznych, którzy posłuchali jego apelu o przejście na ekologiczne pojazdy i poprawę jakości powietrza w stolicy”.

Jack Cousens, szef polityki drogowej w grupie motoryzacyjnej, powiedział: „Taksówkarze i przedsiębiorcy, którzy przeszli na pojazdy elektryczne, będą teraz musieli zmierzyć się z dodatkową przeszkodą finansową, którą ostatecznie zapłaci konsument.

Podobnie gospodarstwa domowe uzależnione od samochodu będą teraz płacić więcej.

„Kluczowe pytanie brzmi: czy decyzja ta została podjęta dlatego, że nie zarobił tyle pieniędzy, ile oczekiwał, na rozszerzeniu ULEZ?”

Podczas gdy w innych miastach funkcjonuje dobrze zorganizowany system parkowania i jazdy, dzięki któremu pozostawienie samochodu na obrzeżach jest łatwą opcją, w Londynie jest inaczej: „Jak na wielkość miasta, liczba miejsc parkingowych i jazdy w Londynie jest żałosna” – dodaje Cousens.

Oliver Lord z grupy kampanijnej Clean Cities powiedział: BBC że zmiana ta jest „zagadkowa”.

Dodał: „Oferując zachęty dla firm korzystających z pojazdów elektrycznych, nie tylko promujemy bardziej ekologiczny transport, ale także stawiamy czoła najbardziej zanieczyszczającym środowisko pojazdom ciężarowym”.

Niektóre linki w tym artykule mogą być linkami afiliacyjnymi. Jeśli na nie klikniesz, możemy zarobić niewielką prowizję. Pomaga nam to finansować This Is Money i zachować jego bezpłatne użytkowanie. Nie piszemy artykułów w celu promowania produktów. Nie pozwalamy, aby jakiekolwiek relacje komercyjne wpływały na naszą niezależność redakcyjną.



Source link