Home Biznes LASG rozpoczyna budowę węzłów przesiadkowych na Mile 2 i Marina

LASG rozpoczyna budowę węzłów przesiadkowych na Mile 2 i Marina

7
0


Władze stanu Lagos rozpoczęły budowę dwóch węzłów przesiadkowych na skrzyżowaniu Mile 2 i Marina, które mają zintegrować różne rodzaje transportu i zapewnić bezproblemową łączność między sieciami kolejowymi, wodnymi i drogowymi.

Uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod budowę tych węzłów przeprowadził we wtorek komisarz ds. transportu stanu Lagos, pan Oluwaseun Osiyemi, przy udziale urzędników z Agence Française de Développement (AFD) i Lagos Metropolitan Area Transportation Authority (LAMATA).

Informację tę udostępniono w oświadczeniu opublikowanym we wtorek na oficjalnym koncie X (dawniej Twitter) organizacji LAMATA.

„Budowa dwóch węzłów przesiadkowych na skrzyżowaniu Mile 2 i Marina rozpoczęła się dziś ceremonią wmurowania kamienia węgielnego, której dokonali komisarz ds. transportu stanu Lagos, pan Oluwaseun Osiyemi, przewodniczący Agence Francaise De Developpment (AFD) oraz przedstawiciele władz transportu miejskiego Lagos (LAMATA) podczas wydarzenia.

„Projekt węzła ma na celu usprawnienie transportu publicznego w Lagos poprzez integrację różnych środków transportu i zapewnienie płynnej łączności między transportem kolejowym, wodnym i drogowym” czytamy w oświadczeniu:

W przemówieniu podczas uroczystości otwarcia projektu pan Osiyemi podkreślił, że projekt przyniesie znaczne korzyści mieszkańcom Lagosu, skracając czas podróży i umożliwiając płynną integrację różnych środków transportu.

Zauważył również, że budowa tych dwóch węzłów drogowych wpisuje się w filar T programu rozwojowego Lagos State THEMES+, który kładzie nacisk na zarządzanie ruchem drogowym i transportem w obrębie stanu.

Więcej informacji

W oświadczeniu ujawniono również, że projekt jest finansowany ze środków kredytowych udzielonych przez Agence Française de Développement (AFD) oraz środków równoważnych z rządem stanu Lagos.

Dyrektor krajowy AFD w Nigerii, pan Xavier Muron, który wziął udział w uroczystości wmurowania kamienia węgielnego, wyjaśnił, że inwestycja AFD w kluczowe projekty transportowe, w tym węzły przesiadkowe i korytarze autobusowe Quality Bus Corridors, ma na celu rozwiązanie długotrwałych problemów związanych z pierwszym i ostatnim kilometrem transportu w stanie.

Muron podkreślił, że po ukończeniu budowy tych węzłów nastąpi całkowita zmiana w sektorze transportowym w Lagos, podano w oświadczeniu.

„Nie możemy się doczekać, aby zobaczyć wpływ tych węzłów, które mają zmienić zasady gry w sektorze transportu w stanie Lagos” powiedział.

Co powinieneś wiedzieć

Oprócz finansowania budowy węzłów przesiadkowych na skrzyżowaniu Mile 2 i Marina, AFD zapewnia również wsparcie finansowe dla projektów Quality Bus Corridor (QBC) w całym stanie.

Projekt QBC składa się z trzech faz: Pakiet QBC 1, Pakiet QBC 2 i Pakiet QBC 3. Pakiety te mają na celu integrację z istniejącymi korytarzami drogowymi, usprawniając ruch autobusowy dzięki sygnalizacji świetlnej na zatokach i skrzyżowaniach.

Obecnie uwaga skupia się na pakiecie QBC 1, który obejmuje odcinek o długości 8,7 km od Yaba do Cele wzdłuż drogi ekspresowej Oshodi-Apapa.

Około miesiąc temu rząd stanu Lagos ogłosił najnowsze wydarzenia dotyczące pakietu QBC 1: rozpoczęto proces ponownej walidacji i wyceny konstrukcji objętych planowanym 8,7-kilometrowym korytarzem. Proces ten ma zapewnić, że wszyscy właściciele nieruchomości dotknięci projektem otrzymają należyte odszkodowanie.

Kolejne fazy, Pakiet QBC 2 i Pakiet QBC 3, obejmą odpowiednio odcinki od Iju Ishaga do Abule Egba i od Iyana Iba do Igando.



Source link