Home Biznes Nowe samochody są o 400 kg cięższe niż siedem lat temu, za...

Nowe samochody są o 400 kg cięższe niż siedem lat temu, za sprawą tego typu pojazdów…

46
0


Dane sugerują, że nowe samochody są o wiele cięższe w znacznie krótszym czasie niż kiedykolwiek wcześniej.

W ciągu ostatnich siedmiu lat firma Autocar odkryła, że ​​średnia masa nowych modeli wzrosła o prawie 400 kg, co odpowiada zwiększeniu masy fortepianu koncertowego.

Autorzy twierdzą, że wzrost masy jest przede wszystkim wynikiem rosnącej popularności jednego konkretnego typu pojazdów w Wielkiej Brytanii…

Średnia masa własna nowych modeli wzrosła z 1553 kg do 1947 kg w ciągu ostatnich siedmiu lat – to 394 kg dodatkowej masy. I jest ku temu bardzo dobry powód. Na zdjęciu: BMW X7

Oprócz tego, że stają się cięższe, nowe modele, takie jak Kia EV9, są znacznie dłuższe i szersze od samochodów, które je poprzedzały. Badania wykazały, że przeciętny model sprzedawany w Wielkiej Brytanii staje się szerszy o 1 cm co dwa lata

Oprócz tego, że stają się cięższe, nowe modele, takie jak Kia EV9, są znacznie dłuższe i szersze od samochodów, które je poprzedzały. Badania wykazały, że przeciętny model sprzedawany w Wielkiej Brytanii staje się szerszy o 1 cm co dwa lata

Autocar przeanalizował masę pojazdów testowanych na drogach w latach 2016–2023 – czyli w okresie siedmiu lat odpowiadającym typowemu cyklowi życia nowego samochodu w sprzedaży.

W tym okresie średnia masa własna pojazdu wzrosła z 1553 kg do 1947 kg.

Najważniejszym czynnikiem decydującym jest rosnący popyt na duże SUV-y, które w ciągu najbliższych kilku lat mogą prześcignąć samochody typu supermini i stać się najpopularniejszym typem nadwozia w Wielkiej Brytanii.

W 2023 r. samochody typu SUV stanowiły trzy na dziesięć (30,4 proc.) wszystkich nowych modeli zarejestrowanych w Wielkiej Brytanii.

Dziesięć lat wcześniej, w 2013 r., ich udział w rynku nowych pojazdów wynosił zaledwie 11 proc.

Choć SUV-y są głównym powodem wzrostu liczby nowych modeli, magazyn wskazuje również na duże pojazdy elektryczne, które zwiększają objętość rynku nowych samochodów.

Pojazdy elektryczne są z reguły cięższe od samochodów z silnikiem benzynowym lub wysokoprężnym, ponieważ mają duże akumulatory zasilające.

W 2023 r. średnia masa samochodu z silnikiem spalinowym (ICE) była o 150 kg niższa od średniej masy pojazdu elektrycznego z tego samego roku. Nie obejmuje to układów napędowych hybrydowych, które wykorzystują energię z akumulatorów i paliwa.

Ile to jest ekwiwalent 394 kg? To tak, jakby dodać masę fortepianu, który zazwyczaj waży od 300 do 600 kg

Ile to jest ekwiwalent 394 kg? To tak, jakby dodać masę fortepianu, który zazwyczaj waży od 300 do 600 kg

BMW i5 eDrive40 jest również cięższe od łagodnej hybrydy 520i – o 405 kg cięższe

BMW i5 eDrive40 jest również cięższe od łagodnej hybrydy 520i – o 405 kg cięższe

W porównaniu do tego elektryczne wersje modeli spalinowych są zazwyczaj znacznie cięższe od samochodów z silnikiem spalinowym
W 2023 r. średnia masa samochodu z silnikiem spalinowym (ICE) była o 150 kg niższa od średniej masy pojazdu elektrycznego z tego samego roku

Autocar odkrył, że Peugeot e-208 jest o 342 kg cięższy od benzynowego modelu 208, a Kia Niro EV waży o 399 kg więcej od wersji hybrydowej

Dla porównania, elektryczne wersje popularnych modeli są zazwyczaj znacznie cięższe od ich spalinowych odpowiedników.

Autocar odkrył, że Peugeot e-208 jest o 342 kg cięższy od modelu 208 z silnikiem benzynowym, a Kia Niro EV waży o 399 kg więcej od wersji hybrydowej.

BMW i5 eDrive40 jest również cięższe od łagodnej hybrydy 520i – waży aż o 405 kg więcej.

Ostatni wzrost popularności większych SUV-ów z wyższym zawieszeniem również znacznie zwiększył ciężar na drogach.

Nic dziwnego, że wiele SUV-ów używanych w 2023 r. okazało się cięższych od swoich odpowiedników z nadwoziem typu sedan lub hatchback.

SUV Skoda Kodiaq waży 1751 kg – o 26 kg więcej niż sedan Skoda Superb, natomiast SUV Jaguar F-Pace z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,0 litra waży o 180 kg więcej niż sedan Jaguar XF z tym samym silnikiem.

Asphalt Group – jedna z największych firm zajmujących się nawierzchniami dróg w Wielkiej Brytanii – chce położyć kres spekulacjom na temat tego, czy przyczyną wzrostu liczby dziur w drogach w kraju są pojazdy elektryczne

Asphalt Group – jedna z największych firm zajmujących się nawierzchniami dróg w Wielkiej Brytanii – chce położyć kres spekulacjom na temat tego, czy przyczyną wzrostu liczby dziur w drogach w kraju są pojazdy elektryczne

Czy cięższe samochody stanowią problem dla naszej infrastruktury drogowej?

Ostatnio pojawiło się wiele spekulacji na temat tego, czy przyczyną pogarszającego się stanu brytyjskich dróg są cięższe pojazdy elektryczne.

Zaledwie w zeszłym tygodniu, wiodąca firma zajmująca się nawierzchniami dróg połączyła siły z Billem Estersonem, ministrem ds. dróg i transportu w gabinecie cieni, aby położyć kres tym spekulacjom.

Stephen Cooke, dyrektor zarządzający Asphalt Group, zajął odważne stanowisko w tej sprawie i stwierdził: „Powiedzmy sobie jasno, pojazdy elektryczne nie są przyczyną obecnego stanu dróg w Wielkiej Brytanii”.

Asphalt Group twierdzi, że prawdziwą przyczyną dziur w drogach jest „brak inwestycji w przyszłościowe rozwiązania i brak świadomości dostępnych rozwiązań” – a rozwiązaniem nie są „lepkie tynki i nadzieja”.

Pan Esterton zgodził się, mówiąc, że „zamiast szukać teorii spiskowych i kozłów ofiarnych, potrzebujemy planu naprawy dróg”.

Na początku tego roku „The Guardian” zwrócił uwagę, że w artykule badawczym Uniwersytetu Edynburskiego z 2022 r. Ukryty koszt utrzymania dróg ze względu na zwiększoną masę ciężarówek i autobusów zasilanych bateriami i wodorem – perspektywa, tak naprawdę nie znalazł żadnych wad pojazdów elektrycznych.

Jegostwierdził, że wszelkie dodatkowe zużycie „w przeważającej mierze spowodowane jest przez większe pojazdy – autobusy, samochody ciężarowe” i że zużycie dróg przez samochody i motocykle „jest tak niskie, że nie ma to znaczenia”.

Samochody nie tylko stają się cięższe – stają się też szersze

W styczniu This is Money poinformowało, że Nowe modele samochodów sprzedawane w Wielkiej Brytanii są szersze o 1 cm co dwa lata.

Działająca na rzecz ochrony środowiska grupa Transport & Environment (T&E) odkryła, że ​​średnia szerokość nowych pojazdów (bez lusterek bocznych) zwiększyła się o 2,5 cm między rokiem 2017 (177,8 cm) a rokiem 2023 (180,3 cm).

W zeszłym roku średnia szerokość nowego samochodu sprzedawanego w Wielkiej Brytanii wynosiła 180,3 cm ze złożonymi lusterkami bocznymi – lub 200 cm po ich rozłożeniu.

To więcej niż przeciętne miejsce parkingowe na ulicy w dużych miastach, np. w Londynie, gdzie szerokość wynosi zaledwie 180 cm.

A grupa ekologicznych kamperów oskarżyła „mega SUV-y” o to, że spychają innych użytkowników drogi, np. rowerzystów, z drogi, ponieważ mają średnio 200 cm szerokości, a łącznie z lusterkami bocznymi 220 cm.

Nowe samochody są dłuższe, co stanowi problem w przypadku parkowania

W ostatnich latach średnia długość nowych samochodów wzrosła wykładniczo ze względu na połączenie nowoczesnej konstrukcji samochodów i bardziej rygorystycznych norm bezpieczeństwa, które wymagają większych stref zgniotu i większych wzmocnień chroniących kierowcę i pasażera.

Choć takie rozwiązanie jest dobre dla bezpieczeństwa, stwarza problemy z parkowaniem, ponieważ kierowcy największych samochodów mogą mieć trudności ze znalezieniem miejsca w supermarketach i na parkingach wielopiętrowych, gdzie często szerokość miejsc parkingowych wynosi zaledwie 4,8 metra.

Siedem z 10 najlepiej sprzedających się w Wielkiej Brytanii marek samochodów w ubiegłym roku wyprodukowało co najmniej jeden samochód, którego długość przekracza długość standardowego miejsca parkingowego w Wielkiej Brytanii.

Na początku tego roku ujawniono, że pięć rad w Wielkiej Brytanii wprowadziło już ograniczenia długości postoju pojazdów na swoich parkingachzakazując wjazdu pojazdów przekraczających maksymalne wymiary.

Popularne modele, w tym Range Rover, Mercedes-Benz Klasy S, BMW X7 i Tesla Model S, są dłuższe niż niektóre — jeśli nie wszystkie — parkingi miejskie.

Choć można się spodziewać, że samochody będą coraz większe, większość władz nie zamierza zwiększać powierzchni swoich miejsc parkingowych.

Dziewięć na dziesięć rad, z którymi skontaktował się Autocar, stwierdziło, że nie mają żadnych planów dotyczących zmiany wymiarów miejsc parkingowych.

Minimalne zalecane przez British Parking Association wymiary miejsc parkingowych wynoszące 4,8 metra długości i 2,4 metra szerokości pozostają niezmienne od lat 70. XX wieku.

Niektóre linki w tym artykule mogą być linkami afiliacyjnymi. Jeśli na nie klikniesz, możemy zarobić niewielką prowizję. Pomaga nam to finansować This Is Money i zachować jego bezpłatne użytkowanie. Nie piszemy artykułów w celu promowania produktów. Nie pozwalamy, aby jakiekolwiek relacje komercyjne wpływały na naszą niezależność redakcyjną.



Source link