Home Biznes Nowy Bentley Continental GT Speed ​​o wartości 240 000 funtów właśnie pobił...

Nowy Bentley Continental GT Speed ​​o wartości 240 000 funtów właśnie pobił rekord maksymalnej prędkości samochodu… jadącego pod wodą!

36
0


Bentley zaprezentował nowy Continental GT Speed, który ustanowił nowy rekord, osiągając maksymalną prędkość 300 km/h na napędzie elektrycznym „pod wodą” – przejeżdżając przez najdłuższy i najgłębszy podmorski tunel drogowy na świecie.

Okrzyknięty „najpotężniejszym Bentleyem wszechczasów”, wyprodukowany w Wielkiej Brytanii grand tourer czwartej generacji jest także jednym z najbardziej ekologicznych Bentleyów, jakie trafiły na drogi.

Benzynowo-elektryczne coupe typu plug-in Continental GT Speed ​​kosztujące od 236 600 funtów i jego kabriolet GTC Speed ​​za 259 500 funtów zostały właśnie wprowadzone na rynek jednocześnie – i po raz pierwszy w historii modelu Continental – a zamówienia są już otwarte przed pierwszymi dostawami jesienią.

Bentley ustanowił nowy rekord prędkości maksymalnej – choć „formalnie nigdy wcześniej go nie próbowano” – przejeżdżając przez tunel Ryfylke w norweskim hrabstwie Rogaland z prędkością 330 km/h

Ma długość 14,9 km i jest najdłuższym na świecie podmorskim tunelem, a także najgłębszym tego typu tunelem na świecie, schodzącym na głębokość 292 metrów poniżej poziomu morza

Ma długość 14,9 km i jest najdłuższym na świecie podmorskim tunelem, a także najgłębszym tego typu tunelem na świecie, schodzącym na głębokość 292 metrów poniżej poziomu morza

Obydwa dwudrzwiowe, czteromiejscowe warianty z 22-calowymi kołami są określane jako „hybrydy o ultrawydajnych osiągach”, łączące 4,0-litrowy silnik benzynowy V8 z podwójnym turbodoładowaniem z mocnym silnikiem elektrycznym, który zapewnia również emisję do 80 km – bezpłatną jazdę wyłącznie elektryczną.

Podkreślając 19-procentowy wzrost mocy w porównaniu z poprzednim modelem, Bentley powiedział: „To sprawia, że ​​nowy Continental GT Speed ​​jest najmocniejszym Bentleyem w historii”.

Aby zrobić furorę, Bentley postanowił ustanowić nowy rekord prędkości „wcześniej formalnie nie próbowany” w tunelu Ryfylke w norweskim hrabstwie Rogaland – będącym najdłuższym na świecie tunelem podmorskim i najgłębszym na świecie tunelem podmorskim o długości 15,9 km. schodząc na głębokość 292 metrów poniżej poziomu morza.

Napędzany biopaliwem drugiej generacji i ładowany energią elektryczną ze źródła odnawialnego, nowy Continental GT Speed ​​przyspieszał od zatrzymania do prędkości maksymalnej 300 km/h w 33 sekundy.

Bentley zauważył, że do próby bicia rekordu przystąpiły zarówno norweskie władze odpowiedzialne za autostrady, jak i policja, i dodał: „Ukończono kilka przejazdów w celu sfilmowania, ustanawiając w ten sposób nowy nieoficjalny rekord prędkości samochodu w tunelu”.

Dodała, że ​​przed próbą: „W ramach rund analiz technicznych i symulacji oceniano przepływ powietrza wokół samochodu przy dużej prędkości w zamkniętej rurze, aby zapewnić bezpieczeństwo”.

Okrzyknięty „najpotężniejszym Bentleyem wszechczasów”, wyprodukowany w Wielkiej Brytanii grand tourer czwartej generacji jest także jednym z najbardziej ekologicznych Bentleyów, jakie trafiły na drogi

Okrzyknięty „najpotężniejszym Bentleyem wszechczasów”, wyprodukowany w Wielkiej Brytanii grand tourer czwartej generacji jest także jednym z najbardziej ekologicznych Bentleyów, jakie trafiły na drogi

Continental GT Speeds nazywane są „hybrydami o ultrawydajnych osiągach”.  Są napędzane 4,0-litrowym silnikiem benzynowym V8 z podwójnym turbodoładowaniem, współpracującym z mocnym silnikiem elektrycznym, który zapewnia także do 80 mil bezemisyjnej jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym

Continental GT Speeds nazywane są „hybrydami o ultrawydajnych osiągach”. Są napędzane 4,0-litrowym silnikiem benzynowym V8 z podwójnym turbodoładowaniem, współpracującym z mocnym silnikiem elektrycznym, który zapewnia także do 80 mil bezemisyjnej jazdy wyłącznie na napędzie elektrycznym

Co nowego w Bentley Continental 2024?

Czy zmieści się do mojego garażu? Coupe Bentley Continental GT Speed

Cena: od 236 600 GBP (od 259 500 GBP za kabriolet Continental GTC Speed)

Na wyprzedaży: Teraz Pierwsze dostawy: jesień

Wybudowany: Crewe, Anglia

Drzwi: 2 Siedzenia: 4

Napęd: hybryda benzynowo-elektryczna typu plug-in

Silnik: Podwójnie turbodoładowany silnik V8 o pojemności 4,0 litra i mocy 600 KM

Silnik elektryczny: 140 kW (190 KM)

Całkowita moc: 782 konie mechaniczne

Koła zębate: 8-biegowy automat z podwójnym sprzęgłem

Prowadzić: Napęd na wszystkie koła

Koła: 22 cale

Pojemność paliwa: 80 litrów

Akumulator hybrydowy: 25,9 kWh

Czas ładowania:

Szybka ładowarka: 2¾ godziny

Domowa ładowarka ścienna: 8 i 1/2 godz

Obracające się koło: 11,3 m

Długość: 4895 mm

Szerokość: 2187 mm

Szerokość w poprzek ciała: 1966 mm

Rozstaw osi: 2851 mm

Wysokość: 1397 mm

Masa własna: 2459 kg

Przyspieszenie (0-62 mil na godzinę): 3,2 sekundy

Średni MPG: 27,4 mpg

Seria E wyłącznie na napędzie elektrycznym: 50 mil

Emisje CO2: 29 g/km

Zasięg jazdy: do 534 mil

Głośność rozruchowa: 260 litrów

Obydwa nowe Grand Tourery Continental napędzane są potężną hybrydą typu plug-in o mocy 782 KM, łączącą 4,0-litrowy silnik benzynowy V8 z podwójnym turbodoładowaniem o mocy 600 KM i silnik elektryczny o mocy 190 KM (140 kW) (różnica w całkowitej mocy jest niewielka „wycieku”) z akumulatorem o mocy 25,9 kW zamontowanym za tylną osią.

Dzięki tej kombinacji coupe Continental GT Speed ​​przyspiesza od 0 do 100 mil na godzinę w 3,2 sekundy, do 100 mil na godzinę w 6,9 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 320 km/h.

Moc przekazywana jest za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów z podwójnym sprzęgłem (z ręczną zmianą manetek) na wszystkie cztery koła.

Wersja kabrioletu Continental GTC jest tylko o ułamek sekundy opóźniona w tym czasie, przyspieszając od startu do 100 km/h w 3,4 sekundy i do 100 mil na godzinę w 7,2 sekundy. Jego maksymalna prędkość wynosząca 277 mil na godzinę jest o około 31 mil na godzinę niższa.

Jednakże, dzięki przewadze wiatru we włosach, dach kabrioletu z siedmioma pałąkami – dostępny w siedmiu kolorach nadwozia, w tym tweedowym – można rozłożyć w 19 sekund i przy prędkości do 30 mil na godzinę.

Bentley zauważa: „Całkowicie nowa architektura elektryczna 400 V umożliwia oferowanie najbardziej zaawansowanego zestawu technologii układu napędowego przez luksusową markę samochodową”.

Nowe hybrydy typu plug-in zastępują odchodzące modele GT Speeds gigantycznym 6,0-litrowym silnikiem benzynowym W12 z podwójnym turbodoładowaniem.

Chociaż nowe, hybrydowe coupe Continental GT Speed ​​typu plug-in wykorzystuje bardziej ekologiczną technologię, osiąga średnią prędkość zaledwie 37,4 km/h – choć to wciąż poprawa – a emisja CO2 spadła do 29 g/km.

To powiedziawszy, z trybu w pełni elektrycznego można korzystać przy prędkościach do 140 km/h i przy 75% przepustnicy.

Akumulator można w pełni naładować w niecałe trzy godziny (2 i ¾ godziny) przy użyciu szybkiej ładowarki lub około ośmiu i pół godziny przy użyciu domowej ładowarki domowej.

Całkowity zasięg wynoszący 534 mil wystarczy, aby wygodnie i stylowo przedostać się z Londynu na pole golfowe w St Andrews w Szkocji lub niedaleko Aberdeen – chociaż 50 mil tej podróży można pokonać w cichym, bezemisyjnym trybie wyłącznie elektrycznym .

Ale moc benzyny oznacza brak obaw związanych z zasięgiem i konieczności znalezienia punktu ładowania na trasie.

Kabriolet GTC Speed ​​pozostaje tylko nieznacznie w tyle z zasięgiem na napędzie elektrycznym wynoszącym 70 km, średnim zużyciem paliwa na poziomie 26,6 mpg i emisją CO2 na poziomie 31 g/km oraz zasięgiem 521 mil.

Kabriolet Continental GTC jest odrobinę wolniejszy od coupe, ale nadal przyspiesza od zera do 100 km/h w 3,4 sekundy i do 100 mil na godzinę w 7,2 sekundy.  Jego prędkość maksymalna wynosząca 277 mil na godzinę jest o około 31 mil na godzinę wolniejsza niż w modelu ze sztywnym dachem

Kabriolet Continental GTC jest odrobinę wolniejszy od coupe, ale nadal przyspiesza od zera do 100 km/h w 3,4 sekundy i do 100 mil na godzinę w 7,2 sekundy. Jego prędkość maksymalna wynosząca 277 mil na godzinę jest o około 31 mil na godzinę wolniejsza niż w modelu ze sztywnym dachem

System dachowy z siedmioma pałąkami w kabriolecie – dostępny w siedmiu kolorach nadwozia, w tym w kolorze tweedowym – można rozłożyć w 19 sekund i przy prędkości do 40 km/h

System dachowy kabrioletu z siedmioma pałąkami – dostępny w siedmiu kolorach nadwozia, w tym w kolorze tweedowym – można rozłożyć w 19 sekund i przy prędkości do 40 km/h

Wewnątrz czteromiejscowe wnętrze oferuje opcję „technologii foteli wellness” i nową jonizację powietrza zapewniającą bardziej zrelaksowaną i odświeżającą jazdę, skórę 3D, nowe pikowanie i ciemne chromowane wykończenie

Wewnątrz czteromiejscowe wnętrze oferuje opcję „technologii foteli wellness” i nową jonizację powietrza zapewniającą bardziej zrelaksowaną i odświeżającą jazdę, skórę 3D, nowe pikowanie i ciemne chromowane wykończenie

Dzięki bagażnikowi o pojemności 260 litrów Bentley ma taką samą pojemność bagażową jak supermini, co idealnie nadaje się na weekendowe wycieczki po całym kontynencie

Dzięki bagażnikowi o pojemności 260 litrów Bentley ma taką samą pojemność bagażową jak supermini, co idealnie nadaje się na weekendowe wycieczki po całym kontynencie

Bentley mówi: „System zarządza przepływem energii w zależności od wybranego trybu – EV, doładowanie elektryczne. Hamowanie regeneracyjne – a co najważniejsze w nowym GT Speed, tryb ładowania, w którym silnik napędza koła i jednocześnie ładuje akumulator.

Wewnątrz czteromiejscowe wnętrze oferuje opcję „technologii foteli wellness” i nową jonizację powietrza zapewniającą bardziej zrelaksowaną i odświeżającą jazdę, skórę 3D, nowe pikowanie i ciemne chromowane wykończenie. Wysoki poziom spersonalizowanych opcji – w tym oferowanych przez szyty na miarę oddział Mulliner – oznacza „praktycznie nieograniczoną liczbę możliwych konfiguracji” – twierdzi.

Nowe modele nadal są wyposażone w innowacyjny, obracany z trzech stron wyświetlacz Bentley o przekątnej 12,3 cala.

Oświetlenie nastrojowe dostępne jest w 30 kolorach.

Nowe modele Continental GT są nadal produkowane w miejscu, które Bentley nazywa obecnie swoją „fabryką marzeń” w Crewe. Producent samochodów, będący obecnie częścią niemieckiego giganta Volkswagen Group, powiedział, że 68 procent podzespołów było nowych w porównaniu z poprzednim modelem.

Niektóre linki w tym artykule mogą być linkami partnerskimi. Jeśli je klikniesz, możemy otrzymać niewielką prowizję. Pomaga nam to finansować This Is Money i zapewniać swobodę korzystania z niej. Nie piszemy artykułów promujących produkty. Nie pozwalamy, aby jakiekolwiek relacje handlowe wpływały na naszą niezależność redakcyjną.



Source link