Home Biznes Osiem najlepszych samochodów elektrycznych do holowania: nasz przewodnik, co musisz wiedzieć i...

Osiem najlepszych samochodów elektrycznych do holowania: nasz przewodnik, co musisz wiedzieć i jak wpływa to na zasięg pojazdów elektrycznych

10
0


Zaledwie trzy lata temu jedynym pojazdem elektrycznym na rynku, który mógł holować, był Tesla Model X.

Przejdźmy szybko do chwili obecnej i co najmniej trzy na pięć nowych pojazdów elektrycznych może holować, co obejmuje spektrum możliwości holowania.

Ponieważ niemal oczekuje się, że nowe elektryczne SUV-y i kombi będą mogły holować, co musisz wiedzieć o holowaniu pojazdem elektrycznym? Czym różni się od holowania benzyną lub olejem napędowym?

Oto nasz przewodnik dotyczący holowania pojazdem elektrycznym, który ułatwi kolejną podróż z ładunkiem.

Od 2023 r. trzy na pięć nowych pojazdów elektrycznych będzie można holować, a obecnie pojazdy te będą w stanie uciągnąć 2500 kg

Czy pojazdy elektryczne mogą holować?

W zeszłym roku Jaki samochód? W badaniu przeprowadzonym wśród 1052 kierowców stwierdzono, że dwóch na pięciu uważa, że ​​pojazd elektryczny w ogóle nie jest w stanie ciągnąć przyczepy lub przyczepy kempingowej.

Jak już pisaliśmy, Pojazdy elektryczne mogą holować ale nie wszystkie pojazdy elektryczne mają uprawnienia do holowania, podobnie jak samochody z silnikiem benzynowym.

Chociaż holowanie pojazdów elektrycznych szybko się poprawia i pojazdy te mogą obecnie holować ciężkie ładunki, nie są w stanie dorównać samochodom napędzanym paliwem o największym uciągu (3500 kg).

Maksymalna masa pojazdów elektrycznych o największym uciągu dostępnych obecnie na rynku wynosi 2500 kg.

Zawsze sprawdź wcześniej maksymalną masę, jaką możesz holować.

Czy holowanie wpływa na zasięg?

Nie ma wątpliwości, że holowanie zmniejsza zasięg.

W zeszłym roku firma Arval UK odkryła, że ​​holowanie zmniejszy zasięg pojazdu elektrycznego o 23 do 31 procent w porównaniu z wartością w świecie rzeczywistym.

W przypadku holowania cięższego ładunku wartość ta może wzrosnąć do 50%.

Większa waga zmniejsza wydajność (więcej energii potrzeba z akumulatora), a tym samym zmniejsza zasięg, co oznacza, że ​​będziesz musiał planować podróże z myślą o krótszym zasięgu.

A ponieważ holowanie zmniejsza również skuteczność hamowania regeneracyjnego i zaleca się jego wyłączenie, zasięg ulega dalszemu pogorszeniu.

Warto jednak pamiętać, że holowanie zmniejsza również zużycie paliwa pojazdu benzynowego lub wysokoprężnego – około 2 procent na każde 45 kg.

Holowanie pojazdem elektrycznym jest również znacznie cichsze niż samochodem napędzanym paliwem ze względu na brak hałasu silnika i kabiny wyciszające, jakie posiada wiele pojazdów elektrycznych. Oczywiście istnieje również korzyść związana z zerową emisją spalin

Holowanie pojazdem elektrycznym jest również znacznie cichsze niż samochodem napędzanym paliwem ze względu na brak hałasu silnika i kabiny wyciszające, jakie posiada wiele pojazdów elektrycznych. Oczywiście istnieje również korzyść związana z zerową emisją spalin

Korzyści z holowania pojazdem elektrycznym

Zasadniczo samochody elektryczne nie mają biegów, co oznacza, że ​​holowanie pojazdem elektrycznym zapewnia bardzo płynną jazdę i jest o wiele łatwiejsze niż w przypadku ręcznego, nawet jeśli przyczepa lub przyczepa kempingowa jest bardzo ciężka.

Samochody elektryczne naturalnie lepiej nadają się do holowania niż samochody benzynowe lub wysokoprężne, ponieważ zapewniają natychmiastowy moment obrotowy przy dowolnej prędkości.

Holowanie pojazdem elektrycznym jest również znacznie cichsze niż samochodem napędzanym paliwem ze względu na brak hałasu silnika i kabiny wyciszające, jakie posiada wiele pojazdów elektrycznych.

Oczywiście istnieje również korzyść związana z zerową emisją spalin.

Wady holowania pojazdem elektrycznym

Ze względu na spadek zasięgu pojazdu elektrycznego podczas holowania, konieczne będzie odpowiednie zaplanowanie podróży i częstsze ładowanie, co może być wadą.

Jeśli pojazd elektryczny jest wyposażony w hamowanie regeneracyjne, system może zostać obciążony dużym ciężarem przyczepy, dlatego zaleca się wyłączenie regeneracji.

Chociaż możliwości holowania pojazdów elektrycznych są coraz lepsze, nadal pozostają w tyle za możliwościami samochodów napędzanych paliwem. Obecnie pojazdy elektryczne mogą holować ciężary o masie do 2500 kg, ale niektóre samochody napędzane paliwem mogą holować dodatkowe 1000 kg.

Wskazówki dotyczące holowania pojazdu elektrycznego i maksymalizowania zasięgu

Jest kilka rzeczy, które możesz zrobić, aby zmaksymalizować swój zasięg.

Jeśli zmniejszysz prędkość, pomoże to zmniejszyć zużycie energii, ponieważ opór powietrza będzie mniejszy, dzięki czemu będziesz mógł nieco zwiększyć zasięg.

W ten sam sposób usuwasz niepotrzebne obciążenie, aby zmniejszyć zużycie paliwa, jeśli chcesz zwiększyć zasięg, usuń wszystkie niepotrzebne przedmioty z przyczepy kempingowej lub przyczepy.

Najlepsze pojazdy elektryczne do holowania

Audi Q8 e-tron

Cena: od 72 235 funtów

Pierwszym pojazdem elektrycznym na naszej liście z maksymalnym uciągiem hamulców wynoszącym 1800 kg jest drogie Audi Q8 e-tron

Pierwszym pojazdem elektrycznym na naszej liście z maksymalnym uciągiem hamulców wynoszącym 1800 kg jest drogie Audi Q8 e-tron

Audi nie jest tanim, rodzinnym silnikiem do ciągnięcia przyczep kempingowych. Luksusowy SUV, który ma zasięg do 530 mil na jednym ładowaniu, zaczyna się od oszałamiających 72 000 funtów.

Geneza GV70

Cena: od 65 105 funtów

Genesis GV70, z uciągiem 1800 kg, to kolejny luksusowy SUV z wysoką ceną wywoławczą

Genesis GV70, z uciągiem 1800 kg, to kolejny luksusowy SUV z wysoką ceną wywoławczą

Jeśli nie znasz tej marki, Genesis jest marką premium w Hyundai Motor Group i specjalizuje się w modelach zelektryfikowanych.

SUV Genesis GV70 może holować 1800 kg, ale nie jest to coś, co można nazwać tanim, bo kosztuje ponad 65 000 funtów za przestronnego SUV-a o zasięgu 450 km pomiędzy ładowaniami.

Kia EV6 GT

Cena: od 62 645 funtów

EV6 GT to wydajniejsza wersja elektrycznego modelu Kia EV6. Ma także większy uciąg

EV6 GT to wydajniejsza wersja elektrycznego modelu Kia EV6. Ma także większy uciąg

EV6 GT to mocniejszy wariant Kia EV6 – model What Car? uznany za godny nagrody za najlepszy elektryczny holownik 2023. Ma także zasięg 263 mil.

Podczas gdy model standardowy może uciągnąć ciężar do 1600 kg, wersja GT może uciągnąć ciężar do 1800 kg. Począwszy od 62 645 funtów, ta dodatkowa siła uciągu w porównaniu z konwencjonalnym EV6 ma dość wysoką cenę.

Mercedes-Benz EQA (warianty 300/350)

Cena: od 53 010 funtów

Podstawowy wariant EQA 250 4Matic nie może dorównać uciągowi 1800 kg modeli 300 i 350

Podstawowy wariant EQA 250 4Matic nie może dorównać uciągowi 1800 kg modeli 300 i 350

Tylko warianty EQA 300 i 350 4Matic mają większy uciąg, wynoszący 1800 kg, co oznacza, że ​​jeśli chcesz ciągnąć coś za swoim elektrycznym SUV-em Mercedes, musisz zapłacić ponad 53 000 funtów.

Przy zasięgu od 260 do 268 mil należy się spodziewać, że nieco się zmniejszy, jeśli zaczepisz coś ciężkiego.

Mercedes-Benz EQC

Cena: od 74 330 funtów

Przy cenie prawie 75 tys. funtów i zasięgu nieco ponad 250 mil Mercedes EQC to drogi pojazd do ciągnięcia przyczepy kempingowej

Przy cenie prawie 75 tys. funtów i zasięgu nieco ponad 250 mil Mercedes EQC to drogi pojazd do ciągnięcia przyczepy kempingowej

EQC nie różni się od wszystkich innych drogich pojazdów elektrycznych na liście, jego cena początkowa wynosi 74 330 funtów i zasięg zaledwie 400 km między ładowaniami.

Daje to uciąg wynoszący 1800 kg.

SUV Mercedes-Benz EQS

Cena: od 129 470 funtów

SUV Mercedes EQS jest najdroższym modelem na tej liście i jest wyjątkowo drogi, bo kosztuje prawie 130 tys. funtów

SUV Mercedes EQS jest najdroższym modelem na tej liście i jest wyjątkowo drogi, bo kosztuje prawie 130 tys. funtów

Jeśli chcesz mieć ten pojazd elektryczny do ciągnięcia przyczepy kempingowej, będziesz musiał wydać prawie 130 000 funtów. To dlatego, że jest to stworzona przez Mercedesa wersja luksusowej limuzyny – SUV EQS.

Wyposażony w technologię i czysty luksus, może holować do 1800 kg.

Volvo C40 Recharge (wariant podwójny)

Cena: od 59 750 funtów

Samochody Volvo są ulubionymi pojazdami wśród społeczności caravaningowej, a ten kompaktowy C40 Recharge sprosta temu zadaniu

Samochody Volvo są ulubionymi pojazdami wśród społeczności caravaningowej, a ten kompaktowy C40 Recharge sprosta temu zadaniu

Najnowszym w pełni elektrycznym kompaktowym SUV-em Volvo jest smukły C40 Recharge.

Tylko warianty dwusilnikowe – oferujące zasięg 400 km – mają pełny udźwig 1800 kg, co oznacza, że ​​ceny zaczynają się od nieco poniżej 60 000 funtów.

Ładowanie Volvo XC40 (wariant podwójny)

Cena: od 61 855 funtów

Dwusilnikowe Volvo XC40 Recharge to kolejny mały elektryczny SUV o dużej sile uciągu

Dwusilnikowe Volvo XC40 Recharge to kolejny mały elektryczny SUV o dużej sile uciągu

Bardziej praktyczną opcją dla C40 Recharge jest Volvo XC40 Recharge. Ponownie będziesz musiał przejść na warianty dwusilnikowe, aby uzyskać maksymalny uciąg wynoszący 1800.

Koszty zaczynają się od prawie 62 000 funtów.

Niektóre linki w tym artykule mogą być linkami partnerskimi. Jeśli je klikniesz, możemy otrzymać niewielką prowizję. Pomaga nam to finansować This Is Money i zapewniać swobodę korzystania z niej. Nie piszemy artykułów promujących produkty. Nie pozwalamy, aby jakiekolwiek relacje handlowe wpływały na naszą niezależność redakcyjną.



Source link