Home Biznes Plan wynagrodzeń Wizz Air dla kadry kierowniczej najwyższego szczebla przeżywa turbulencje

Plan wynagrodzeń Wizz Air dla kadry kierowniczej najwyższego szczebla przeżywa turbulencje

12
0


  • Najnowszy plan wynagrodzeń dotyczy 15 menedżerów Wizz Air

Wizz Air stoi w obliczu kolejnego buntu akcjonariuszy w sprawie wynagrodzeń członków zarządu, ponieważ planuje dać menedżerom najwyższego szczebla miliony funtów bezpłatnych akcji za samo pozostanie w tanim przewoźniku.

W zeszłym roku inwestorzy zbuntowali się przeciwko przedłużeniu programu przyznania dyrektorowi generalnemu Jozsefowi Varadiemu premii w wysokości do 100 milionów funtów w przypadku gwałtownego wzrostu cen akcji Wizz Air.

Najnowszy plan, który przewodniczący komisji ds. wynagrodzeń firmy przyznaje, że jest „niezwykły”, dotyczy około 15 menedżerów wyższego szczebla, ale nie Varadiego. Nie ma żadnych wymagań dotyczących wydajności.

Spór płacowy: Wizz Air stoi w obliczu kolejnego buntu akcjonariuszy w sprawie wynagrodzeń członków zarządu

Aby trafić w dziesiątkę i podzielić się kwotą około 15 milionów funtów, dyrektorzy muszą jedynie pozostać w firmie do 2028 roku.

Oznacza to, że Wizz Air – niedawno trzeci rok z rzędu uznany za najgorszą linię lotniczą w Wielkiej Brytanii pod względem opóźnień – jest na dobrej drodze do kolejnego starcia z akcjonariuszami na dorocznym zgromadzeniu, które odbędzie się jeszcze tego lata.

Podobnie jak w przypadku innych przewoźników, jego akcje spadły podczas pandemii, gdy samoloty zostały uziemione, ale wzrosły, gdy pasażerowie powrócili do latania.

Tim Bush z firmy doradczej Pirc stwierdził, że programy premiowe takie jak ten proponowany przez Wizz Air są „wadliwe”, ponieważ w tym przypadku nagradzały szefów, gdy cena akcji odbiła się po spadku – a nie za wyjątkowe wyniki.

„Nagradzanie dyrektora naczelnego za przejażdżkę kolejką górską (cena akcji) ma taki sam sens, jak przyznanie pilotowi premii za zrobienie tego samego w powietrzu” – stwierdził. „To tylko rażący przykład” – dodał Bush.

Jedna czwarta akcjonariuszy Wizz Air głosowała przeciwko pakietowi Varadiego po tym, jak dano mu dodatkowe dwa lata na osiągnięcie celów.

W wyniku buntu firma została wpisana na oficjalną listę „list wstydu” prowadzoną przez organizację branżową Investment Association, która zawiera listę firm, w których ponad jedna piąta akcjonariuszy głosowała przeciwko płacom kadry kierowniczej. W odpowiedzi Wizz Air obiecał „kontynuować konsultacje” z głównymi akcjonariuszami w sprawie swojej polityki płacowej, ale eksperci twierdzą, że zamiast tego linia lotnicza podwoiła wysokość wynagrodzeń.

Szczegóły nowego programu można znaleźć w najnowszym raporcie rocznym Wizz Air.

Barry Eccleston, przewodniczący komisji ds. wynagrodzeń przewoźnika, powiedział, że „jednorazowa” nagroda, „choć niezwykła”, była „właściwa” biorąc pod uwagę „wyzwania”, przed którymi stoi Wizz Air.

Mocno dotknęła ją wojna na Ukrainie, gdzie była największym operatorem, oraz zamieszanie na Bliskim Wschodzie. Linia lotnicza lata do Tel Awiwu więcej samolotów niż jakakolwiek inna.

„W ciągu ostatnich 12 miesięcy Wizz Air znalazł się pod wpływem bezprecedensowego poziomu wyzwań zewnętrznych” – powiedział rzecznik.

Nowy program był „niezbędny”, aby przyciągnąć i zatrzymać talenty kierownicze, aby mogli oni „nagradzać i motywować ich za pozytywny wkład w przyszły sukces Wizz Air” – dodał.



Source link