Home Biznes Polityka mająca na celu zwiększenie udziału sektora telekomunikacyjnego w PKB do 25%...

Polityka mająca na celu zwiększenie udziału sektora telekomunikacyjnego w PKB do 25% w toku — Aminu Maida

8
0


Wiceprzewodniczący wykonawczy Nigeryjskiej Komisji ds. Łączności (NCC), dr Aminu Maida, powiedział, że Komisja oraz Ministerstwo Komunikacji, Innowacji i Gospodarki Cyfrowej pracują nad odpowiednią polityką, aby zwiększyć udział sektora telekomunikacyjnego do 25%.

Maida ujawniła tę informację w piątkowy wieczór w Lagos podczas przyjęcia zorganizowanego na jego cześć przez Stowarzyszenie Firm Telekomunikacyjnych Nigerii (ATCON). Według niego sektor radzi sobie dobrze przy obecnym udziale wynoszącym 14,58%, ale mógłby osiągnąć jeszcze więcej, gdyby rozwiązano bieżące wyzwania stojące przed sektorem.

„Wiem, że w branży są wyzwania. Chcę również zapewnić, że traktujemy je poważnie.

„Ja i minister komunikacji, innowacji i gospodarki cyfrowej ściśle współpracujemy, analizując właściwe polityki, aby zapewnić zrównoważony rozwój branży, która tak dobrze radzi sobie w kraju, mając 14% wkładu w PKB. Wierzymy, że możemy osiągnąć 25%% i więcej, a prace w tym zakresie trwają z ministerstwem” Maida powiedziała operatorom telekomunikacyjnym.

Zwiększanie łączności

Szef krajowego centrum koordynacji zauważył również, że Komisja i zainteresowane strony mają wiele do zrobienia, aby poprawić łączność w kraju. Według niego, chociaż Nigeria ma blisko 200 milionów podłączonych linii, ponad połowa z nich nadal korzysta z 2G.

Dane ze strony internetowej Komisji pokazują, że spośród 219 milionów aktywnych subskrypcji odnotowanych w marcu tego roku 56,97% z nich dotyczyło sieci 2G, a jedynie 32,74% – 4G.

„Jest wiele do zrobienia, zwłaszcza jeśli chodzi o sprostanie wyzwaniom stojącym przed operatorami sieci komórkowych (MNO) i producentami oryginalnego sprzętu (OEM) w zakresie długoterminowego zrównoważonego rozwoju.

„Myślę, że nawet prezydent zdaje sobie sprawę ze znaczenia infrastruktury cyfrowej dla przyszłości Nigerii i tego wspaniałego narodu” powiedział.

Najwyraźniej odnosząc się do niedawnych wniosków operatorów telekomunikacyjnych do Komisji o zatwierdzenie podwyżki taryf, na które organ regulacyjny odmówił, Maida powiedziała:

„Proszę przyjąć moje zapewnienie, że Państwa interesy leżą nam na sercu, ale jako organ regulacyjny mamy dwie strony: branżę i konsumenta, dlatego chodzi o znalezienie właściwej równowagi, aby każdy mógł liczyć na uczciwą ofertę”.

Witając NCC EVC, prezes ATCON, Tony Izuagbe Emoekpere, podziękował Maidzie za prezentowanie polityki otwartych drzwi, która umożliwiła graczom nawiązanie bliższego kontaktu z Komisją.

Wyraził pewność, że styl przywództwa EVC pozwoli stawić czoła wieloaspektowym wyzwaniom nękającym branżę. Inni członkowie ATCON, którzy przemawiali podczas wydarzenia, również zwrócili uwagę na kilka wyzwań stojących przed branżą, wzywając Komisję do zajęcia się nimi w celu pobudzenia rozwoju telekomunikacji.

Co powinieneś wiedzieć

Operatorzy telekomunikacyjni zrzeszeni w Stowarzyszeniu Licencjonowanych Operatorów Telekomunikacyjnych Nigerii (ALTON) i ATCON niedawno zwrócili się do NCC z prośbą o pozwolenie na wprowadzenie podwyżki taryf.

  • Według nich branża telekomunikacyjna jest jedyną, która nie dokonała przeglądu cen, mimo rosnącej inflacji w kraju i innych realiów ekonomicznych uzasadniających podwyżkę.
  • Winą za to obwinili ograniczenia regulacyjne, które uniemożliwiają im odpowiednie ustalanie cen.
  • NCC reguluje ceny w branży telekomunikacyjnej, a operatorom telekomunikacyjnym nie wolno wprowadzać żadnych zmian cen bez zgody organu regulacyjnego.
  • Organ regulacyjny stwierdził, że prowadzone jest badanie oparte na kosztach w celu ustalenia, czy zatwierdziłby podwyżki cen dla operatorów.



Source link