Home Biznes Przywitaj się z najszybszym pojazdem elektrycznym na świecie: oszałamiającym elektrycznym hipersamochodem o...

Przywitaj się z najszybszym pojazdem elektrycznym na świecie: oszałamiającym elektrycznym hipersamochodem o wartości 2,5 miliona funtów, osiągającym prędkość 272,61 mil na godzinę

28
0


Jeśli myślisz, że Tesle są szybkie, sprawdź nowy najszybszy samochód elektryczny na świecie.

Aspark Owl, hipersamochód zasilany akumulatorowo, właśnie ustanowił nowy rekord największej prędkości pojazdu elektrycznego, jaką można legalnie poruszać się po drogach.

Kosztujący 2,5 miliona funtów japoński dwumiejscowy pojazd niedawno pobił poprzedni rekord prędkości pojazdu elektrycznego, wynoszący 258 mil na godzinę (415 km/h), po tym, jak oficjalnie zmierzono, gdy jechał z oszałamiającą prędkością 272,61 mil na godzinę (438,73 km/h).

Oto Aspark Owl SP600 i obecnie najszybszy pojazd elektryczny na świecie: japoński hipersamochód napędzany akumulatorem o wartości 2,5 miliona funtów właśnie osiągnął monumentalną prędkość 400,00 km/h

W sobotę (8 czerwca) Aspark Owl SP600 ustanowił rekord na torze Automotive Testing Papenburg (ATP) w Niemczech.

Niemiecki tor testowy składa się z owalnego toru o długości 12,5 km z czterema pasami ruchu.

Dwie proste mają długość 4,5 km, a dwa zakręty mają po 1,3 km każda, a kąt nachylenia wynosi 49,7 stopnia. Umożliwia to pokonywanie zakrętów z prędkością do 300 km/h bez występowania sił poprzecznych.

Owl SP600 pobił poprzedni rekord Rimac Nevera, który sprawuje koronę od listopada 2022 r i może poszczycić się także wieloma innymi rekordami w zakresie pojazdów elektrycznych, w tym największą prędkością na biegu wstecznym.

Masanori Yoshida, dyrektor generalny Aspark z siedzibą w Osace, powiedział: „Minęło około 10 lat, odkąd rozpoczęliśmy pracę nad hipersamochodem Owl.

„Chcieliśmy stworzyć najszybciej przyspieszający samochód na świecie, a następnie podjęliśmy próbę pobicia światowego rekordu prędkości i osiągnęliśmy go dzisiaj dzięki naszemu nowemu hipersamochodowi Owl SP600.

„Te możliwości techniczne inspirują wszystkich zaangażowanych do osobistej doskonałości oraz do rzucania wyzwań i skokowego rozwoju w przyszłość”.

Dyrektor generalny Aspark, Masanori Yoshida, na torze Automotive Testing Papenburg (ATP) w Niemczech, gdzie Owl SP600 ustanowił nowy rekord maksymalnej prędkości pojazdu elektrycznego

Dyrektor generalny Aspark, Masanori Yoshida, na torze Automotive Testing Papenburg (ATP) w Niemczech, gdzie Owl SP600 ustanowił nowy rekord maksymalnej prędkości pojazdu elektrycznego

Produkowany w niezwykle limitowanych ilościach (pierwotnie mówiło się, że tylko 50), Owl wykorzystuje „szyty na miarę system akumulatorów litowo-jonowych”

Produkowany w niezwykle limitowanych ilościach (pierwotnie mówiło się, że tylko 50), Owl wykorzystuje „szyty na miarę system akumulatorów litowo-jonowych”

Niemiecki tor testowy składa się z owalnego toru o długości 12,5 km z czterema pasami ruchu.  Dwie proste mają długość 4,5 km, a dwa zakręty mają po 1,3 km każda i kąt nachylenia wynosi 49,7 stopnia.  Umożliwia to pokonywanie zakrętów z prędkością do 300 km/h bez występowania sił poprzecznych

Niemiecki tor testowy składa się z owalnego toru o długości 12,5 km z czterema pasami ruchu. Dwie proste mają długość 4,5 km, a dwa zakręty mają po 1,3 km każda, a kąt nachylenia wynosi 49,7 stopnia. Umożliwia to pokonywanie zakrętów z prędkością do 300 km/h bez występowania sił poprzecznych

Chociaż prędkość maksymalna wynosząca 400,00 km/h to niesamowite osiągnięcie jak na pojazd elektryczny, wciąż daleko jej do rekordzisty z silnikiem benzynowym.

Ten płaszcz trafia do Bugatti Chiron SuperSport 300+, który w 2019 roku osiągnął nieoficjalną prędkość 304,77 mil na godzinę w rękach brytyjskiego weterana wyścigów Andy’ego Wallace’a na torze testowym Ehra-Lessien Grupy Volkswagen.

Produkowany w niezwykle limitowanych ilościach (pierwotnie mówiło się, że tylko 50 sztuk), Owl wykorzystuje „szyty na miarę system akumulatorów litowo-jonowych”.

Generuje to energię do zasilania czterech silników elektrycznych – po jednym na każde koło – zapewniając łączną moc około 2000 KM (1456 kW) i moment obrotowy prawie 2000 Nm, a jednocześnie zapewniając zasięg do 248 mil (400 km) między ładowaniami.

Chociaż prędkość maksymalna wynosząca 300,61 km/h jest niesamowitym osiągnięciem jak na pojazd elektryczny, wciąż jest nieco niższa od maksymalnej prędkości wynoszącej 304,77 km/h osiągniętej przez Bugatti w 2019 r.

Chociaż prędkość maksymalna wynosząca 300,61 km/h jest niesamowitym osiągnięciem jak na pojazd elektryczny, wciąż jest nieco niższa od maksymalnej prędkości wynoszącej 304,77 km/h osiągniętej przez Bugatti w 2019 r.

W sobotę 8 czerwca zawodowy kierowca i zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Nurburgring Marc Basseng pobił rekord w swojej drugiej próbie

W sobotę 8 czerwca zawodowy kierowca i zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Nurburgring Marc Basseng pobił rekord w swojej drugiej próbie

Aspark zlecił włoskiej firmie Manifattura Automobili Torino (MAT) opracowanie i produkcję Owl SP600 specjalnie w celu pobicia światowego rekordu prędkości pojazdów elektrycznych

Aspark zlecił włoskiej firmie Manifattura Automobili Torino (MAT) opracowanie i produkcję Owl SP600 specjalnie w celu pobicia światowego rekordu prędkości pojazdów elektrycznych

Produkowany w niezwykle limitowanych ilościach (pierwotnie mówiło się, że tylko 50 sztuk), Owl wykorzystuje „szyty na miarę system akumulatorów litowo-jonowych”.  Generuje to energię do zasilania czterech silników elektrycznych – po jednym na każde koło – zapewniając łączną moc około 2000 KM (1456 kW).

Produkowany w niezwykle limitowanych ilościach (pierwotnie mówiło się, że tylko 50 sztuk), Owl wykorzystuje „szyty na miarę system akumulatorów litowo-jonowych”. Generuje to energię do zasilania czterech silników elektrycznych – po jednym na każde koło – zapewniając łączną moc około 2000 KM (1456 kW).

Aspark Owl zadebiutował podczas Dubai Motor Show 2019.  Konstrukcja przodu ma „onieśmielać” kierowców, którzy widzą w lusterku wstecznym pojazd elektryczny jadący za nimi – twierdzi firma.

Aspark Owl zadebiutował podczas Dubai Motor Show 2019. Konstrukcja przodu ma „onieśmielać” kierowców, którzy widzą w lusterku wstecznym pojazd elektryczny jadący za nimi – twierdzi firma.

Pomimo futurystycznego designu z ogromnymi łukami nad przednimi kołami, wnętrze samochodu jest dość proste i pozbawione systemów wspomagania jazdy

Pomimo futurystycznego designu z ogromnymi łukami nad przednimi kołami, wnętrze samochodu jest dość proste i pozbawione systemów wspomagania jazdy

Aspark opisuje Sowę jako „wspaniały, zmysłowy kształt, który wzbudzi zazdrosne spojrzenia innych na drodze”.

Firma dodaje: „Konwencjonalne samochody elektryczne są łatwe w produkcji. Ale w takim razie gdzie w tym zabawa?

„Owl pozwala kierowcom doświadczyć szybszego przyspieszenia niż kiedykolwiek wcześniej.

– Jedno możemy powiedzieć na pewno. Świetnie się bawiliśmy projektując ten samochód. Jesteśmy pewni, że jazda nim sprawi Ci tyle samo przyjemności, co nam jego tworzenie.

„Sowa oferuje dreszczyk emocji, którego tylko nieliczni będą mogli doświadczyć”.

Nadwozie hipersamochodu jest zbudowane w całości z paneli z włókna węglowego, a podwozie również jest z kompozytu węglowego, co oznacza, że ​​Owl waży 2000 kg, a akumulator stanowi dużą część jego masy.

Klientom w Japonii i Europie udało się zdobyć oryginalne wersje o wartości 2,2 miliona funtów, a sprzedaż niedawno rozpoczęła się także w USA.

„Standardowy” Aspark Owl jest już jednym z najszybszych na świecie, przyspiesza od 0 do 60 mil na godzinę w 1,72 sekundy i osiąga prędkość maksymalną 413 km/h w poprzednich – nieoficjalnych – testach.

Marka ma już na swoim koncie dwa rekordy Guinnessa: jeden za pokonanie jednej ósmej mili ze średnią prędkością 309,02 km/h i ćwierć mili ze średnią prędkością 198,12 mil na godzinę (318,85 km/h). .

Jednak Owl 600 to jeszcze potężniejsza wersja wprowadzona na rynek, aby zdetronizować chorwackiego Rimaca Neverę.

Japoński producent hipersamochodów elektrycznych opisuje Sowę jako „wspaniały, zmysłowy kształt, który wzbudzi zazdrosne spojrzenia innych na drodze”

Japoński producent hipersamochodów elektrycznych opisuje Sowę jako „wspaniały, zmysłowy kształt, który wzbudzi zazdrosne spojrzenia innych na drodze”

Cztery silniki elektryczne Owl generują prawie 2000 Nm momentu obrotowego i zapewniają zasięg do 400 km między ładowaniami

Cztery silniki elektryczne Owl generują prawie 2000 Nm momentu obrotowego i zapewniają zasięg do 400 km między ładowaniami

Oprócz zapewniania dramatycznego przyspieszenia i niesamowitej prędkości maksymalnej, Aspark Owl może poszczycić się oszałamiającym wyglądem i funkcjami konstrukcyjnymi

Oprócz zapewniania dramatycznego przyspieszenia i niesamowitej prędkości maksymalnej, Aspark Owl może poszczycić się oszałamiającym wyglądem i funkcjami konstrukcyjnymi

Marka ma już na swoim koncie dwa rekordy Guinnessa: jeden za pokonanie jednej ósmej mili ze średnią prędkością 309,02 km/h i ćwierć mili ze średnią prędkością 198,12 mil na godzinę (318,85 km/h).

Marka ma już na swoim koncie dwa rekordy Guinnessa: jeden za pokonanie jednej ósmej mili ze średnią prędkością 309,02 km/h i ćwierć mili ze średnią prędkością 198,12 mil na godzinę (318,85 km/h).

Nadwozie hipersamochodu zbudowane jest w całości z paneli z włókna węglowego.  Podwozie również jest wykonane z włókna węglowego, co oznacza, że ​​Owl waży 2000 kg

Nadwozie hipersamochodu zbudowane jest w całości z paneli z włókna węglowego. Podwozie również jest wykonane z włókna węglowego, co oznacza, że ​​Owl waży 2000 kg

Akumulator litowo-jonowy i cztery silniki – po jednym na każde koło – wymagają niesamowitego poziomu chłodzenia

Akumulator litowo-jonowy i cztery silniki – po jednym na każde koło – wymagają niesamowitego poziomu chłodzenia

Klientom w Japonii i Europie udało się zdobyć oryginalne wersje o wartości 2,2 miliona funtów, a sprzedaż niedawno rozpoczęła się także w USA

Klientom w Japonii i Europie udało się zdobyć oryginalne wersje o wartości 2,2 miliona funtów, a sprzedaż niedawno rozpoczęła się także w USA

Aspark zlecił włoskiej firmie Manifattura Automobili Torino (MAT) opracowanie i produkcję Owl SP600 specjalnie po to, aby pobić światowy rekord prędkości pojazdów elektrycznych.

Zawodowy kierowca i zwycięzca 24-godzinnego wyścigu na Nurburgringu Marc Basseng pobił rekord w swojej drugiej próbie w weekend.

Aspark twierdzi, że pomiaru dokonano przy użyciu certyfikowanego Racelogic V-Box, precyzyjnego urządzenia pomiarowego opartego na GPS, dostarczonego przez poligon ATP w Papenburgu.

Niektóre linki w tym artykule mogą być linkami partnerskimi. Jeśli je klikniesz, możemy otrzymać niewielką prowizję. Pomaga nam to finansować This Is Money i zapewniać swobodę korzystania z niej. Nie piszemy artykułów promujących produkty. Nie pozwalamy, aby jakiekolwiek relacje handlowe wpływały na naszą niezależność redakcyjną.



Source link