Home Biznes Sprzedaż nowych samochodów przekroczy 1 mln w 2024 r. w połowie roku,...

Sprzedaż nowych samochodów przekroczy 1 mln w 2024 r. w połowie roku, ale popyt na pojazdy elektryczne w sektorze prywatnym spada

16
0


Po raz pierwszy od pięciu lat na rynku nowych samochodów sprzedaż przekroczyła milion egzemplarzy w ciągu pół roku.

Jak wynika z danych Stowarzyszenia Producentów i Sprzedawców Pojazdów Samochodowych (Society of Motor Manufacturers and Traders), wzrost rejestracji w czerwcu o 1,1 proc. podniósł sprzedaż w pierwszym półroczu 2024 r. do 1 006 763 egzemplarzy.

Wzrost w ubiegłym miesiącu wynikał ze wzrostu liczby pojazdów elektrycznych i sprzedaży flotowej.

Jednakże, popyt ze strony handlu detalicznego spadł na całej linii – teraz branża domaga się, aby kolejny rząd „ponownie ożywił rynek” poprzez wprowadzenie zachęt dla użytkowników pojazdów elektrycznych w dniu, w którym udajemy się do urn.

Po raz pierwszy od pięciu lat na rynku nowych samochodów sprzedaż przekroczyła milion egzemplarzy w ciągu pół roku

Liczba rejestracji nowych samochodów w czerwcu osiągnęła 179 263 sztuk, co po raz pierwszy od wybuchu pandemii oznacza, że ​​w ciągu sześciu miesięcy liczba ta przekroczyła milion.

Liczba rejestracji nowych samochodów w czerwcu osiągnęła 179 263 sztuk, co po raz pierwszy od wybuchu pandemii oznacza, że ​​w ciągu sześciu miesięcy liczba ta przekroczyła milion.

Liczba rejestracji nowych samochodów w czerwcu osiągnęła 179 263 sztuk, co po raz pierwszy od wybuchu pandemii oznacza, że ​​w ciągu sześciu miesięcy liczba ta przekroczyła milion.

Oznacza to wzrost o 6 proc. w porównaniu z pierwszym półroczem 2023 r.

Największą siłą napędową był 14,2-procentowy wzrost w sektorze flotowym, przy znaczącym wzroście popularności pojazdów elektrycznych.

W czerwcu odnotowano 30-procentowy wzrost wolumenu hybryd typu plug-in (PHEV) – osiągając 9,3-procentowy udział w rynku – oraz niemal taki sam wzrost wolumenu pojazdów hybrydowych elektrycznych (HEV) wynoszący 27,2 procent.

Pojazdy hybrydowe (HEV) stanowią obecnie 14,9 proc. rynku, podczas gdy pojazdy w pełni elektryczne (akumulatorowe lub BEV) stanowią 19 proc. wszystkich nowych rejestracji pojazdów – jest to ich najwyższy miesięczny udział w tym roku.

Wzrost rejestracji pojazdów elektrycznych o 7,4% jest pozytywnym sygnałem, ponieważ rynek brytyjski przyspiesza przechodzenie na pojazdy elektryczne.

Pojazdy w pełni elektryczne (elektryczne z akumulatorem lub BEV) stanowią obecnie 19 procent wszystkich nowych rejestracji pojazdów – jest to najwyższy miesięczny udział w tym roku

Pojazdy w pełni elektryczne (elektryczne z akumulatorem lub BEV) stanowią obecnie 19 procent wszystkich nowych rejestracji pojazdów – jest to najwyższy miesięczny udział w tym roku

W czerwcu odnotowano 30-procentowy wzrost wolumenu hybryd typu plug-in (PHEV) – osiągając 9,3% udziału w rynku – oraz niemal równoważny wzrost wolumenu pojazdów hybrydowych elektrycznych (HEV) o 27,2%

W czerwcu odnotowano 30-procentowy wzrost wolumenu hybryd typu plug-in (PHEV) – osiągając 9,3% udziału w rynku – oraz niemal taki sam wzrost wolumenu pojazdów hybrydowych elektrycznych (HEV) o 27,2%

Jednak w związku z tym, że w Wielkiej Brytanii wybierany jest dziś nowy rząd, spadek sprzedaży detalicznej budzi obawy branży, poddając w wątpliwość zasadność przejścia Wielkiej Brytanii na energię elektryczną.

Obecnie transformacja wisi na włosku w sektorze flotowym, ponieważ zainteresowanie kierowców prywatnych nadal spada.

Od początku roku liczba pojazdów elektrycznych sprzedawanych prywatnie spadła o 10,8 procent, a mniej niż jeden na pięć nowych pojazdów elektrycznych trafił w ręce nabywców prywatnych.

Podobnie jest w przypadku sprzedaży prywatnej – nabywcy detaliczni odpowiadają za mniej niż dwa na pięć nowych samochodów (zaledwie 37,7 procent).

Oznacza to spadek o 15,3% liczby kierowców kupujących nowe samochody – jest to dziewiąty z rzędu miesięczny spadek.

Elektryczna przyszłość: nakaz ZEV zmusi producentów samochodów do sprzedaży coraz większej liczby pojazdów elektrycznych do 2035 r.

Elektryczna przyszłość: nakaz ZEV zmusi producentów samochodów do sprzedaży coraz większej liczby pojazdów elektrycznych do 2035 r.

Producenci samochodów stoją pod nową presją, aby osiągnąć Obowiązek posiadania pojazdów o zerowej emisji (ZEV) cele. Marki muszą sprzedawać coraz większą liczbę pojazdów BEV każdego roku, aż do 2035 r., kiedy to wejdzie w życie zakaz sprzedaży nowych samochodów benzynowych i wysokoprężnych.

Roczne cele mandatu ZEV do 2030 r.

2024: 22% (10% dla furgonetek)

2025: 28% (16% dla furgonetek)

2026: 33% (24% dla furgonetek)

2027: 38% (34% dla furgonetek)

2028: 52% (46% dla furgonetek)

2029: 66% (58% dla furgonetek)

2030: 80% (70% dla furgonetek)

Źródło: DfT

Tylko ostatnio SMMT ujawniło, że Wielka Brytania nadal nie realizuje wyznaczonych celów, a producenci samochodów nie zrealizują kluczowego rządowego celu dotyczącego sprzedaży pojazdów elektrycznych na ten rok.

Przewiduje się, że udział czysto elektrycznych akumulatorów w rynku nowych samochodów wyniesie w tym roku zaledwie 19,8 procent. Jest to mniej niż 22 procent określone w mandacie ZEV.

Choć pojazdy elektryczne stanowią obecnie 16,6 proc. rynku nowych samochodów osobowych, czyli nieznacznie więcej niż 16,1 proc. osiągnięte w analogicznym okresie ubiegłego roku, to jednak wzrost ten nadal pozostaje poniżej poziomów wyznaczonych przez rząd.

W związku z przewidywanym zwycięstwem Partii Pracy w dzisiejszych wyborach powszechnych branża domaga się większego wsparcia dla prywatnych nabywców w dążeniu do zerowej emisji.

Partia Pracy potwierdziła, że ​​przyspieszy termin z 2035 r. do 2030 r. Konserwatyści przesunęli go na 2035 r.

Mike Hawes, dyrektor generalny SMMT, powiedział: „Dzięki wdrożeniu odpowiedniej polityki następny rząd będzie mógł ponownie ożywić rynek i zapewnić szybszą, bardziej sprawiedliwą transformację w kierunku zerowej emisji”

Mike Hawes, dyrektor generalny SMMT, powiedział: „Dzięki wdrożeniu odpowiedniej polityki następny rząd będzie mógł ponownie ożywić rynek i zapewnić szybszą, bardziej sprawiedliwą transformację w kierunku zerowej emisji”

„Popyt prywatny nadal pozostaje w tyle za flotą, co wyraźnie pokazuje, że ożywienie rynku prywatnych pojazdów elektrycznych to pilna kwestia, którą należy rozwiązać natychmiast” – mówi Sue Robinson, dyrektor generalna Krajowego Stowarzyszenia Dealerów Franczyzowych (NFDA)

„Popyt prywatny nadal pozostaje w tyle za flotą, co wyraźnie pokazuje, że ożywienie rynku prywatnych pojazdów elektrycznych to pilna kwestia, którą należy rozwiązać natychmiast” – mówi Sue Robinson, dyrektor generalna Krajowego Stowarzyszenia Dealerów Franczyzowych (NFDA)

Richard Peberdy, szef działu motoryzacyjnego KPMG w Wielkiej Brytanii, powiedział: „Branża bacznie śledzi wyniki wyborów i zastanawia się, co one oznaczają dla polityki motoryzacyjnej”.

Zwiększenie sprzedaży nowych pojazdów elektrycznych jest priorytetem dla brytyjskich producentów samochodów, którzy mają teraz obowiązek zadbać o to, aby co roku coraz większy odsetek produkowanych przez nich samochodów miał napęd elektryczny.

Coraz więcej przedstawicieli branży rozmawia o tym, jak najlepiej osiągnąć ten cel, m.in. poprzez zwiększenie zachęt dla konsumentów do zakupu nowych pojazdów elektrycznych.

Przywrócenie zachęt fiskalnych poprzez obniżenie o połowę podatku VAT na BEV na trzy lata spowodowałoby, że na drogach pojawiłoby się dodatkowe 300 000 prywatnych BEV, twierdzi SMMT. Zapewniłoby to, że do 2035 r. połowa wszystkich używanych samochodów będzie zerowa – zmniejszając emisję CO2 w transporcie drogowym o 175 milionów ton do tego czasu.

SMMT twierdzi, że przywrócenie zachęt fiskalnych poprzez obniżenie o połowę podatku VAT na pojazdy elektryczne na trzy lata spowodowałoby pojawienie się na drogach dodatkowych 300 000 prywatnych pojazdów elektrycznych

SMMT twierdzi, że przywrócenie zachęt fiskalnych poprzez obniżenie o połowę podatku VAT na pojazdy elektryczne na trzy lata spowodowałoby pojawienie się na drogach dodatkowych 300 000 prywatnych pojazdów elektrycznych

SMMT chce również cofnięcia decyzji, zgodnie z którą od 1 kwietnia 2025 r. pojazdy elektryczne muszą płacić podatek akcyzowy od pojazdów (podatek drogowy), a także obniżenia podatku VAT od ładowania publicznego do 5 proc. (zgodnie z cennikiem ładowania w domu).

Mike Hawes, dyrektor generalny SMMT, powiedział: „Dzięki jeśli wdrożymy odpowiednią politykę, następny rząd będzie mógł ożywić rynek i zapewnić szybszą, sprawiedliwszą transformację w kierunku gospodarki zerowej emisji”.

Sue Robinson, dyrektor naczelna Krajowego Stowarzyszenia Dealerów Franczyzowych (NFDA), zgodziła się z tym stwierdzeniem, mówiąc: „Popyt prywatny nadal pozostaje w tyle za popytem flotowym, co jasno pokazuje, że ożywienie rynku prywatnych pojazdów elektrycznych jest pilną kwestią, którą należy zająć się natychmiast”.

Niektóre linki w tym artykule mogą być linkami afiliacyjnymi. Jeśli na nie klikniesz, możemy zarobić niewielką prowizję. Pomaga nam to finansować This Is Money i zachować jego bezpłatne użytkowanie. Nie piszemy artykułów w celu promowania produktów. Nie pozwalamy, aby jakiekolwiek relacje komercyjne wpływały na naszą niezależność redakcyjną.



Source link