Home Biznes Wnuczka przyłapana na przekroczeniu prędkości podczas lekcji jazdy. Czy instruktor ponosi...

Wnuczka przyłapana na przekroczeniu prędkości podczas lekcji jazdy. Czy instruktor ponosi odpowiedzialność? odpowiada DEAN DUNHAM

6
0


Po trzeciej lekcji jazdy moja wnuczka dostała wezwanie za przekroczenie prędkości.

Powiedziano jej, że kiedy je zdobędzie, będzie miała trzy punkty na prawie jazdy oraz że wzrosną jej składki na ubezpieczenie.

Skoro samochód miał podwójne sterowanie, czy odpowiedzialność nie leży po stronie instruktora?

Roya Sandersa, za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Można by pomyśleć, że w tym przypadku odpowiedzialność będzie spoczywać na instruktorze nauki jazdy lub przynajmniej, że prawo będzie łagodne dla uczących się kierowców. Jednak na ogół tak nie jest.

Szybko się uczy: córka czytelniczki dostała trzy punkty w prawie jazdy za przekroczenie prędkości na lekcji (zdjęcie w pliku)

Prawo stanowi zatem, że podstawowy standard oczekiwany od uczącego się kierowcy jest taki sam, jak ten, którego oczekuje się od każdego kierowcy. Oznacza to, że istnieje tylko jeden akceptowalny minimalny standard prowadzenia pojazdu i wszyscy kierowcy, w tym osoby uczące się, muszą go przestrzegać.

Efekt tego jest tak surowy, jak się wydaje. Nawet początkujący kierowcy mogą być ścigani za wykroczenia drogowe, w tym za przekroczenie prędkości i prowadzenie pojazdu bez należytej ostrożności i uwagi.

Innymi słowy, jeśli na miejscu kierowcy siedzi uczący się kierowca, jest on ogólnie odpowiedzialny, niezależnie od tego, czy instruktor ma do dyspozycji podwójne elementy sterujące, czy nie.

Jednakże, podobnie jak w większości dziedzin prawa, istnieją wyjątki od ogólnej zasady.

Po pierwsze, jeśli instruktor przejmie pełną kontrolę nad pojazdem, włączając podwójne elementy sterujące i chwytając kierownicę, faktycznie „prowadzi” pojazd.

W takich okolicznościach instruktor byłby prawdopodobnie odpowiedzialny za wszelkie wykroczenia drogowe popełnione w tym czasie.

Drugim wyjątkiem jest to, że przepisy ruchu drogowego przewidują, że pasażer (w tym instruktor nauki jazdy) może ponieść solidarną odpowiedzialność za wykroczenie drogowe w drodze „pomocnictwa, podżegania, doradzania, nakłaniania lub podżegania” do popełnienia wykroczenia drogowego.

To, co należy do tej kategorii, będzie oceniane indywidualnie dla każdego przypadku, ale w przeszłości sądy orzekały przeciwko instruktorom nauki jazdy, gdy wiedzieli, że uczący się kierowca prowadził w sposób, o którym wiedzieli, że był on znacznie poniżej wymaganego standardu kompetentnego i uważnego kierowcy.

Lub instruktor wiedział, że ma możliwość powstrzymania uczącego się kierowcy przed jazdą w ten sposób i celowo nie skorzystał z tej możliwości.

Walka o zwrot pieniędzy za hotel

Mam spór z hotelem dotyczący zwrotu pieniędzy — ponieważ kiedy tam dotarłem, był brudny — ale nie zwrócono mi pieniędzy. Co mogę zrobić?

Igli, za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Dziekan Dunham odpowiada: Ustawa o prawach konsumenta stanowi, że gdy przedsiębiorca świadczy usługę (w tym hotelarz udostępniający pokój hotelowy), usługa ta musi być świadczona z „należytą starannością i umiejętnościami”.

Hotele niedrogie zawsze będą argumentować, że to, co jest „rozsądne”, będzie się różnić w zależności od liczby gwiazdek hotelu. Choć się z tym zgadzam, nie oznacza to, że mogą oczekiwać, że goście będą przebywać w brudnych pokojach, ponieważ nawet najtańszy pokój musi spełniać podstawowy poziom czystości.

Prawo stanowi również, że pokój i hotel co do zasady muszą odpowiadać opisowi podanemu przez hotel. Niespełnienie któregokolwiek z tych wymogów będzie równoznaczne z naruszeniem umowy i w takich okolicznościach konsument ma prawo do rozsądnego środka prawnego.

Jeśli zatrzymałeś się w hotelu pomimo problemów z czystością, żądanie pełnego zwrotu kosztów nie będzie rozsądne, ponieważ korzystałeś z zakwaterowania.

Rozsądne jest oczekiwanie częściowego zwrotu kosztów, biorąc pod uwagę, że pokój był poniżej standardu. Jeśli nie zatrzymałeś się w obiekcie zakwaterowania, ponieważ czystość była poniżej tego, czego zasadnie oczekiwałeś, będziesz mógł zażądać pełnego zwrotu pieniędzy.

Jeśli hotel odmówi częściowego lub pełnego zwrotu kosztów, możesz zwrócić się do wystawcy karty, jeśli płaciłeś kartą kredytową lub debetową.

Jeśli rezerwacji dokonano w ciągu ostatnich 120 dni, skorzystaj z procedury obciążenia zwrotnego i upewnij się, że podczas wypełniania formularza skargi powołujesz się na „naruszenie umowy”.

Jeśli minęło więcej niż 120 dni i zapłaciłeś kartą kredytową, możesz złożyć wniosek na podstawie sekcji 75 – poproś swój bank o formularz do wypełnienia.

  • Napisz do Dean Dunham, Money Mail, Scottish Daily Mail, 20 Waterloo Street, Glasgow G2 6DB lub wyślij e-mail na adres d.dunham@dailymail.co.uk. Daily Mail nie ponosi żadnej odpowiedzialności prawnej za udzielone odpowiedzi.





Source link