Ocado podniosło prognozy sprzedaży na ten rok, odzyskując klientów z klasy średniej od Aldi i Lidla.
Spółka podała, że obecnie spodziewa się wzrostu przychodów o ponad 10 procent, podczas gdy wcześniej prognozowano jednocyfrowy wzrost procentowy.
Podwyższenie ratingu nastąpiło po tym, jak przychody Ocado Retail, spółki joint venture z Marks & Spencer, osiągnęły 658 milionów funtów w ciągu 13 tygodni do września, co stanowi wzrost o 15 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.
Realizacja: Ocado poinformowało, że obecnie spodziewa się wzrostu przychodów o ponad 10%, podczas gdy wcześniej prognozowało wzrost poniżej 10%
Wzrost ten był spowodowany większą liczbą osób składających zamówienia na stronie internetowej i klientów uzupełniających swoje koszyki zakupowe.
Hannah Gibson, szefowa Ocado Retail, powiedziała, że działania mające na celu obniżenie cen artykułów spożywczych pomogły firmie przyciągnąć większą liczbę klientów.
Powiedziała: „Widzieliśmy, że klienci przechodzą z Tesco konsekwentnie przez 12 miesięcy z rzędu. Widzieliśmy też, że klienci przechodzą z niektórych dyskontów w pewnych momentach”.
Firma podała, że średnie ceny w całym Ocado spadły o 0,4 proc., podczas gdy inflacja cen artykułów spożywczych wyniosła ok. 2 proc.
Średnia liczba tygodniowych zamówień wzrosła do 437 000 w trzecim kwartale, w porównaniu z 381 000 w roku ubiegłym.
Dane okazały się lepsze, niż oczekiwali analitycy i spowodowały wzrost akcji o 2,8 proc., czyli 9,7 pensów, do 359 pensów.
Ocado rozkwitło w czasie pandemii, gdy gospodarstwa domowe szalały z zakupami. Jego akcje osiągnęły rekordowy poziom 2777 pensów w styczniu 2021 r.
Jednak sklep spożywczy popadł w tarapaty finansowe, gdy klienci zaczęli szukać tańszych konkurentów, gdy obostrzenia związane z lockdownem się skończyły, a inflacja gwałtownie wzrosła.
Firmę dodatkowo obciążały niepowodzenia we wdrażaniu zrobotyzowanych magazynów u partnerów zagranicznych i ostra konkurencja.
Nowi klienci: szefowa Ocado Retail Hannah Gibson powiedziała, że wysiłki na rzecz obniżenia cen artykułów spożywczych pomogły firmie przyciągnąć więcej klientów
Odbiło się to na cenie akcji. Wartość Ocado spadła o ponad połowę w ciągu ostatniego roku i spadła o ponad 70 procent od 2019 r., kiedy akcje osiągnęły szczyt przed pandemią na poziomie 1370 pensów.
W lipcu Tim Steiner, prezes Ocado, apelował do niezadowolonych akcjonariuszy, aby zachowali wiarę, ponieważ grupa zmniejszyła straty w tym półroczu.
Grupa odnotowała stratę w wysokości 154 milionów funtów za pierwsze sześć miesięcy czerwca, podczas gdy rok wcześniej strata wyniosła 290 milionów funtów.
„Spodziewamy się dużego, długoterminowego wzrostu” – powiedział wówczas.
Ocado prowadzi wojnę z dyskontami Aldi i Lidl, które nadal przejmują udziały w rynku od dużych brytyjskich supermarketów.
John Moore, starszy menedżer ds. inwestycji w RBC Brewin Dolphin, powiedział, że Ocado zaczyna przynosić zyski po „trudnym okresie” dla firmy.
Powiedział: „Duże przychody, wolumen i wzrost liczby klientów wskazują, że strategia spółki joint venture przynosi rezultaty”.
Jednak sklep internetowy nie jest jeszcze bezpieczny.
Russ Mould, dyrektor ds. inwestycji w AJ Bell, powiedział: „Są oznaki, że w celu osiągnięcia poprawy sprzedaży spółka joint venture Ocado musi pójść na kompromis w kwestii ceny, a to oznacza, że imponujący wzrost sprzedaży niekoniecznie przełoży się na wyższe zyski, a marże będą raczej niewielkie”.
PLATFORMY INWESTYCYJNE DIY
AJ Dzwon
AJ Dzwon
Łatwe inwestowanie i gotowe portfele
Hargreaves Lansdown
Hargreaves Lansdown
Bezpłatne pomysły na inwestowanie i zarządzanie funduszami
interaktywny inwestor
interaktywny inwestor
Inwestowanie z opłatą ryczałtową od 4,99 GBP miesięcznie
Saksofon
Saksofon
Otrzymaj 200 funtów zwrotu opłat transakcyjnych
Handel 212
Handel 212
Bezpłatne transakcje i brak opłat za prowadzenie konta
Linki partnerskie: Jeśli wybierzesz produkt This is Money może zarobić prowizję. Te oferty są wybierane przez nasz zespół redakcyjny, ponieważ uważamy, że warto je wyróżnić. Nie wpływa to na naszą niezależność redakcyjną.