Home Biznes Zyskujemy klientów dzięki Aldi i Lidl: szef Ocado chwali ożywienie, a współpraca...

Zyskujemy klientów dzięki Aldi i Lidl: szef Ocado chwali ożywienie, a współpraca z M&S przynosi owoce

5
0


Ocado podniosło prognozy sprzedaży na ten rok, odzyskując klientów z klasy średniej od Aldi i Lidla.

Spółka podała, że ​​obecnie spodziewa się wzrostu przychodów o ponad 10 procent, podczas gdy wcześniej prognozowano jednocyfrowy wzrost procentowy.

Podwyższenie ratingu nastąpiło po tym, jak przychody Ocado Retail, spółki joint venture z Marks & Spencer, osiągnęły 658 milionów funtów w ciągu 13 tygodni do września, co stanowi wzrost o 15 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Realizacja: Ocado poinformowało, że obecnie spodziewa się wzrostu przychodów o ponad 10%, podczas gdy wcześniej prognozowało wzrost poniżej 10%

Wzrost ten był spowodowany większą liczbą osób składających zamówienia na stronie internetowej i klientów uzupełniających swoje koszyki zakupowe.

Hannah Gibson, szefowa Ocado Retail, powiedziała, że ​​działania mające na celu obniżenie cen artykułów spożywczych pomogły firmie przyciągnąć większą liczbę klientów.

Powiedziała: „Widzieliśmy, że klienci przechodzą z Tesco konsekwentnie przez 12 miesięcy z rzędu. Widzieliśmy też, że klienci przechodzą z niektórych dyskontów w pewnych momentach”.

Firma podała, że ​​średnie ceny w całym Ocado spadły o 0,4 proc., podczas gdy inflacja cen artykułów spożywczych wyniosła ok. 2 proc.

Średnia liczba tygodniowych zamówień wzrosła do 437 000 w trzecim kwartale, w porównaniu z 381 000 w roku ubiegłym.

Dane okazały się lepsze, niż oczekiwali analitycy i spowodowały wzrost akcji o 2,8 proc., czyli 9,7 pensów, do 359 pensów.

Ocado rozkwitło w czasie pandemii, gdy gospodarstwa domowe szalały z zakupami. Jego akcje osiągnęły rekordowy poziom 2777 pensów w styczniu 2021 r.

Jednak sklep spożywczy popadł w tarapaty finansowe, gdy klienci zaczęli szukać tańszych konkurentów, gdy obostrzenia związane z lockdownem się skończyły, a inflacja gwałtownie wzrosła.

Firmę dodatkowo obciążały niepowodzenia we wdrażaniu zrobotyzowanych magazynów u partnerów zagranicznych i ostra konkurencja.

Nowi klienci: szefowa Ocado Retail Hannah Gibson powiedziała, że ​​wysiłki na rzecz obniżenia cen artykułów spożywczych pomogły firmie przyciągnąć więcej klientów

Nowi klienci: szefowa Ocado Retail Hannah Gibson powiedziała, że ​​wysiłki na rzecz obniżenia cen artykułów spożywczych pomogły firmie przyciągnąć więcej klientów

Odbiło się to na cenie akcji. Wartość Ocado spadła o ponad połowę w ciągu ostatniego roku i spadła o ponad 70 procent od 2019 r., kiedy akcje osiągnęły szczyt przed pandemią na poziomie 1370 pensów.

W lipcu Tim Steiner, prezes Ocado, apelował do niezadowolonych akcjonariuszy, aby zachowali wiarę, ponieważ grupa zmniejszyła straty w tym półroczu.

Grupa odnotowała stratę w wysokości 154 milionów funtów za pierwsze sześć miesięcy czerwca, podczas gdy rok wcześniej strata wyniosła 290 milionów funtów.

„Spodziewamy się dużego, długoterminowego wzrostu” – powiedział wówczas.

Ocado prowadzi wojnę z dyskontami Aldi i Lidl, które nadal przejmują udziały w rynku od dużych brytyjskich supermarketów.

John Moore, starszy menedżer ds. inwestycji w RBC Brewin Dolphin, powiedział, że Ocado zaczyna przynosić zyski po „trudnym okresie” dla firmy.

Powiedział: „Duże przychody, wolumen i wzrost liczby klientów wskazują, że strategia spółki joint venture przynosi rezultaty”.

Jednak sklep internetowy nie jest jeszcze bezpieczny.

Russ Mould, dyrektor ds. inwestycji w AJ Bell, powiedział: „Są oznaki, że w celu osiągnięcia poprawy sprzedaży spółka joint venture Ocado musi pójść na kompromis w kwestii ceny, a to oznacza, że ​​imponujący wzrost sprzedaży niekoniecznie przełoży się na wyższe zyski, a marże będą raczej niewielkie”.

PLATFORMY INWESTYCYJNE DIY

Łatwe inwestowanie i gotowe portfele

AJ Dzwon

Łatwe inwestowanie i gotowe portfele

AJ Dzwon

Łatwe inwestowanie i gotowe portfele

Bezpłatne pomysły na inwestowanie i zarządzanie funduszami

Hargreaves Lansdown

Bezpłatne pomysły na inwestowanie i zarządzanie funduszami

Hargreaves Lansdown

Bezpłatne pomysły na inwestowanie i zarządzanie funduszami

Inwestowanie z opłatą ryczałtową od 4,99 GBP miesięcznie

interaktywny inwestor

Inwestowanie z opłatą ryczałtową od 4,99 GBP miesięcznie

interaktywny inwestor

Inwestowanie z opłatą ryczałtową od 4,99 GBP miesięcznie

Otrzymaj 200 funtów zwrotu opłat transakcyjnych

Saksofon

Otrzymaj 200 funtów zwrotu opłat transakcyjnych

Saksofon

Otrzymaj 200 funtów zwrotu opłat transakcyjnych

Bezpłatne transakcje i brak opłat za prowadzenie konta

Handel 212

Bezpłatne transakcje i brak opłat za prowadzenie konta

Handel 212

Bezpłatne transakcje i brak opłat za prowadzenie konta

Linki partnerskie: Jeśli wybierzesz produkt This is Money może zarobić prowizję. Te oferty są wybierane przez nasz zespół redakcyjny, ponieważ uważamy, że warto je wyróżnić. Nie wpływa to na naszą niezależność redakcyjną.

Porównaj najlepsze konto inwestycyjne dla siebie





Source link