Home Najnowsze wiadomości Dean Pitchford, odnoszący sukcesy autor tekstów, napisał piosenki dla „Fame” i „Footloose”,...

Dean Pitchford, odnoszący sukcesy autor tekstów, napisał piosenki dla „Fame” i „Footloose”, a także skomponował utwory z takimi artystami jak Dolly Parton i Whitney Houston

15
0


Muzyka jest wszędzie. Wypełnia czas podczas długich podróży samochodem. Nucimy piosenki podczas zakupów spożywczych. Ścieżka dźwiękowa, którą słyszymy w trakcie filmu, ma kluczowe znaczenie dla opowiadania historii.

Myśląc o piosenkach, które lubisz, prawdopodobnie kojarzysz przebój ze słynnym wykonawcą, który go śpiewa. W wielu przypadkach osoba wykonująca piosenkę współpracowała z innymi przy tworzeniu melodii lub w ogóle jej nie napisała.

Dean Pitchford jest autor tekstów z Honolulu na Hawajach. Piosenki znajdujące się w jego godnym uwagi katalogu nadal cieszą się popularnością nawet po wielu latach od ich pierwszego wydania.

Dean Pitchford to uznany autor tekstów, powszechnie znany ze swojej pracy przy filmach „Fame” i „Footloose”. (CBS za pośrednictwem Getty Images; Emma McIntyre/Getty Images dla TCM)

„MURDER ON THE DANCEFLOOR” I INNE PIOSENKI, KTÓRE OŻYŁY DZIĘKI FILMOM TAKIM JAK „SALTBURN”

Kariera Pitchforda jako autora piosenek ewoluowała nieco przez przypadek. Kiedy był młody i na studiach, pisał wiersze – utwory, które rozpoznał jego przyjaciel, mogłyby być tekstami piosenek, gdyby były bardziej zwięzłe, Pitchford powiedział Fox News Digital w wywiadzie dla Zoom.

Monumentalny moment w karierze Pitchforda nastąpił wraz z Film „Sława” z 1980 roku. W 1981 roku Pitchford i Michael Gore zdobyli Oscara za tytułową piosenkę do filmu. Co ciekawe, ani Gore, ani Pitchford nie byli od początku zatrudnieni do pisania piosenek do filmu.

„Michael (Gore) został zatrudniony jako kierownik muzyczny, co oznaczało, że miał zebrać kilka piosenek, muzyki baletowej, utworów na kwartet smyczkowy lub cokolwiek innego, które można było odtwarzać przez cały film w klasach liceum sztuk performatywnych” – Pitchford powiedział Fox News Digital. „Ale jako początkujący autor tekstów chciał też wystawić kilka swoich piosenek na konkurs. Pisaliśmy więc piosenki, nie mając żadnej gwarancji, że zostaną przyjęte”.

W filmie znalazły się trzy piosenki, które Pitchford i Gore napisali wspólnie – „Fame”, „Red Light” i finałowa piosenka „I Sing the Body Electric”.

POZNAJ MICHAELA WARRENA, PIOSENKOWCA BLACK COUNTRY, PISARKA WYSTĘPUJĄCEGO NA CMA FEST, PODEJMUJĄCY SZTUREM GATUNEK

Kiedy Pitchford pracował nad „Śpiewam elektryczne ciało” spędził tygodnie na zgłębianiu wiedzy o Bruno, uczniu szkoły średniej i autorze tekstów występujących w filmie.

Historia powstania tego hitu pokazuje, że inspiracja może przyjść do autorów piosenek w dowolnym miejscu i czasie. Pomysły nie zawsze przychodzą na myśl podczas zaplanowanej sesji pisania piosenek. Zwykły spacer na kolację do przyjaciela w dzień, który wydawał się zupełnie zwyczajny, może okazać się monumentalnym dniem, którego nigdy się nie zapomina.

Trzy tygodnie godzin spędzonych na burzy mózgów i pracy zaowocowały dla Pitchford pewnego przypadkowego dnia, idąc do domu przyjaciela.

Kiedy pewnego wieczoru znajdował się na środku przejścia dla pieszych na Columbus Avenue w Nowym Jorku, przypomniał sobie wers z wiersza Walta Whitmana „I Sing the Body Electric”.

TOM CRUISE, ROB LOWE PRAWIE WYlądowali w roli KEVINA BACONA „FOOTLOOSE”: „TO PRAWDZIWY AKTOR”

„Poszedłem dalej na przyjęcie. Mój przyjaciel otworzył drzwi. Powiedziałem: «Potrzebuję kartki papieru i ołówka». I wszedłem do łazienki, usiadłem na podłodze, zamknąłem pokrywę sedesu, położyłem papier na muszli klozetowej i napisałem cały pierwszy werset aż do: „I z czasem, i z czasem my wszyscy będą gwiazdami” – wspomina Pitchford.

Po zdobywając Oscara w przypadku „Fame” życie Pitchforda nadal się zmieniało, oferując więcej możliwości.

"Nie skrępowany niczym" plakat filmowy

Do napisania „Footloose” Dean Pitchford zainspirował się po tym, jak odkrył, że szkoła w Oklahomie uchyliła zakaz tańca po 88 latach. (CBS za pośrednictwem Getty Images)

Kolejnym znaczącym momentem w karierze Pitchforda było powstanie filmu „Footloose”.

Doświadczenie Pitchforda pracuje nad „Footloose” był wyjątkowo inny niż „Sława”.

Zanim Pitchford zaczął nagrywać „Footloose”, powiedział Fox News Digital, że wiedział, że chce napisać film i umieścić w nim swoje piosenki. Wczesne pomysły na film nie były dla Pitchforda intrygujące, ale historia, którą zobaczył w gazecie, zapewniła mu inspirację potrzebną do napisania scenariusza i piosenek.

„Pewnego dnia byłem w San Francisco na weekend. Otworzyłem gazetę i zobaczyłem mały artykuł o miasteczku w Oklahomie o nazwie Elmore City w Oklahomie, które po 88 latach w końcu zniosło zakaz tańca. I klasa liceum miała swoją pierwszą studniówkę od 88 lat” – wyjaśnił Pitchford. „Pomyślałem: «Jest takie miejsce, gdzie muzyka jest nieoczekiwana».”

KLIKNIJ TUTAJ, ABY ZAPISAĆ SIĘ NA NEWSLETTER ROZRYWKI

Pitchford ujawnił Fox News Digital, że żadna z piosenek nie została napisana przed rozpoczęciem zdjęć do filmu. Jednak gdy projekt otrzymał zielone światło, mógł usiąść ze swoimi współpracownikami – Kennym Logginsem, Tomem Snow, Ericiem Carmenem, Jimem Steinmanem, Billem Wolferem, Sammym Hagarem i Gore’em – aby skomponować ścieżkę dźwiękową do filmu.

Wiele piosenek znajdujących się na tej niezapomnianej ścieżce dźwiękowej przetrwało daleko poza filmem.

Na przykład „Holding Out for a Hero” pojawił się w wielu filmach, reklamach i grach wideo po pierwotnym wydaniu „Footloose”.

Oprócz ścieżek dźwiękowych do filmów, nad którymi pracował Pitchford, był także współautorem wielu piosenek nagranych przez wybitnych wykonawców.

Dla autorów piosenek, którzy sami nie są wykonawcami, inni artyści stali się naczyniem, dzięki któremu ich piosenki są słuchane przez masy.

Ceremonia w Galerii sław Deana Pitchforda Songwriters Hall of Fame

Dean Pitchford został w 2024 r. wprowadzony do Songwriters Hall of Fame. (Bennett Raglin/Getty Images dla Songwriters Hall Of Fame)

Dolly Parton i Whitney Houston to dwa przykłady wybitnych piosenkarzy, którzy nagrali jego muzykę. Parton nagrał piosenkę „Don’t Call It Love” z 1985 roku, piosenkę napisaną przez Pitchforda i Snowa. Houston nagrał utwór „All the Man That I Need” w 1990 roku, utwór napisany przez Pitchforda i Gore’a.

Dla Pitchforda możliwość śpiewania jego piosenek przez innych była wielką radością i uważał to za „wygraną wygraną”.

„Jestem bardzo szczęśliwy, że inni ludzie pokochali moje piosenki i je śpiewali. I szczerze mówiąc, wszyscy zrobili je znacznie lepiej niż ja” – powiedział Pitchford. „Wspaniałą rzeczą jest to, że być może będą musieli wyruszyć w trasę koncertową, ale ja będę mógł siedzieć w domu i oglądać „Jeopardy”.

KLIKNIJ TUTAJ, ABY POBRAĆ APLIKACJĘ FOX NEWS

„Po prostu czerpię z tego największą frajdę” – powiedział Pitchford. „Bez względu na to, czy chodzi o oglądanie filmów, czy o wejście do apteki i usłyszenie w zestawie stereo utworu „Let’s Hear It For The Boy”. Albo w restauracji, w której leci „Holding Out for a Hero”, czuję się trochę nieswojo. duma. Jestem też bardzo szczęśliwy, że ci ludzie zaśpiewali te piosenki w taki sposób”.

W 2024 r. Pitchford będzie miał nowy zaszczyt dodać do swojej długiej listy osiągnięć jako jedna z najnowszych osób wprowadzonych do Galerii sław autorów piosenek.



Source link