Earl S. Tupper uczynił z tworzyw sztucznych imprezy i fenomen popkultury.
Teraz zakończono erę amerykańskiej kultury konsumpcyjnej.
Kilka miesięcy po tym, jak Tupperware Brands Corp. zamknął ostatnią swoją fabrykę w Stanach Zjednoczonych z powodu problemów finansowych, we wtorek firma ogłosiła, że złożyła wniosek o upadłość.
„Niezależnie od tego, czy jesteś oddanym członkiem naszego zespołu Tupperware, sprzedawaj, gotuj lub po prostu kochaj „Jeśli kupujesz nasze produkty Tupperware, jesteś częścią naszej rodziny Tupperware” – powiedziała prezes i dyrektor generalny Laurie Ann Goldman w oświadczeniu, gdy firma dobrowolnie wszczęła postępowanie upadłościowe na podstawie Rozdziału 11 w amerykańskim sądzie upadłościowym.
Rodzina Tupperware zjednoczyła Amerykanów od wybrzeża do wybrzeża w uroczystej celebracji przechowywanie żywności po II wojnie światowej.
Hermetyczne plastikowe pojemniki na żywność zyskały popularność w imprezy domowe we wczesnej formie marketingu wirusowego – gdy odbywało się to jeszcze twarzą w twarz.
Imprezy i kolorowe, ale niezawodne opakowania, które promowali, sprawiły, że marka stała się znana dzięki pewnemu kujonowatemu chłopakowi z farmy w New Hampshire.
‘Twórczość rodzima’
Tupper, urodzony w 1907 r., odniósł sukces w biznesie dzięki połączeniu technologii wojskowej z nową formą przyjaznego, ale powszechnego marketingu.
BONUS URODZINOWY: 10 MIEJSC, W KTÓRYCH MOŻESZ ZJEŚĆ I NAPIĆ SIĘ ZA DARMO W TWOIM WYJĄTKOWYM DNIU
Obdarzony był umysłem inżyniera i pasją promotora cyrku.
„Jako chłopiec wykorzystywał swoją wrodzoną kreatywność do budowania urządzeń, które ułatwiały pracę w gospodarstwie rolnym i szklarniach należących do rodziny” – napisał Lemelson-MIT, think tank innowacji w Cambridge w stanie Massachusetts, w hołdzie dla Tuppera.
„Zdobył patent na ramę do pakowania kurczaków na sprzedaż” – zauważył również Lemelson-MIT. „Młody Tupper wykazał się również talentem do sprzedaży: zwiększył dochody swojej rodziny, sprzedając drób i produkty od drzwi do drzwi, a nie ze stoiska lub na targu”.
Firma Earl S. Tupper Co. produkowała maski gazowe dla żołnierzy podczas II wojna światowa.
8 NOWYCH DZIKICH PRODUKTÓW ŻYWNOŚCIOWYCH PRZYJEŻDŻAJĄCYCH NA TEKSAŃSKIE TARGI STANOWE
Po wojnie znalazł sposób na przetworzenie cuchnącego polietylenowego żużlu na bazie ropy naftowej, wykorzystywanego w plastikach wojskowych, w przezroczyste, bezwonne pojemniki do przechowywania żywności, szczelnie zamykane, chroniące przed wodą i powietrzem.
Tupper znalazła orędowniczkę w Brownie Wise, felietonistce The Detroit News. Miała skłonność do sprzedawania Tupperware na tym, co nazywała „imprezami na patio”.
„Zatrudniła sprzedawców i menedżerów i wkrótce sprzedawała więcej pojemników Tupperware niż jakikolwiek inny sklep” – napisało Narodowe Muzeum Historii Kobiet.
„Jej sukces przykuł uwagę Tuppera i przekonał go, że imprezy domowe były najlepszą taktyką sprzedaży.”
KLIKNIJ TUTAJ, ABY ZAPISAĆ SIĘ NA NASZ NEWSLETTER LIFESTYLE
Tupper podjął „mądrą” decyzję i zatrudnił ją na stanowisku szefa marketingu Tupperware.
Imprezy na patio, wkrótce popularnie nazywane imprezami Tupperware, szybko stały się częścią Życie towarzyskie w Ameryce.
KLIKNIJ TUTAJ, ABY POBRAĆ APLIKACJĘ FOX NEWS
„Na kultowym przyjęciu Tupperware elegancko ubrany sprzedawca z wyćwiczonymi umiejętnościami demonstracyjnymi pokazywał gospodyni i jej znajomym, jak używać tych zaawansowanych technologicznie, kolorowych, nowych naczyń kuchennych” – donosił Smithsonian Magazine w 2018 r.
„Prowadziła grupę w dramatycznych grach towarzyskich, na przykład rzucała zapieczętowaną Wonder Bowl pełną soku winogronowego po pokoju, aby zademonstrować wytrzymałość jej pieczęci”.
Wielu konsumentów uważa, że w czasach amerykańskiej ery pieczęć jest szczelnie zamknięta.
„Niewiele produktów symbolizuje życie rodzinne w Ameryce po II wojnie światowej bardziej niż Tupperware” – twierdzi Smithsonian American Women’s History Museum.
Więcej artykułów o stylu życia znajdziesz na stronie www.foxnews.com/lifestyle
„Tupperware reprezentowało ‘projekty jutra z wykorzystaniem substancji jutra’”.
Projekty jutra są już wczorajszą wiadomością.