Home Rozrywka Amerykańska saga odniosła sukces na VOD

Amerykańska saga odniosła sukces na VOD

44
0






W obecnej formie „Horizon: An American Saga – Chapter 1” Kevina Costnera przejdzie do historii jako jedna z największych wpadek kasowych tego roku. Choć ambitny plan Costnera, by stworzyć bezkompromisową, czteroczęściową sagę westernową, z pewnością wydawał się atrakcyjny, po prostu nie wypalił z komercyjnego punktu widzenia. Do tej pory pierwszy film zarobił zaledwie 29 milionów dolarów w krajowych kasach, a tylko kilka milionów z zagranicy. Jak na film z Budżet 100 milionów dolarów i równie kosztowny „Rozdział 2” już w puszce, to źle wygląda. „Horizon” zyskuje nowe życie na VOD, co jest z pewnością dobrą wiadomością dla Costnera i wszystkich zaangażowanych. Ale czy to wystarczy, aby naprawdę odwrócić bieg wydarzeń?

„Horizon: An American Saga – Chapter 1” zajmuje obecnie pierwsze miejsce na listach przebojów iTunes i Fandango at Home, według IndieWire. Obecnie jest to cena wyższa niż w przypadku innych niedawnych premier, takich jak „Kingdom of the Planet of the Apes”, „The Bikeriders” i „The Garfield Movie”. Obecnie cena wynosi 19,99 USD, co jest standardową stawką premium VOD w erze pandemii. Sumując wszystkie te transakcje, to dużo pieniędzy, bez dwóch zdań. To sprawia, że Warner Bros. i Costner wyglądają mądrze, opóźniając premierę „Horizon Chapter 2” ponieważ pierwotnie premiera kontynuacji planowana była na 16 sierpnia.

Argumentacja podana wówczas przez firmę Costnera, Territory Pictures, brzmiała: „danie widzom większej możliwości odkrycia pierwszej części”, konkretnie powołując się na VOD i ostateczną premierę streamingową na Max, aby ludzie mogli to zrobić. Cóż, na początku to działa. To z pewnością wygrana dla filmu, który mógłby skorzystać z wygranej. Jakkolwiek by było, jest ogromny zysk, który Costner i jego inwestorzy wciąż muszą nadrobić, nawet jeśli wiele osób nadrobi film w domu.

VOD nie jest w stanie zrekompensować strat, jakie ma Horizon

VOD trochę komplikuje matematykę, ponieważ studia nie podają, ile razy film został wypożyczony/sprzedany na tych różnych platformach cyfrowych. Pozytywnym aspektem jest to, że studia zatrzymują znacznie więcej przychodów z tych zakupów, w przeciwieństwie do około 50% sprzedaży biletów do kin, które wracałyby do Costnera i jego inwestorów.

Box office jest stosunkowo prosty w wielu kwestiach. Możemy sprawdzić, ile film zarobił w kinach, porównać to z podanym budżetem, rozsądnie oszacować koszty marketingu i ustalić, gdzie film się znajduje. Sposób działania kas biletowych w dużej mierze się nie zmieniłnawet jeśli krajobraz medialny zmienił się dramatycznie w ostatnich latach. W tym przypadku budżet w wysokości 100 milionów dolarów plus — bardzo ostrożnie — 30 milionów dolarów lub więcej na marketing oznacza, że ​​istnieje ogromna luka, którą należy nadrobić.

Warner Bros. odpowiadał tylko za dystrybucję i nawet nie płacił za marketing. Costner wyłożył prawie 40 milionów dolarów z własnych pieniędzy na sfinansowanie tych filmów, a także ma kilku tajemniczych inwestorów. Chociaż nie miał złudzeń, że „Horizon” stanie w obliczu trudnej walki, mówimy o dziesiątkach milionów strat, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę VOD. Costner powinien mieć nadzieję, że wiele osób kupi „Horizon” na DVDto jest pewne.

Oto sedno sprawy: kasa biletowa nie jest jedynym czynnikiem decydującym o filmie. Większość filmów nie zarabia wyłącznie w kinach. Jednak gdy film nadal musi nadrobić 100-milionową lukę po swoim kinie, nie wspominając o promocji 100-milionowej kontynuacji, VOD nie będzie w stanie nadrobić tej różnicy, przynajmniej nie w krótkim okresie. bardzo co najmniej, niewątpliwie komplikuje to sytuację w kontekście sequeli Costnera, które są już w toku.

„Horizon: An American Saga – Chapter 1” jest już w kinach i dostępny na VOD.




Source link