Home Rozrywka Brytyjski przemysł wita nowy rząd, ale podkreśla „pilne kwestie”

Brytyjski przemysł wita nowy rząd, ale podkreśla „pilne kwestie”

17
0


Brytyjska branża rozrywkowa zareagowała na miażdżące zwycięstwo Partii Pracy w wyborach powszechnych, które zakończyły 14 lat rządów konserwatystów i sprawiły, że premierem został Keir Starmer.

Dzięki powszechnie oczekiwanemu zwycięstwu Partii Pracy, będącemu wynikiem malejącego poparcia społecznego dla Partii Konserwatywnej, związki zawodowe artystów performatywnych Słuszność na długo przed ogłoszeniem pierwszych wyników wyborów wysłał oświadczenie, w którym przedstawił część swoich nadziei związanych z nowym reżimem politycznym.

„Po wyborach powszechnych nasz nowy rząd musi zająć się sektorem sztuk widowiskowych i rozrywki, sektorem, który jest kluczowy dla długoterminowego sukcesu Wielkiej Brytanii” – powiedział. „Będziemy nalegać, aby nowy rząd przedstawił długoterminowy plan finansowania sztuki w Wielkiej Brytanii, aby wyrównać go do średniej europejskiej, uporać się z wysokimi kosztami początkowymi narzuconymi przez katalogi castingowe, uczynić Universal Credit bardziej sprawiedliwym dla freelancerów, zapewnić, aby dotacje publiczne wspierały wyłącznie miejsca pracy z przyzwoitymi warunkami związkowymi i walczyć o lepsze prawa w sektorach gier wideo i reklamy telewizyjnej”.

Związek dodał: „Nie ma przemysłu kreatywnego bez tej niesamowitej siły roboczej. Czas, aby politycy stanęli i dali im takie samo uznanie, jakie dają im ludzie na całym świecie”.

Oświadczenie Equity podkreśla rosnące niezadowolenie branży z radzenia sobie ustępującego rządu z różnymi kryzysami dotykającymi branżę, w szczególności z pandemią i strajkiem w Hollywood, który pozostawił znaczną część brytyjskiej siły roboczej freelancerów bez pracy. Wielu zostało pozbawionych korzyści z systemu świadczeń — w tym programu urlopów wprowadzonych podczas blokady COVID — i zostało zmuszonych do całkowitego opuszczenia sektora.

W oświadczeniu opublikowanym na portalu X związek zawodowy branży rozrywkowej Wiesz oświadczyło, że z zadowoleniem przyjmuje nowy rząd i jego „obietnicę zmian w kierunku uznania ogromnego wkładu branż kreatywnych i docenienia ich kluczowego sektora dla przyszłości”, mając nadzieję, że doprowadzi to do „owocnych relacji” z nim samym i innymi związkami zawodowymi.

„Jesteśmy zachwyceni, widząc zaangażowanie Partii Pracy w promowanie dostępu do sztuki dla wszystkich, z silnymi planami rozwijania umiejętności, otwierania praktyk i poprawy praw pracowniczych” – czytamy w oświadczeniu. „Nie możemy się doczekać współpracy z nimi w celu rozwiązania niektórych pilnych problemów stojących przed sektorem. Zrównoważone finansowanie, lepsze prawa freelancerów i bardziej zrównoważone warunki pracy wymagają pilnej uwagi, a po pozornie niekończącym się politycznym szumie otaczającym BBC, cieszymy się, że mamy partię u władzy, która nie będzie używać naszego światowej klasy Public Service Broadcaster jako narzędzia politycznego”.

Podobnie Andy Harrower, dyrektor generalny organizacji reżyserów Directors UK, podkreślił trzy kluczowe środki dla Partii Pracy, które, jak powiedział, „przyniosą realne ulepszenia w życiu zawodowym niezależnych reżyserów filmowych i telewizyjnych w Wielkiej Brytanii”. Obejmują one „Freelance Commissioner” reprezentującego i broniącego interesów 4,3 miliona niezależnych reżyserów, „Smart Fund” płacący twórcom za kopiowanie i prywatne korzystanie z ich treści na urządzeniach cyfrowych” oraz „solidne działania regulacyjne” mające na celu zapewnienie, że sektor AI przestrzega „brytyjskiego „złotego standardu” IP Copyright Regime i honoruje swoje zobowiązania wobec systemu poprzez przejrzystość, rozliczalność i rekompensatę finansową”.

James Burstall, dyrektor generalny niezależnej grupy produkcyjnej Argonwyraził również optymizm co do nowej administracji, mówiąc, że spotkał się z kilkoma nowymi ministrami i był „zachęcony i pełen nadziei, że zobaczymy silne, trwałe i bardzo potrzebne wsparcie dla naszego sektora w nadchodzących miesiącach i latach”. Powiedział jednak, że to wsparcie było „bardzo potrzebne”, zauważając, że od 2023 r. sektor kreatywny „przetrwał — i nadal walczy — z idealną burzą silnych przeciwności ekonomicznych, rozbitych modeli biznesowych i spadającej widowni, co ma ogromne implikacje dla naszej światowej klasy bazy produkcyjnej i naszych utalentowanych freelancerów na wszystkich szczeblach. To są pilne wyzwania, przed którymi stoimy dzisiaj”.

Burstall zauważył, że Partia Pracy już wcześniej podkreślała znaczenie przemysłów kreatywnych i wykazała się „ambicją”, aby zapewnić BBC i innym brytyjskim instytucjom kreatywnym możliwość inwestowania w treści.

„Jako wyznaczony sektor priorytetowy, z zadowoleniem przyjmujemy wczesną współpracę z DCMS (Departamentem Kultury, Mediów i Sportu) oraz szerszą administracją rządową w celu rozwiązania zarówno tych bezpośrednich wyzwań, jak i długoterminowych potrzeb, takich jak szkolenia zawodowe, zachęty kreatywne i produkcyjne oraz ochrona własności intelektualnej, aby zapewnić przyszły sukces i zrównoważony rozwój naszej branży” – powiedział.

Mówiąc do Zmiana Zaledwie dzień przed wyborami Zygi Kamasa, były szef Lionsgate UK i założyciel True Brit, lokalnej firmy zajmującej się dystrybucją i produkcją, przedstawił obawy, z jakimi zmaga się niezależny sektor filmowy, w tym „niesamowite inflacyjne koszty opłat za ekipę, studio i lokalizację” w przypadku produkcji.

„Nowy rząd musi przeanalizować i przejrzeć sposoby wspierania umiejętności i szkolenia nowych i młodszych ekip, ale także zapewnić, że brytyjskie filmy niezależne będą wspierane przez środki interwencyjne” – powiedział Kamasa. „Środki te mogą obejmować ograniczenie cen, jakie miejsca, studia, domy postprodukcyjne i firmy VFX muszą pobierać za brytyjskie filmy niezależne, w połączeniu z prawnym zobowiązaniem tych firm i przedsiębiorstw prywatnych do zagwarantowania procentu swojej przestrzeni/pracy dla brytyjskich filmów niezależnych”.