Home Rozrywka Deadpool i Wolverine odtwarzają słynną okładkę X-Men

Deadpool i Wolverine odtwarzają słynną okładkę X-Men

63
0






Spoilery na „Deadpool & Wolverine” przed nami.

„Deadpool & Wolverine” reklamuje się jako przygoda multiwersum. Jest film, który łączy serię filmów „X-Men” wytwórni 20th Century Fox z Marvel Cinematic Universe — nie że musisz być superfanem Marvela, żeby cieszyć się „Deadpoolem i Wolverine’em”. Ponieważ w ciągu dwóch godzin można odwiedzić ograniczoną liczbę światów, w filmie znalazł się montaż scen, w których Deadpool (Ryan Reynolds) skacze z jednego wszechświata do drugiego i spotyka wiele różnych Wolverine’ów.

Jeden z Wolverine’ów, którego znajduje, jest w opłakanym stanie, ukrzyżowany na krzyżu Świętego Andrzeja w apokaliptycznym krajobrazie. Fani X-Men mogą rozpoznać obraz z okładki „Uncanny X-Men” nr 251 („Fever Dream”), narysowanej przez Marca Silvestriego i Dana Greena.

Silvestri jest płodnym artystą „X-Men”; narysował większość ostatniego odcinka komiksu Chrisa Claremonta w latach 80., a następnie „Here Comes Tomorrow”, ostatni wątek rewolucyjnego „New X-Men” Granta Morrisona z 2004 r. Okładka „Fever Dream” pozostaje jednym z jego charakterystycznych osiągnięć X-traordinary.

Filmy Marvela rzadko oddają to, jak żywe i uderzające są komiksy (wyjątki, takie jak filmy „Spider-Verse”, jedynie potwierdzają regułę). „Deadpool & Wolverine” wykorzystuje prostą, apokaliptyczną paletę czerwieni, a nie ostentacyjną, choć niesamowitą, fioletowo-zieloną kolorystykę, jaką zastosowali Silvestri i Green.

Okładki komiksów mogą być mylące co do historii, która kryje się na ich stronach. Paskowanie ten X-Man do gigantycznego krzyża w kształcie litery X? To mógł po prostu sprytny branding. Ale nie, Logan spędza cały „Fever Dream” przywiązany do tego krzyża. Jak tam trafił?

Historia Wolverine’a z Reaversami w komiksach Marvela

Kłopoty Wolverine’a to dzieło Donalda Pierce’a i jego łowców cyborgów mutantów, Reaversów. Możesz ich pamiętać jako złoczyńców w “Loganie” (Pierce’a grał Boyd Holbrook). W tym filmie polowali na Wolverine’a, aby schwytać jego klon/córkę Laurę (Dafne Keen). Dlaczego nienawidzą Logana w komiksach?

Podobnie jak w przypadku wielu rzeczy w „X-Menach”, odpowiedź na to pytanie sprowadza się do „The Dark Phoenix Saga”, powszechnie uważany za najlepszy komiks o „X-Menach” nawet jeśli filmy spieprzyły obie adaptacje. („The Dark Phoenix Saga” ukazała się w numerach „X-Men” nr 129–137, z epilogiem w nr 138. Była publikowana do 1980 r., napisana przez Claremonta i zilustrowana przez Johna Byrne’a.)

Jean Grey jest gwiazdą tej historii, ale także ugruntowała Wolverine’a jako przełomową postać książki. W “X-Men” #132 (znanym również jako “Dark Phoenix” rozdział 4) X-Men zostają pokonani przez Hellfire Club. Cała drużyna zostaje schwytana, z wyjątkiem Wolverine’a, który spada do kanałów Nowego Jorku przez zmieniającego masę Czarnego Biskupa Klubu, Harry’ego Lelanda. Pozostali skreślają go jako utopionego, ale ostatni panel numeru to buntowniczy Wolverine wysuwający pazury i obiecujący zemstę.

Mając na uwadze, że okładka #132 przedstawia Hellfire Club stojąc triumfalnie nad pokonanymi X-Menami, Okładka #133 pokazuje Wolverine’a walczącego z bandytami Hellfire Club. Nie ma tam żadnej fałszywej reklamy; Wolverine spędza ten numer, torując sobie drogę przez Hellfire Club, aby uratować swoich skutych łańcuchami towarzyszy z drużyny. To właśnie ugruntowało pozycję Wolverine’a jako twardziela X-Men.

Dopiero dużo później okazuje się, że trzy z tych pionków Hellfire Club, które Logan poćwiartował, przeżyły. Ups! W „Uncanny X-Men” nr 205 (autorstwa Claremont i artysty Barry’ego Windsor-Smitha) zastępują swoje okaleczenia częściami cyborgów i łączą siły z Yuriko Oyama/Lady Deathstrike (która pojawia się także w filmie „Deadpool i Wolverine”) aby się zemścić.

Donald Pierce przybywa po głowę Wolverine’a w Australii

Po wydarzeniu „Fall of the Mutants” w 1988 r. („Uncanny X-Men” #225-227) X-Menów uważa się za martwych. Dlatego drużyna (Storm, Wolverine, Colossus, Rogue, Havok, Psylocke, Longshot i Dazzler) postanawia nie zostawiać świata w tyle.

W „Uncanny X-Men” nr 229 przenoszą się do australijskiego Outbacku, daleko od ludzkiej cywilizacji. Po pokonaniu gangu cyborgów Reavers, X-Men przejmują kryjówkę gangu w mieście duchów jako swoją własność. X-Men nie są jednak na emeryturze; aborygeński mutant Gateway teleportuje drużynę na drugi koniec świata, kiedykolwiek muszą zostać superbohaterami. Silvestri wykonuje większość swojej pracy nad „Uncanny X-Men” w erze „Outback”.

Pierce, wygnany z Hellfire Club, jednoczy ocalałych Reaversów i gang cyborgów Deathstrike’a w nową grupę Reaversów pod swoim dowództwem. Atakują bazę X-Menów na pustkowiu w #251, ale w pobliżu jest tylko Wolverine. Jako jeden z mutantów walczących z grupą, która wyszkoliła się, aby go zabić, upada i budzi się ukrzyżowany; Reavers postanawiają być słodcy, obracając krzyż na jego osi w kształt litery X. To jak ostatnie ujęcie „Logana” (nagrobek Logana zamienił się w X)gdzie litera X symbolizuje śmierć X-Menów. Podczas gdy tamto zakończenie było żałobne, to to jest sadystyczną kpiną. W końcu poza ta również pozostawia tors Logana odsłonięty i łatwy do torturowania; czynnik leczniczy Wolverine’a oznacza, że ​​Reaversowie również nie muszą się martwić o to, że posuną się zbyt daleko.

Wolverine i Jubilee przeżywają bolesne spotkanie

„Fever Dream” zaczyna się in media res od Wolverine’a przywiązanego do krzyża (pierwsza strona to zbliżenie poobijanej, zakrwawionej twarzy Logana), a następnie powraca do tego, jak został schwytany. Początkowo on (i czytelnik) nie są pewni, co stało się z innymi X-Menami. Po powrocie uciekają Reaversom (dzięki telepatii Psylocke i mistycznej bramie Siege Perilous), więc Pierce decyduje, że Logan wycierpi wystarczająco za wszystkich swoich towarzyszy.

Logan spędza cały numer ukrzyżowany i majaczący (wyobraża sobie, że Psylocke podchodzi do niego, żeby mu pomóc, a następnie wyimaginowana X-Woman zamienia się w Deathstrike). Ma również halucynacje Kitty Pryde/Shadowcat, początkującej X-Men, z którą nawiązał relację mentorską. W tym czasie prawdziwa Kitty jest już dorosła, ale Logan poznaje nową uczennicę: Jubilee.

W numerze „Uncanny X-Men” nr 244 X-Women wybrały się na jednodniową wycieczkę do centrum handlowego w Los Angeles i zwróciły uwagę Jubilee; numer kończy się tym, że przemyka się przez portal do ich bazy w Outback. Od tego czasu ukrywała się w bazie, nieświadoma X-Menów, a teraz Reaversów. W numerze nr 252, gdy Logan odcina się od krzyża, Jubilee pomaga mu uciec i rozpoczyna długą przyjaźń.

W ten sposób zakończyła się era Outback X-Menów. (Silvestri odszedł po numerze 261, natomiast Claremont zakończył swój tytaniczny bieg w serii numerem 279, torując drogę latom 90., które stały się Super (nieuporządkowany okres w historii X.)

Chris Claremont uwielbiał zniewalać X-Menów Marvela

Cała zasługa za stworzenie okładki „Fever Dream” należy się Silvestriemu i Greenowi. Nie można jednak pominąć Claremonta. Okładka jest częścią perwersyjnego wzoru w jego historiach „X-Men”. On Naprawdę uwielbiał zniewalać członków swojego zespołu. Jak już wcześniej mówiłemw pełni wykorzystał fakt, że Krzyż Świętego Andrzeja ma kształt litery X. Okładka „Fever Dream” jest po prostu najbardziej znanym przykładem.

Klub Hellfire X-Menów został zainspirowany odcinkiem „A Touch of Brimstone” z brytyjskiego serialu szpiegowskiego „Avengers”. Wyemitowany w 1966 roku odcinek przedstawia Emmę Peel (Diana Rigg) działającą pod przykrywką w klubie fetyszowym. Obraz słynnej dziewczyny Bonda w czarnym trykocie bez ramiączek i kolczastym kołnierzu z pewnością pozostał w umyśle Claremont.

Niektóre z kreacji Claremonta z serii „X-Men”, takie jak Emma Frost i Goblin Queen to prawdziwe dominatrixy (obie kobiety są telepatkami, które naginają ludzi do swojej woli) i odpowiednio się ubierają. Jest też lider Klubu Piekielnego Ognia, Sebastian Shaw, mutant, który zamienia energię kinetyczną w siłę fizyczną — uderzenie go tylko go trudniej.

W „X-Men” nr 113 Magneto — świeżo przywrócony do właściwego wieku po tym, jak został zamieniony w niemowlę (długa historia) — poddaje X-Menów tej samej zniewadze. Przykuwa ich wszystkich łańcuchami i „opiekuje się” nimi niania-robot, która traktuje ich wszystkich jak dzieci.

Inne ukrzyżowania X: w „X-Men” nr 131 Emma Frost ma schwytaną Storm przymocowaną do krzyża w kształcie litery Y, przez co kończyny Ororo ułożone są w pozie litery X.

W „Uncanny X-Men” nr 169 Callisto — królowa zamieszkujących kanały mutantów Morlocków — porywa X-Man Angel, aby został jej księciem. Ta okładka (autorstwa Paula Smitha i Danny’ego Crespiego) przedstawia Angel w tej samej pozie, w której Silvestri/Green narysowali Logana w ponad 80 wydaniach później.

Niedawno w akcji pojawiła się kreskówka „X-Men ’97” z kołnierzykiem i niemal nagim Magneto przytroczonym do Krzyża Świętego Andrzeja.

Jeśli filmy Marvela przekonały cię, że superbohaterowie to istoty bezpłciowe, przeczytaj kiedyś komiks o X-Menach.

„Deadpool i Wolverine” już w kinach.




Source link