Bycie dziecięcą gwiazdą może być dużym wyzwaniem. Zarówno aktorstwo, jak i sława składają się z wielu elementów, które mogą być zbyt trudne dla rozwijającego się umysłu, nie wspominając już o tym, że ciągłe przebywanie na planie prowadzi do zupełnie innego dzieciństwa niż przeciętne dziecko. Jest powód, dla którego całkiem sporo dziecięce gwiazdy w wieku dorosłym podejmują „normalną” pracę – sława to naprawdę twarda kochanka. Tak więc nie jest wielką niespodzianką, gdy dziecięce gwiazdy znikają ze światła reflektorów w wieku dorosłym, ale w przypadku młodej aktorki Mary Wilson wydawało się to nieco szokujące. Przecież mając zaledwie dziewięć lat, grając tytułową bohaterkę „Matyldy”, szybko stała się jedną z największych gwiazd Hollywood i wydawało się, że może zrobić karierę aktorską, jaką tylko zapragnie. Jednak po nakręceniu w 2000 roku docenionego przez krytyków filmu „Thomas and the Magic Railroad” u boku Alexa Baldwina Wilson zniknął z blasku reflektorów na prawie 12 lat.
Chociaż w pewnym stopniu wróciła do aktorstwa, głównie poprzez pracę głosową lub małe role w różnych serialach internetowych, Wilson nigdy nie wróciła do aktorstwa na pełny etat i zamiast tego głównie pracuje jako pisarka. Ukończyła Tisch School of the Arts na Uniwersytecie Nowojorskim i napisała pełnometrażowy pamiętnik „Where Am I Now?” wraz z licznymi esejami i artykułami w Internecie, czasami pojawiającymi się w talk show lub wypowiadającymi się w mediach społecznościowych, ale poza tym unikając światła reflektorów. Co więc się stało, że Mara Wilson zniknęła z Hollywood i pozostała z dala od niej na ponad dekadę? Było to połączenie trudnych wydarzeń w jej życiu osobistym i wyzwań branży, które sprawiły, że Wilson cofnęła się i ponownie oceniła koszty sławy.
Pierwszym filmem Wilsona była „Pani Doubtfire” z 1993 roku
Wilson nigdy tak naprawdę nie chciała zostać gwiazdą, jak zauważyła w swoich wspomnieniach „Good Girls Don’t” (za pośrednictwem Strażnik). Dorastała w Burbank, gdzie jej ojciec był inżynierem w NBC, a dzieci często grały w reklamach lub małych rolach filmowych, aby odłożyć trochę pieniędzy na studia. Wilson nakręciła kilka reklam, a następnie dostała się na przesłuchanie do swojej pierwszej roli filmowej „Pani Doubtfire”, która stała się katalizatorem jej sławy. Miała pięć lub sześć lat, gdy grała Natalie Hillard, najmłodsze dziecko w rodzinie Hillardów, które zmaga się z rozpadem małżeństwa rodziców. To była szansa, aby zagrać u boku wielkiej Sally Field, która grała jej matkę, oraz Robin Williams, który grał jej ojcamężczyzna tak bardzo pragnący zobaczyć swoje dzieci, że udaje ich nianię za pomocą protez i crossdressingu.
To całkiem niesamowita pierwsza rola dla dziecięcej gwiazdy, która zaowocowała większą liczbą ról, niż oczekiwała Wilson i jej rodzina. Zagrała w filmie telewizyjnym Time to Heal, a następnie w remake’u Cudu na 34 ulicy z 1994 roku u boku Richarda Attenborough. Następnie, gdy miała dziewięć lat, dostała rolę życia jako uczennica klasy Matylda o skłonnościach telekinetycznych w filmowej adaptacji klasycznej powieści Roalda Dahla pod tym samym tytułem. „Matylda” wyniosła Wilsona do sławy, ale przyszło to w trudnym momencie i okazało się, że było to trochę za dużo, by sobie z tym poradzić.
Wilson straciła matkę wkrótce po nakręceniu filmu Matylda
Matka Wilsona umierała na raka, gdy młody aktor kręcił „Matyldę”, a sześć miesięcy po zakończeniu zdjęć, gdy film był jeszcze w fazie postprodukcji. Choć jej fikcyjni rodzice w „Matyldzie” byli potworami, grała ich prawdziwa para Danny DeVito i Rhea Perlman, którzy pomagali opiekować się Wilsonem i stali się dla niej „ulubionym wujkiem i ciotką”. DeVito także wyreżyserowała film i zrobiła wszystko, co w jego mocy, aby Wilson był bezpieczny i szczęśliwy, ale powiedziała Guardianowi, że naprawdę się zmaga:
„Czułem się całkowicie zagubiony, zupełnie nie zakotwiczony. Byłem kim byłem wcześniej i kim byłem potem. Ona była jak ta wszechobecna rzecz w moim życiu. Naprawdę wierzyłem, że nigdy nie umrze, a gdy byłem starszy, nabrała w moim umyśle jeszcze bardziej mitycznego charakteru. Utrata jej była jak niesamowity wstrząs. Tak naprawdę nie wiedziałem, kim jestem.
To może być wystarczająco trudne, aby ukształtować własną tożsamość jako dziecięcego aktora nie tracąc jednocześnie rodzica w krytycznym wieku, więc zmagania Wilsona nie są niestety zaskakujące. Zmagała się również z poczuciem, że nie jest wystarczająca lub nie jest wystarczająco podobna do granej przez siebie postaci, mówiąc, że nie może już dłużej występować publicznie, co oznaczało, że musiała ukrywać ból, jaki odczuwała po radzeniu sobie ze śmiercią matki. To bardzo dużo, o co proszę dziewięciolatkę, nie licząc kilku niepokojących odkryć, które sprawiły, że już jako małe dziecko poczuła się seksualnie.
Wilson już w młodym wieku poczuł się seksualnie
w New York Timesa artykuł zatytułowany „Kłamstwa, które Hollywood opowiada o małych dziewczynkach” Wilson ujawniła, że chociaż ona i jej rodzina bardzo ostrożnie dobierały jej wygląd i role filmowe, aby chronić ją przed pedofilami, niestety nadal była seksualizowana przez media i niektórych fanów. Powiedziała, że chociaż „to urocze, gdy 10-latkowie wysyłali mi listy, w których oznajmili, że są we mnie zakochani, to nie było tak, gdy robili to 50-latkowie”. Oprócz niepokojących listów miłosnych od dorosłych dorosłych odkryła także, że była seksualizowana w Internecie, mówiąc, że „zanim skończyłam 12 lat, na stronach poświęconych fetyszowi stóp pojawiały się moje zdjęcia, a w Photoshopie przerobiono je na dziecięcą pornografię. Za każdym razem czułam wstyd .”
Niestety, kobiece gwiazdy często żyją w dziwnej otchłani, w której muszą pozostać dziecinne, ale często są też zmuszone do zbyt szybkiego dorastania. Społeczeństwo tego nie lubi pozwól swoim idolom Disneya dorosnąćna przykład i często są fetyszyzowani ze względu na swoją młodość. Chociaż na szczęście Wilson dała jasno do zrozumienia, że nigdy żadnego nie doświadczyła molestowała na planie, podobnie jak wielu jej rówieśników, którzy pracowali w Nickelodeon w czasach swojej świetności fakt, że media i opinia publiczna traktowały ją jak obiekt seksualny, gdy była przed okresem dojrzewania, było niezwykle bolesne. Ta seksualizacja sprawiła, że w okresie dojrzewania nie czuła się wystarczająco ładna, kiedy zaczęła mieć trudności ze znalezieniem ról. Kiedy czytała o roli „grubej dziewczyny”, zdecydowała się zrezygnować z aktorstwa, ponieważ czuła, że nie pasuje do ideału oczekiwanego przez Hollywood, a miała lepsze rzeczy do roboty.
Broad City sprowadziło Wilsona z powrotem do aktorstwa w odcinku inspirowanym Panią Doubtfire
Podczas swojej przerwy w Hollywood Wilson stała się ulubienicą Twittera i pisała eseje dla takich stron jak Jezebel, The Daily Beast i Cracked.com, a w końcu powróciła na ekran w 2016 roku w odcinku serialu komediowego „Broad” City”, grając anonimową kelnerkę. W wywiadzie z BrokelynWilson wyjaśniła, że tak naprawdę sama występowała w roli głównej i że nie interesuje ją aktorstwo, chyba że robi to z przyjaciółmi lub pracuje jako lektor, „ponieważ sprawia mi to naprawdę zabawę”. Spotkała się na krótko ze współtwórczynią i gwiazdą „Broad City” Ilaną Glazer i była fanką serialu. Za pośrednictwem Twittera skontaktowała się z drugą współtwórczynią i gwiazdą Abbi Jacobson, aby powiedzieć jej, że byłaby zainteresowana małym filmem. kamea. Ponieważ pracowali nad odcinkiem inspirowanym „Panią Doubtfire”, będącym hołdem dla sceny w restauracji, w której pani Doubtfire (Williams) ratuje randkę swojej żony, z którą był w separacji, przed udławieniem, był to czysty kismet.
Wilson jest całkiem niezła, jeśli chodzi o okazjonalne występy w programach telewizyjnych i podcastachwnosząc suche poczucie humoru i swoją ciężko zdobytą mądrość, ale nie robi tego zbyt często. Wygląda na to, że Wilson nie ma nic przeciwko nawiązaniu do ról z dzieciństwa lub odrobiny aktorstwa, pod warunkiem, że dzieje się to z właściwymi ludźmi i z właściwych powodów, chociaż dała jasno do zrozumienia, że w wielu przypadkach wolałaby grać poza kamerą ról lektorskich.
Mara Wilson, aktorka głosowa
Zabawne, że Wilson wspomniała, jak bardzo lubi aktorstwo głosowe, ponieważ od czasu nieoficjalnego powrotu do rozrywki zajmuje się głównie tym poza pisaniem. Użyczyła głosu Starej kobiecie bez twarzy w popularnej, przerażającej serii podcastów „Welcome to Night Vale” oraz Jane w serii podcastów VAM PD, która sama w sobie jest całkiem fajna, ale podkłada także głos kilku postaciom z kreskówek. Użyczyła głosu Claudii i The Creepy Girl w programie dla dzieci „Ollie & Scoops”, a w „Helluva Boss” podkładała głos pani Mayberry. W innym miejscu, w serialu Disneya „Big Hero 6: The Series”, zagrała nawet podwójną rolę Liv i Di Amara, występując w 13 odcinkach. Jednak być może najbardziej znaną z jej ról głosowych jest rola Jill Pill w serialu komedia dla dorosłych „BoJack Horseman”serial, który w dużej mierze porusza wpływ dziecięcej sławy i sławy.
Szczerze mówiąc, to cudowne, że Wilson potrafiła przejąć kontrolę nad własnym życiem i wizerunkiem publicznym oraz potrafiła wymownie opowiadać o swoich zmaganiach z sławą z dzieciństwa. Wiele młodych gwiazd, które przeżywają podobne rozczarowania, może mieć bolesne i niepokojące wybuchy, jak gwiazda „Dwóch i pół człowieka” Angus T. Jones, który zniknął z Hollywood po potępieniu wszystkiego, nad czym pracował i ludzi, z którymi pracował.
Dziedzictwo „Matyldy” z biegiem czasu powiększało sięPonieważ film zyskał nową publiczność dzięki streamingowi, a musical na podstawie powieści znalazł szczególne miejsce nie tylko w filmach dla dzieci, ale także jako brama dla młodych aktorów do przejścia w świat horroru. To parodia, że Wilson musiała przez cały czas zmagać się ze śmiercią matki, czując się obserwowana i seksualizowana, ale szczerze mówiąc, poradziła sobie z tym z niezwykłym wdziękiem. Za to, że Wilson dostała wszystkie role głosowe, o jakich kiedykolwiek marzyła, ponieważ na nie zasłużyła.