Home Rozrywka Jak Dune 2 stworzyło kombajn do przypraw, wykorzystując praktyczne efekty

Jak Dune 2 stworzyło kombajn do przypraw, wykorzystując praktyczne efekty

34
0



„(Nogi mają) sześćdziesiąt stóp szerokości i trzydzieści stóp wysokości” – Netzer wyjaśnił w książce, mówiąc, że kombajny są „wielkie jak scena dźwiękowa”. Jeśli chodzi o miejsce ich wykonania, „konstrukcje stalowe nóg zbudowano w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, ale zewnętrzne okładziny dolnych części zostały wysłane z Budapesztu za pośrednictwem naszego działu artystycznego”. Do górnej części nóg przymocowano również materiał, który pomagał stworzyć cienie, które pojawiałyby się, gdyby nogi były rzeczywiście przymocowane do pełnego zespołu harwesterowego. Oto fragment książki zawierający więcej szczegółów:

Para nóg kombajnu Harkonnen została przymocowana do dwóch stutonowych koparek budowlanych, aby je unieść i symulować ruch mechaniczny, jaki Denis przewidział dla tej sceny. Przed wypuszczeniem głównej obsady na plan zespół zajmujący się efektami specjalnymi wielokrotnie ćwiczył dokładność i bezpieczeństwo. „Szczególnie cieszę się z osoby, która prowadzi maszynę” – dodał Gerd. „To pracownik budowlany, który nigdy się nie denerwuje. Ufam mu w 100 procentach, że przesunie nogę w bliskiej odległości od gipsu”.

Po raz kolejny w finalnym filmie można dostrzec namacalny efekt tego efektu. Obserwując sposób, w jaki światło wchodzi w interakcję ze sceną, można stwierdzić, że Chalamet i Zendaya tak naprawdę chowają się za fizycznym obiektem, a nie za czymś, co zostało stworzone wyłącznie w komputerze. (Jest podobny do efektu zapewnianego przez praktyczne małe robaki piaskowe z filmu.) Ale oczywiście, aby osiągnąć zamierzony efekt, jakim było zobaczenie kombajnu w pełnej krasie, konieczna była współpraca z działem efektów wizualnych. Paul Lambert, kierownik produkcji efektów wizualnych, mówił o cyfrowym powiększaniu rozmiaru obiektu, a także śledzeniu rzeczywistości sceny od tego momentu. „Kiedy dodam kombajn wygenerowany komputerowo, będzie on trzy razy wyższy, trzy razy szerszy i pięć razy dłuższy” – powiedział. „Wyzwaniem jest ustawienie ujęć ze świadomością, że cienie zostaną odpowiednio wydłużone”.



Source link