Home Rozrywka „Jak ukraść księżyc 4” debiutuje z przychodami w wysokości 122,6 mln dolarów

„Jak ukraść księżyc 4” debiutuje z przychodami w wysokości 122,6 mln dolarów

35
0


NOWY JORK (AP) — Po historycznie zły w pierwszej połowie tego roku przychody ze sprzedaży biletów gwałtownie wzrosły.

„Jak ukraść księżyc 4” Według szacunków studia w niedzielę, sequel Illumination Animation był najskuteczniejszym filmem w świąteczny weekend, zarabiając 75 milionów dolarów ze sprzedaży biletów od piątku do niedzieli i 122,6 miliona dolarów od premiery w środę.

Wyniki filmu Universal Pictures z okazji Dnia Niepodległości jeszcze bardziej umocniły dominację kasową Minionków, można śmiało powiedzieć, że jest to najpewniejsza siła napędowa dzisiejszego filmu. A także sprawia, że ​​Hollywood z niecierpliwością czeka na lato.

Podczas gdy ogólna sprzedaż biletów spadła o ponad 40% w porównaniu z poziomami sprzed COVID-19, przed letnim sezonem filmowym kina odnotowały ostatnio serię spadków. Po Sony „Bad Boys: Ride or Die” przerosło oczekiwania„W głowie się nie mieści 2” Pixara szybko osiągnął dochód w wysokości 1 miliarda dolarów ze sprzedaży biletów na całym świecie, co czyni go pierwszym filmem od czasów „Barbie”, który osiągnął taką liczbę. W zeszły weekend prequel Paramount „A Quiet Place: Day One” również przekroczył oczekiwania.

Oczekuje się, że film „Deadpool & Wolverine” po premierze pod koniec tego miesiąca zarobi 160 milionów dolarów, co oznacza, że ​​lato w Hollywood nabiera rozpędu.

„Jeśli spojrzeć na nastrój w branży osiem tygodni temu, to było to zupełnie inne miejsce niż dzisiaj” — powiedział Paul Dergarabedian, starszy analityk mediów w Comscore. „Piosenka mówi, jaką różnicę robi jeden dzień. Jaką różnicę robi miesiąc”.

Dobrze, że masz Minionki. Od czasu, gdy po raz pierwszy pojawiły się w oryginalnym filmie „Jak ukraść księżyc” w 2010 roku, każdy film z tej serii — w tym dwa sequele i dwa spin-offy „Minionków” — miał gwarantowany przychód około 1 miliarda dolarów. Wszystkie cztery poprzednie filmy zarobiły na świecie od 939 milionów dolarów („Minionki: Powrót Gru” z 2022 roku) do 1,26 miliarda dolarów („Minionki” z 2015 roku) na całym świecie.

To osiągnięcie pomogło założycielowi i dyrektorowi generalnemu Illumination, Chrisowi Meledandriemu, osiągnąć jedno z najwspanialszych osiągnięć Hollywood. „Despicable Me 4” w reżyserii Chrisa Renauda i Patricka Delage’a powraca z obsadą głosową prowadzoną przez Steve’a Carella i Kristen Wiig i przywraca chaos Minionków. Recenzje (54% świeżych na Rotten Tomatoes) nie były tak przychylne najnowszemu filmowi, który zawierał spisek ochrony świadków i grupę Minionków, którzy przekształcają się w oddział superbohaterów. Ale przez 12 lat niewiele było rzeczy, które mogłyby spowolnić Minionki.

„To szczerze jedna z najbardziej lubianych serii w historii filmu, a na pewno animacji” — powiedział Jim Orr, szef dystrybucji Universal. „Chris Meledandri i Illumination doskonale rozumieją, co rodziny i widzowie na całym świecie chcą zobaczyć”.

Filmy familijne dominują w box office. „Despicable Me 4” jest mocny, mimo że wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem “Od wewnątrz 2.” W czwartym tygodniu od premiery sequel filmu studia Pixar zarobił 30 milionów dolarów w USA i 78,3 miliona dolarów za granicą.

„Inside Out 2”, z 1,22 miliarda dolarów sprzedaży biletów, jest z pewnością najbardziej dochodowym filmem roku i szybko wspina się na szczyt list przebojów wszech czasów filmów animowanych. Obecnie zajmuje 5. miejsce wśród filmów animowanych wydanych na całym świecie.

Zamiast zepsuć weekend otwarcia filmu „Jak ukraść księżyc”, „W głowie się nie mieści 2” mogło pomóc w przywróceniu zwyczaju chodzenia do kina z rodziną.

„Myślę, że stało się tak, ponieważ kalendarz premier w końcu nabrał dobrego rytmu” – powiedział Dergarabedian, odnosząc się do chaotycznego harmonogramu filmowego strajk w zeszłym roku. „Wszystko zależy od dynamiki”.

Ciągły wzrost sprzedaży „Inside Out 2” wystarczył, aby film znalazł się na drugim miejscu w tygodniu krajowym. Najlepszy nowy film z zeszłego tygodnia, „A Quiet Place: Day One”, spadł na trzecie miejsce z 21 milionami dolarów w drugi weekend, z dodatkowymi 21,1 milionami dolarów z zagranicy. To gwałtowny spadek o 60%, mimo że prequel Paramount zarobił 178,2 miliona dolarów na całym świecie w ciągu dwóch tygodni.

Seria blockbusterów skłoniła niektóre studia do podniesienia szacunków na letni sezon filmowy. Przed najbardziej dochodowym sezonem w kinach analitycy spodziewali się 3 miliardów dolarów zysku latem, w porównaniu z bardziej powszechną liczbą 4 miliardów dolarów. Teraz bardziej prawdopodobne wydaje się, że będzie to kwota bliższa 3,4 miliarda dolarów.

Inne najlepsze nowości weekendu to: „MaXXXine” Ti Westa, Trzeci film z serii slasherów A24 z udziałem Mii Goth. W 2450 lokalizacjach „MaXXXine” zarobił 6,7 mln dolarów, stając się najlepiej sprzedającym się filmem z tej serii. Film, będący kontynuacją „X” i „Pearl” (oba wydane w 2022 r.), przedstawia Goth jako hollywoodzką gwiazdkę z lat 80., która jest ścigana przez zabójcę znanego jako Night Stalker.

Angel Studios, które w zeszłym roku wydało niespodziewany hit lata „Sound of Freedom”, miało problemy ze znalezieniem podobnego sukcesu w przypadku swojego najnowszego filmu chrześcijańskiego „Sound of Hope: The Story of Possum Trot”. Film zadebiutował z kwotą 3,2 miliona dolarów.

Wysokobudżetowy projekt Kevina Costnera, „Horizon: An American Saga”, niewiele zrobił, aby odwrócić sytuację w drugi weekend. Pierwszy rozdział w tym, co Costner ma nadzieję, że będzie czteroczęściową franczyzą — wliczając drugą, którą Warner Bros. wyda w sierpniu — zarobił 5,5 miliona dolarów w drugi weekend. Film, którego produkcja kosztowała ponad 100 milionów dolarów, zarobił 22,2 miliona dolarów w ciągu dwóch tygodni.

Szacunkowa sprzedaż biletów od piątku do niedzieli w teatrach w USA i Kanadzie, według Comscore. Ostateczne dane dotyczące sprzedaży biletów krajowych zostaną opublikowane w poniedziałek.

1. „Jak ukraść księżyc 4” – 75 dolarów w sumie.

2. „W głowie się nie mieści 2” – 30 milionów dolarów.

3. „Ciche miejsce, dzień pierwszy” – 21 dolarów za jutę.

4. „MaXXXine” – 6,7 miliona dolarów.

5. „Bad Boys: Ride or Die” – 6,5 dolara.

6. „Horizon: An American Saga, Chapter 1” – 5,5 miliona dolarów.

7. „Głos nadziei: opowieść o oposach”, 3,2 miliona dolarów.

8. „Kaiki 2898” – 1,8 miliona dolarów.

9. „Motocykliści” – 1,3 miliona dolarów.

10. „Rodzaje życzliwości”, 860 000 dolarów.