Home Rozrywka Jane Goodall o swoich nadziejach na „Skowyt” i sile filmu

Jane Goodall o swoich nadziejach na „Skowyt” i sile filmu

12
0


Jane Goodall jest jedną z najbardziej znanych na świecie działaczek na rzecz ochrony przyrody i czołowych ekspertek od szympansów. Jej praca życiowa polegała na szerzeniu wiedzy o zwierzętach i świecie przyrody, kwestionując historycznie zdominowany przez mężczyzn ośrodek naukowy. Praca Goodall wzbudziła jej podziw i szacunek ze wszystkich stron, w tym Leonardo DiCaprioz którym jest producentem wykonawczym nadchodzącego filmu Wycie.

Ten film aktorski opowie historię wspólnej walki psa i wilka o przetrwanie. Jest to pierwszy obraz z Zdjęcia Prometeuszaetykieta stworzona przez Richarda Johnsa i E. Eliasa Merhige’a z Argo Films (Cień Wampira). Merhige reżyseruje z Christophera Mongera (Świątynia Grandin) scenariusz

Goodall doskonale rozumie moc filmu, który zmienia sposób, w jaki ludzie wchodzą w interakcje ze światem przyrody. Większość jej wczesnych prac, sięgających czasów spędzonych w Tanzanii w latach 60., była pamiętnie poświęcona filmowi. Zmarły fotograf przyrody i były mąż Goodall, Hugo van Lawick, uchwycił wiele godzin tego przełomowego materiału filmowego. Pełnometrażowy film dokumentalny Bretta Morgena Janeopowiedział historię tej prymatolożki, a na podstawie jej niezwykłego życia powstały już inne projekty, a kolejne są w trakcie realizacji.

Gdy Goodall świętuje swoje 90. urodzinyt rok temu usiadła z Deadline, aby porozmawiać o Wycie i jej nadzieje związane z filmem, który ma wejść na ekrany w 2026 roku.

TERMIN OSTATECZNY: Jesteś producentem wykonawczym Wycieco wzbudziło Twoje zainteresowanie?

JANE GOODALL: Co przykuło moją uwagę, to fakt, że jestem przerażony sposobem, w jaki przedstawiane są wilki. Psy to moje ulubione zwierzęta i wydawało mi się, że ten film połączy wszystko w całość i podniesie świadomość faktu, że wilki są po prostu nieudomowionymi psami,

TERMIN OSTATECZNY: Czego, Twoim zdaniem, widzowie powinni się dowiedzieć o wilkach w filmie?

JANE GOODALL: Jeśli chodzi o (negatywne) przedstawienie wilków, zacząłbym od „Czerwonego Kapturka”. Mam nadzieję, że dzięki filmowi ludzie zobaczą, że wilki nie są tymi okropnymi, okrutnymi stworzeniami, za jakie czasami je uważają. Kiedy myślę o tym, co się dzieje z wilkami, gdy zostają złapane w pułapki i zatrute, to jest to po prostu okropne. Są traktowane jak robactwo, ale są takie piękne.

TERMIN OSTATECZNY: Jest to film aktorski, w którym pracował Andrew Simpson, Zjawa I Gra o tronbędzie zaklinaczem wilków i treserem psów. Widziałeś go w pracy?

JANE GOODALL: Tak, film jest z prawdziwymi zwierzętami i oczywiście rzeczą, która mnie absolutnie fascynuje, jest tresura wilków i ten wspaniały człowiek, który nagradza tylko zachętę. Widziałem już trochę, widziałem dwa szczeniaki wilka po raz pierwszy wchodzące do domu, który został zbudowany na potrzeby filmu i było to absolutnie czarujące.

DEADLINE: Duża część twojej pracy z szympansami została uchwycona na filmie i miała ogromny wpływ na rzeczywisty świat, ale spotkałeś się również z oporem ze strony establishmentu. Czego cię to nauczyło o tym, jak filmy mogą zmieniać postawy?

JANE GOODALL: Po dwóch latach spędzonych z szympansami kazano mi iść na Cambridge (Uniwersytet). Nie byłem na studiach i powiedziano mi, że zrobiłem wszystko źle i że nie powinienem mówić o tym, że szympansy mają osobowości, umysły i emocje, że nie powinienem nadawać im imion i że powinienem nadawać im numery. To mój pies nauczył mnie, że to wszystko bzdura, i po prostu dalej mówiłem i pisałem o szympansach takimi, jakie były, ale to, kiedy film Hugo wszedł do kin i zaczął krążyć, zmieniło to naukowe podejście. To nie moje słowa, a film Hugo tchnął życie w moją pracę.

Potem pracowałem z Hugo przy kilku innych filmach i obejrzałem wiele filmów. Filmy z pewnością mogą zmienić sposób, w jaki ludzie postrzegają zwierzę, o którym wcześniej nic nie wiedzieli.

TERMIN OSTATECZNY: Świat przyrody stoi w obliczu większych zagrożeń egzystencjalnych niż kiedykolwiek wcześniej z powodu ludzkości i globalnego ocieplenia, ale wiem, że twoje przesłanie jest przesłaniem nadziei. Czy trudno jest zachować nadzieję, biorąc pod uwagę sytuację w prawdziwym świecie?

JANE GOODALL: Ludzie popełniają samobójstwa, bo stracili nadzieję. Ale wiesz co, przypominam sobie jeden z filmów Leonarda (DiCaprio) Nie patrz w góręi było wiele obaw, ponieważ kończy się w sposób, który nie jest pozytywny, to koniec świata. I tak poproszono mnie o stworzenie alternatywnego zakończenia, poproszono mnie o zapewnienie temu filmowi zakończenia dającego nadzieję.

Potrzebujemy tego, musimy mieć nadzieję. Jeśli ludzie będą oglądać Wycie i zobacz, że psy i wilki mogą się dogadać, a wilki nie są okropnymi, okrutnymi stworzeniami, mam nadzieję, że da im to nadzieję. Jeśli uwierzą, że jest nadzieja na powstrzymanie polowań na trofea wilków, zabijania ich i trucia, będą bardziej skłonni walczyć dalej i mieć nadzieję, że ich walki przyniosą coś dobrego.

TERMIN OSTATECZNY: Wspomniałeś o Leonardo DiCaprio, który jest również producentem wykonawczym Wycie. Jakie jest powiązanie między wami dwojgiem?

JANE GOODALL: Spotkaliśmy się kilka razy i przedstawił mnie kilku swoim znajomym. Od czasu do czasu wymieniamy maile. Brał udział w realizacji kilku filmów, które miały duży wpływ i zawsze o nich ze mną rozmawiał.

TERMIN OSTATECZNY: Jakie będzie Twoje zaangażowanie? Wycie w miarę postępu prac nad projektem?

JANE GOODALL: Zamierzam pójść i zobaczyć tresowane zwierzęta i spotkać się z zaklinaczem wilków. I oczywiście, pokażą mi film w trakcie. Pokazano mi psa, gdy oglądali psy w 2000 schronisk, aby znaleźć odpowiedniego do filmu. Znaleźli takiego, który miał dokładnie odpowiednią osobowość, a następnie zaczęli szukać sobowtóra. Znaleźli takiego, który był tak identyczny, że myślimy, że mogą być braćmi.

Błagałem ich, żeby szybko zrobili test DNA. Jeśli znaleźliśmy psy, które znaleźliśmy w schronisku w Chicago, a potem w schronisku na Florydzie, to naprawdę bracia, którzy zostali rozdzieleni, no cóż, to już historia sama w sobie.



Source link