Home Rozrywka Media Guarantors, specjalista ds. gwarancji ukończenia, przejęty przez CAC Group

Media Guarantors, specjalista ds. gwarancji ukończenia, przejęty przez CAC Group

7
0


Gwarancje medialnewiodący dostawca obligacje końcowe dla niezależnego filmu, wraz z aktywami siostrzanej firmy SpottedRisk, została przejęta przez dużą firmę maklerską CAC Group. Oznacza to znaczącą zmianę w przestrzeni, w której działa tylko kilku kluczowych graczy.

Prezes i Dyrektor Generalny Fred Milstein będzie nadal kierować spółką Media Guarantors w ramach nowej struktury. Janet ComenosDyrektor generalny SpottedRisk będzie kierować działem rozrywki CAC.

„Przez ostatnie cztery lata rozwijaliśmy się bardzo szybko” — mówi Milstein portalowi Deadline, ponieważ firma rozszerzyła działalność na Kanadę, Australię, Wielką Brytanię i Irlandię, a jej ubezpieczyciel Axa XL zaoferował dodatkowe możliwości, które pozwoliły jej pracować nad „nawet największymi filmami niezależnymi”. Milstein powiedział, że on i dyrektor ds. marketingu CAC Douglas Turk pracowali razem kilka lat temu w dziale rozrywki Aon i pozostawali w kontakcie.

Media Guarantors właśnie dostarczyło dramat o przetrwaniu Rona Howarda eden i połączył siły z Melem Gibsonem Ryzyko ucieczki. To się związało Surfer z udziałem Nicolasa Cage’a, który miał premierę w Cannes. Pięć z jego filmów bonded zostało właśnie wyświetlonych na Toronto Film Festival. Pracuje nad dwoma filmami fabularnymi, których zdjęcia mają rozpocząć się w RPA, a kilka jest obecnie w produkcji w Europie.

SpottedRisk powstało w 2016 roku, specjalizując się w niszowych produktach rozrywkowych, takich jak Disgrace Insurance. Kiedy cztery lata temu przejęło Media Guarantors, ubezpieczenie od pandemii było priorytetem, ponieważ firmy oferujące gwarancje ukończenia niechętnie wspierały produkcje bez konkretnych postanowień dotyczących Covid. SpottedRisk i Media Guarantors współpracowały, próbując rozwiązać ten problem i, jak powiedziała Comenos, objęły ponad 100 polis Covid. Nazwała umowę CAC „ekscytującym kamieniem milowym”, który „zwiększy zdolność Media Guarantor do oferowania kompleksowych rozwiązań rozrywkowych, które uwzględniają wyjątkowe ryzyka i wyzwania niezależnej produkcji filmowej”.

Szczegóły finansowe transakcji nie zostały ujawnione. SpottedRisk i Media Guarantors znajdowały się pod holdingiem SpottedMedia, uruchomionym przez Comenos i inwestorów instytucjonalnych pod przewodnictwem Scooter Capital.

Biorąc pod uwagę, że rocznie produkuje się około 350–400 filmów, a znaczną część tych projektów realizują poza dużymi studiami, rola gwarantów medialnych i innych specjalistów ds. gwarancji realizacji odgrywa kluczową rolę w branży, w której działają tak naprawdę tylko trzy główne firmy, w tym Film Finances i Unify.

Gwarancje ukończenia to kontrakty, w których firma gwarancyjna gwarantuje, że film zostanie ukończony na czas i zgodnie z budżetem, chroniąc inwestorów, banki, agentów sprzedaży i dystrybutorów. Jeśli pojawią się problemy, firma odpowiada za nadwyżki lub inne koszty. Gwarancje łagodzą ryzyko, a bez nich trudno uzyskać finansowanie.

To pierwsze przejęcie CAC w branży rozrywkowej, a prawdopodobnie nastąpią kolejne. Dyrektor generalny Mike Rice nazwał tę transakcję „częścią naszej szerszej strategii korporacyjnej, polegającej na inwestowaniu w specjalistyczne obszary CAC Group i ustanawianiu naszych fundamentów w branży ubezpieczeń rozrywkowych. Jesteśmy w dobrej pozycji, aby wywrzeć znaczący wpływ”.



Source link