Home Rozrywka Nie sądzę, żeby którykolwiek film Brat Pack z 1985 roku zasługiwał na...

Nie sądzę, żeby którykolwiek film Brat Pack z 1985 roku zasługiwał na niesprawiedliwą nienawiść, jaką otrzymuje

28
0


Streszczenie

  • Ogień Świętego Elma
    ukazuje zmagania młodych dorosłych wkraczających w dorosłość w Ameryce czasów Reagana, zwracając uwagę na nadmiar obowiązków i niepokoje tamtej epoki.
  • Bohaterowie odzwierciedlają społeczne oczekiwania dotyczące bogactwa, polityki i tożsamości, ilustrując wyzwania, jakie niesie ze sobą dorastanie w zmieniającym się świecie.
  • Krytykom może nie podobać się uprzywilejowane narzekanie bohaterów, ale sposób, w jaki film ukazuje niepewność związaną z ukończeniem studiów, nawiązuje do tematów związanych z transformacją pokoleniową.



Dramat z 1985 roku z udziałem Brat Pack Ogień Świętego Elma nie był wcale hitem wśród krytyków, ale film Joela Schumachera uchwycono rzadko badany aspekt dorastania i dojrzewania w Ameryce czasów Reagana. Od czasu wydania Andrew McCarthy’ego Dokument o Brat Pack bachoryzaobserwowano odnowione zainteresowanie ponownym rozpatrzeniem Ogień Świętego ElmaFilm znalazł się na szczycie list przebojów streamingowych, a wokół niego krążą plotki o potencjalnym Ogień Świętego Elma dalszy ciąg.

Jednak jeśli wierzyć recenzjom Letterboxd, współcześni widzowie wciąż mają problem z głęboko nielubianymi yuppy bohaterami filmu, którzy narzekają na swoje uprzywilejowane życie. krytyka Ogień Świętego Elma są ważne; są okropnymi ludźmi, którzy podejmują okropne decyzje. Na pierwszy rzut oka, Ognisko Świętego Elma grupa przyjaciół wydaje się być źle narysowanymi postaciami i rozumiem, dlaczego widzowie reagują negatywnie na ich pozornie celową naiwność. Ale myślę, że był to celowy wybór Schumachera i współscenarzysty Carla Kurlandera. Odrzucenie kultowego klasyka Brat Pack na podstawie tych skarg całkowicie mija się z przesłaniem filmu i kontekstem historycznym.


Powiązany

Obsada serialu St Elmo’s Fire: Gdzie są teraz?

„Ogniska Świętego Elma” to jeden z filmów, które przyczyniły się do utrwalenia wizerunku Brat Pack, ale wszyscy występujący w nich aktorzy odeszli od ról nastolatków od lat 80.


Ogień Świętego Elma w Ameryce Reagana

Ogień św. Elma był reakcją na życie w polityce ery Reagana

Mare Winningham i Rob Lowe siedzą na kanapie w ogniu St Elmo

Ogień Świętego Elma ukazał się w szczytowym okresie reaganizmu w Ameryce, wraz z pogłębiającymi się nierównościami ekonomicznymi, rosnącą intensyfikacją działań militarnych Zimnej Wojny przeciwko Związkowi Radzieckiemu i szalejącą epidemią AIDS. Był to czas, gdy panowała szerząca się reaganomika. Podobnie jak siedmiu przyjaciół w centrum Ogień Świętego Elma, młodzi ludzie musieli radzić sobie z lękiem i paranoją dnia codziennego.

Ronald Reagan pełnił funkcję prezydenta Stanów Zjednoczonych od 1981 do 1989 roku. Podczas swojej kadencji Reagan przyjął nową, szeroko zakrojoną politykę neoliberalną, która była zbiorczo znana jako reaganomika lub reaganizm. Niektórzy twierdzą, że jego polityka doprowadziła do silniejszego PKB i rozkwitu przedsiębiorczości, podczas gdy inni sugerują, że polityka Reagana spowodowała wzrost nierówności dochodów, potroiła dług narodowy i sprzyjała atmosferze chciwości.


Bohaterowie musieli również stawić czoła ekscesom epoki, konsumpcjonizmowi i nieodpartej pokusie bogactwa, którą obiecywała reagonomia. Kontrastujące ze sobą podejścia do tego są najwyraźniej widoczne u Jules Van Patten (Demi Moore) i Wendy Beamish (Mare Winningham). Jules zrobi wszystko, żeby udowodnić swoją wartość poprzez jawne obnoszenie się z jej krzykliwymi ubraniami i biżuterią. Postać Moore’a zostaje wciągnięta w świat nadmiernego konsumpcjonizmu, wierząc, że zewnętrzny wygląd sukcesu i bogactwa prowadzi do władzy i szczęścia, ale ostatecznie ją niszczy.

Podczas gdy Wendy pochodzi z bogatej rodziny, ale odmawia popisywania się swoim bogactwem. Nosi niemodne stroje i wstydzi się wszystkiego, co zdradza ją jako kogoś powyżej klasy średniej. Zamiast tego Wendy stara się udowodnić swoją wartość poprzez pracę społeczną i chce zdefiniować siebie poza kontekstem pieniędzy. Jednak Wendy wciąż walczy o to, by uwolnić się od pułapek związanych z bogactwemczęsto wraca do tatusia po jałmużnę, gdy potrzebuje dodatkowej gotówki.


Pożar w St. Elmo ujawnia problemy z uczelniami

Bohaterowie nie są przygotowani do życia z obowiązkami dorosłychZrzut ekranu przedstawiający siedmiu głównych bohaterów filmu „Ogień św. Elma” odchodzących od budynku uniwersytetu w togach i biretach ukończenia studiów.

Ogień Świętego Elma uchwycono migawkę z konkretnego i trudnego okresu w życiu młodych ludzi, którzy kończą życie pełne regulacji i rutyny w szkole i wkraczają w świat dorosłych obowiązków i konsekwencji. Pod wieloma względami film Brat Pack jest równie oskarżeniem tego, w jaki sposób uniwersytety nie przygotowują młodych ludzi do tych zmian, jak cokolwiek innego.

Dla młodych dorosłych przechodzących z wygodnej poduszki życia studenckiego do obowiązków dorosłego życia, nowy świat wyglądałby wyraźnie inaczej niż to, z czym zetknęli się w szkole. Podczas gdy wszyscy siedmiu przyjaciół kończy studia, wydają się nieprzygotowani do radzenia sobie z życiem w prawdziwym świecie. To sprawia, że ​​bohaterowie brną przez życie, popełniając straszne błędy i nie wiedząc, gdzie pasują. Bohaterowie, kiedyś zjednoczeni w koleżeństwie życia studenckiego, teraz muszą poruszać się po świecie rządzonym przez nadmiar, chciwość i indywidualizm.


Postać Roba Lowe’a, Billy Hicks, jest najmniej przygotowana na te zmiany w życiu. Nie potrafi wyjść poza swój styl życia studenta bractwa, mimo że jest mężem i ojcem. Jest zagubiony w świecie dorosłych i widzi, jak jego przyjaciele podejmują dorosłe decyzje w pracy, ale po prostu nie może – albo nie chce – pozbierać swojego życia. Zdesperowany Billy wraca do domu studenckiego, w którym miał wpływy i znalazł sens w szkole. Ale tutaj odkrywa, że ​​nie ma żadnego dziedzictwa, a nowa grupa studentów bractwa widzi w nim tylko faceta, który może zdobyć dla nich narkotyki.


Tożsamość, pieniądze i polityka w ogniu św. Elma

Bohaterowie tworzą tożsamości jako odzwierciedlenie ekscesów lat 80.Alec Newberry (Judd Nelson) na Leslie Hunter (Ally Sheedy) wygląda, jakby miał ją pocałować w Ogniach świętego Elma (1985)

W kontekście ekstrawagancji połowy lat 80. Ogień Świętego Elma maluje postacie reprezentujące binarne podziały bogactwa i polityki, które stały się centralnym punktem kształtowania tożsamości. Świat oczekiwał, że ci młodzi ludzie wybiorą ścieżkę, która zdefiniuje ich na resztę życia, a pieniądze i polityka były w centrum tych binarnych form tożsamości. Myślę, że Schumacher i Kurlander wybrali te elementy celowo, ponieważ były to centralne tematy w Ameryce Reagana na początku i w połowie lat 80.

Jules i Wendy są wyraźnie zdefiniowani przez swoje bogactwo, a ich tożsamości są z nim splecione. Podobnie Alec Newberry (Judd Nelson) postrzega politykę zarówno jako tożsamość, jak i ścieżkę do gromadzenia bogactwa. Alec był prezydentem Młodych Demokratów w Georgetown, ale porzuca swoje przekonania dla obietnicy „awansu” w pogoni za bogactwem i władzą. Kształtuje tożsamość, której, jak myśli, świat od niego oczekuje, a jako chronicznie niewierny chłopak, który wielokrotnie oświadcza się Leslie Hunter (Ally Sheedy), uważa swoje decyzje za konieczne do dorastania.


Ostatecznie, Ogień Świętego Elma kronika momentu wczesnej dorosłości, rzadko poruszanego w kinie. Jest chaotyczny, a przejście bohaterów do prawdziwego świata w ramach ekscesów Ameryki Reagana oddaje to uczucie niepewności i zagubienia. Dla tych, którzy kończą studia w odurzających latach 80., pośród zmieniających się wartości społecznych i ekonomicznych oraz rosnącego konsumpcjonizmu, indywidualizmu i strachu, Ogień Świętego Elma trafnie podsumowuje pewien okres historyczny, prezentując tematy, które wciąż są aktualne. Cała nienawiść do tego klasycznego filmu Brat Pack zupełnie nie oddaje istoty filmu i co to miało reprezentować.



Source link