Home Rozrywka Prawdziwe znaczenie Bones & All (nie chodzi o kanibali)

Prawdziwe znaczenie Bones & All (nie chodzi o kanibali)

46
0


Streszczenie

  • Bones and All to opowieść o dorastaniu z perspektywy kanibalizmu, skupiająca się na romantycznej relacji między Maren i Lee.
  • Niekonwencjonalne połączenie horroru i romansu podkreśla, jak ważne jest zrozumienie i zaakceptowanie osób, które są odmienne. Dzięki temu film może stać się bliski wielu osobom.
  • Koncepcja „wszystkich kości” symbolizuje ideę całkowitej akceptacji drugiej osoby, natomiast sceneria Środkowego Zachodu podkreśla tematykę tożsamości i przynależności.



Kości i wszystko jest intensywną opowieścią o kanibalach na pierwszy rzut oka, ale pod spodem jej prawdziwe znaczenie jest niezwykle piękne. Film opowiada o Maren (Taylor Russell) i Lee (Timothée Chalamet) podczas podróży samochodem po Środkowym Zachodzie, gdy zakochują się, jedząc, aby przeżyć. Technicznie rzecz biorąc, Kości i wszystko wpisuje się w gatunek horroru, ale jest równie romansem, pomimo krwawej i brutalnej otoczki. Romantyczna więź między Maren i Lee oraz ich podróże ku rozwojowi i tożsamości sprawiają, że film działa tak dobrze.

Luca Guadagnino świetnie wykorzystał grozę kanibalizmu jako kamuflaż dla historii o dorastaniu, z którą wiele osób, zwłaszcza młodych dorosłych, może się utożsamić. Rok 2022 był wielkim rokiem dla horroruale jest jedna rzecz, której wiele największe horrory mają to do siebie, że są pełne głębokich przesłań. Kości i wszystko nie jest inaczej. Silne emocje, jakie film wywołuje u widzów, nie dotyczą szokującego tematu, ale tego, jak to jest czuć się innym od innych i jak dobrze jest znaleźć kogoś, kto rozumie.


Powiązany

Poczekaj, czemu nagle wszyscy zaczęli się interesować kanibalami?!

Za sprawą programów takich jak Yellowjackets i filmów takich jak Fresh and Bones and All współczesna publiczność wydaje się być zafascynowana kanibalizmem. Oto dlaczego.


Bones & All to historia miłosna

To nie jest historia o kanibalach

Maren patrzy na Lee w Bones and All

Ocena Rotten Tomatoes

Wynik IMDb

Kasa biletowa

Kości i wszystko (2022)

82% (certyfikowane świeże)

6,8/10

14,1 miliona dolarów


Połączenie horroru i romansu to rzadkie połączenie gatunków, ale tutaj się sprawdza, ponieważ horror pełni rolę środka stylistycznego, który sprawia, że ​​romantyczna historia jest skuteczna. Kości i wszystko Główni bohaterowie mogą być kanibalami, ale sama historia nie dotyczy kanibalizmu. Nazywaj mnie swoim imieniem był romansem Guadagnino który przyjął bardziej bezpośrednie podejście, opowiadając historię miłosną, która może być kontrowersyjna, ale łatwa do zrozumienia. Tym razem, Guadagnino używa kanibalizmu, aby przedstawić coś, na co społeczeństwo patrzy z pogardą aby widzowie zrozumieli, że główni bohaterowie różnią się od pozostałych.

Większość ludzi nie uznałaby historii o kanibalach za wiarygodną, ​​ale wielu może się utożsamić z uczuciem odmienności od innych. To jest bijące serce filmu — to Maren i Lee kochają się, ponieważ widzą siebie takimi, jakimi są. To również powód, dla którego zakończenie pozostawia tak wiele osób ze złamanym sercem. Maren traci Lee i zjada go jako ostatni gest ich miłości do siebie nawzajem, co jest niezwykle potężne, gdy można zrozumieć, co napędza tę miłość.


Co tak naprawdę oznacza zjedzenie kogoś „z kościami i wszystkim”

Lee i Maren muszą osiągnąć wyższy poziom

Zakrwawiona Marsen przegląda się w lustrze w Bones and All.

Jake (Michael Stuhlbarg) jest jednym z wielu kanibali postacie w Kości i wszystkoi to on jako pierwszy wprowadził koncepcję „kości i wszystko.” Opisuje Maren i Lee, że Brad (David Gordon Green), z którym najwyraźniej utrzymuje romantyczny związek, pierwotnie nie był zjadaczem, ale Jake zmienił go w takiego. Później, mówi Maren i Lee, że muszą kogoś zjeśćkości i wszystko„aby miało to na nich wpływ zmieniający życie”.


Maren i Lee ukrywają, kim są przed każdym, kto nie jest kanibalem. Przed spotkaniem z Lee, Sully (Mark Rylance) zakochuje się w Maren, ale ona nigdy nie odwzajemnia jego uczuć, pozostając ostrożna. Jednak Maren całkowicie otwiera się przed Lee i nie ma nic do ukrycia. Dlatego Pierwszy raz Maren zjadła kogoś „z kośćmi i wszystkim” to moment, w którym zjada Lee pod koniec filmu. W kontekście romantycznym może to odnosić się do dzielenia się miłością z kimś, gdzie obie strony akceptują się nawzajem takimi, jakimi są, „z wadami i zaletami”, tak jak Maren i Lee.

Na czym tak naprawdę polega Road Trip zespołu Bones & All?

Chodzi o to, że Lee i Maren znajdują dom i tożsamość

Lee (Timothee Chalamet) przechodzi obok ciężarówki na stacji benzynowej w Bones and All.

Podróż samochodem w filmie zaczyna się od tego, że Maren szuka swojej matki. Jednak podróż kończy się chaotycznie, gdy jej matka próbuje ją zabić. Na szczęście podróż Maren i Lee przez amerykański Midwest ma większe znaczenie dla znaczenia filmu. Jednym z głównych tematów Kości i wszystko to jest tożsamość, a konkretnie to, w jaki sposób te dwie młode postacie odkrywają, kim są są w tym wysoce skomplikowanym świecie. Koncepcja domu jest istotna dla ich tożsamości z różnych powodów.


Maren jest w podróży ku samopoznaniu i odkrywaniu, kim jest bez ojca w swoim życiu, a częścią tego procesu jest znalezienie miejsca, które mogłaby nazwać domem. Osiąga ten cel, gdy ona i Lee osiedlają się pod koniec filmu. Lee nieustannie odwiedza swoją młodszą siostrę w domu. To symbol tego, że czyjś dom zawsze jest częścią tej osoby, czy to ze względu na rodzinę, wspomnienia, wartości, czy coś innego.

Wiele osób ze społeczności LGBTQ+ może utożsamić się z koniecznością ukrywania części siebie, podobnie jak kanibale w filmie


Ustawienie Midwest wiąże się również z uniwersalnym przesłaniem o tożsamości. Przekazy w Kości i wszystko może dotyczyć każdej dyskryminowanej grupy. Odczuwanie odmienności od innych jest uniwersalną emocją, ale wiedza, że ​​inni postrzegają kogoś inaczej, może prowadzić do tego, że dana osoba zakryje części siebie. Amerykański Środkowy Zachód ma wiele uprzedzeń i nienawiści do marginalizowanych społeczności. Dlatego Kości i wszystkoUstawienie „s” jest tam celowe. Wiele osób ze społeczności LGBTQ+ może się utożsamiać z koniecznością ukrywania części siebie, podobnie jak kanibale w filmie, tak jak wiele innych społeczności.

Powiązany

Główna metafora Bones & All wyjaśnia brakujący motyw horroru

W filmie o kanibalizmie w Bones and All występuje wyjątkowo mało ofiar, ale bliższe przyjrzenie się centralnej metaforze pozwala zrozumieć, dlaczego tak się dzieje.

Jak zmiany wprowadzone w książce wpływają na jej znaczenie

Na podstawie powieści Camille DeAngelis z 2015 r.


Jak w przypadku każdego filmu zaadaptowanego z powieści, zmiany będą miały na celu obsługę nowego medium. Ważne jest jednak, aby nie zgubić przesłania po drodze. W tym przypadku przesłanie filmu ulega pewnym zmianom, ponieważ zaszły duże zmiany w postaciach, relacjach, a nawet w koncepcji kanibalizmu ze strony na ekran. To pozwoliło Kości i wszystko skupić się bardziej na wątku dojrzewania i romansie Maren i Lee.

Pierwsza poważna zmiana zmienia podróż drogową opowieści. W filmie ojciec Maren opuszcza ją i daje jej adres, pod którym może znaleźć matkę. W książce Maren mieszka z matką i odchodzi, aby znaleźć ojca. Relacja między Maren a Sullym jest również inna w książce, gdzie nie jest on jej mentorem, ale dziadkiem, co całkowicie zmienia tę dynamikę. To również zmienia ideę poszukiwania rodziny i tożsamości, ponieważ ona ma rodzinę.


Jednakże to właśnie rola kanibalizmu jest taka, zmienia znaczenie filmu z Kości i wszystko książka. W Kości i wszystko film, kanibalizm polega na okazywaniu miłości i znajdowaniu akceptacji dla siebie, co Lee i Maren robią ze sobą. To kiedy Lee umiera, prosi ją, żeby go zjadła, aby pokazać skalę ich miłości. Ponieważ w książce pociąg powoduje głód, kiedy Lee okazuje uczucie Maren, traci ona kontrolę, zabija go i zjada. Film jest romansem, podczas gdy książka jest czymś mroczniejszym.



Source link