Home Rozrywka Tutaj był niepokój. Teraz go nie ma

Tutaj był niepokój. Teraz go nie ma

30
0


Zespół Bloober wie, jak ważne jest Silent Hill 2 jest. Gra survival horror firmy Konami z 2001 r., pierwotnie opracowana przez Team Silent, oznacza wiele różnych rzeczy dla wielu różnych osób. Dla niektórych jest to kwintesencja psychologicznego horroru, tak ważnego i rezonującego w swoich tematach, że nawet zmiana stylu czcionki na pomalowanym znaku mogłaby zepsuć całe doświadczenie.




Dla innych to po prostu ta kiepska gra grozy na PS2, która kosztuje za dużo pieniędzy na eBayu. Dla mnie, Silent Hill 2 była pierwszą naprawdę straszną grą, w jaką grałemi choć znajomość tematu może oznaczać, że nigdy nie będę tak zszokowany lub przerażony podczas gry w remake Bloober Team, nie psuje to doświadczenia. Jeśli już, to może je wręcz ulepszyć, jak dowiedziałem się podczas trzygodzinnego praktycznego przeglądu gry Bloober Silent Hill 2.


Istnieją dwa różne, ale odrębne sposoby na przerobienie gry. Można zrobić remaster jeden do jednego, nie zmieniając niczego poza grafiką i/lub unowocześniając sterowanie, ale pozostawiając oryginalny projekt poziomów, tempo i rozgrywkę nienaruszoną. Następnie jest metoda Capcom (jak widać w najnowszym Zło rezydentne 2, 3, I 4), która całkowicie przerabia podstawowe doświadczenie, ale zachowuje rytmy, tematy i klimaty oryginału. Po około trzech godzinach z Silent Hill 2Mogę śmiało powiedzieć, że ta gra należy do tej drugiej kategorii, i końcowe doświadczenie jest dzięki temu lepsze.


James i olbrzymi słoń w pokoju

Silent Hill 2 to wymarzony projekt Bloober Team i to widać

Silent Hill 2 fani są głośni. W sieci pojawiło się wiele szumu na temat przeprojektowania postaci i walki pokazanej w Remake SH2zwiastuny przedpremierowei Bloober Team jest tego świadomy.”Staramy się uważnie czytać każdy komentarz, który otrzymujemy,„Tak powiedział mi główny producent Maciej Głomb w odpowiedzi na pytanie o to, jak zespół zareagował wewnętrznie na reakcję online.



Rozumiemy to.
Bloober Team składa się z fanów Silent Hill 2. Wszyscy jesteśmy zagorzałymi fanami.
Gdybyśmy nie robili tej gry, gdyby to było jakieś inne studio, prawdopodobnie bylibyśmy tymi ludźmi na Reddicie, w mediach społecznościowych, po prostu rozmawiającymi i dyskutującymi o rzeczach, które widzieliśmy.

Powiązany

Silent Hill 2 Remake: data premiery, rozgrywka, platformy i zmiany

Remake Silent Hill 2 w końcu ma datę premiery, a nowy zwiastun zadebiutował na PlayStation State of Play 30 maja. Oto, czego można się spodziewać.

Minęło również 23 lata odkąd Silent Hill 2 zwolniony, co oznacza, że dla wielu osób ten remake będzie pierwszym zetknięciem się z tym tytułem. Nieuchronnie oznacza to, że istnieje potrzeba zrównoważenia doświadczenia, aby upewnić się, że jest ono równie przyjemne dla kogoś, kto nigdy nie grał w tę grę, jak i dla tych z nas, którzy nigdy się nie leczą i ciągle sprawdzają nóż Angeli w naszym ekwipunku, po prostu dla bezpieczeństwa. Zespół Bloobera Silent Hill 2 w efekcie gra wydaje się bardziej nowoczesna, ale w połączeniu z tempem gry, łamigłówkami i dużymi zmianami w projekcie poziomów działa to na jej korzyść.


Wiedzieliśmy, że nie możemy po prostu skopiować go jeden do jednego…
przepływ poziomów, przekształciliśmy je i zaprojektowaliśmy je wszystkie od podstaw. Myślę, że znaleźliśmy dobry balans między pamięcią oryginalnej gry, jej atmosferą, odczuciem tego, czym był rzeczywisty poziom, a znalezieniem sposobu na zaskoczenie wieloletnich fanów serii podczas przechodzenia tych poziomów i zapewnienie im więcej, niż doświadczyli wcześniej.

I Silent Hill 2 walkatak wyśmiewany, gdy pokazywany w filmach, nie jest jakimś ogromnym odchyleniem od tego, gdzie był wcześniej, w żaden sposób, który psuje doświadczenie. Potwory nadal uderzają mocno, a James jest nadal dość słaby, a jego nieskuteczne zamachy i niezdarne uniki wokół ataków wroga sprawiły, że poczułem się tak bezbronny, jak powinienem.

Owszem, James może teraz celować bronią nie tylko wtedy, gdy stoi w miejscu i obraca się w lewo lub prawo, ale jest to zrównoważone przez zmniejszenie ilości dostępnej amunicji i zachowanie samych wrogów. Nowe mechanizmy, takie jak możliwość przebijania się przez szkło i słabe punkty w ścianach, sprawiają, że broń biała jest bardziej przydatna poza walką, a wszystkie te zmiany razem wzięte sprawiły, że przeżycie było o wiele bardziej wyjątkowe, niż się spodziewałem.


Tutaj był niepokój. Teraz go nie ma

Remake Silent Hill 2 nie zastępuje oryginału

James celuje w potwory w basenie w Silent Hill 2

W ciągu tych trzech godzin, które spędziłem z Ciche Wzgórze 2Grałem od początku gry aż do spotkania Czerwona Piramida Rzecz (to jego prawdziwe imię, sprawdź) i byłem mile zaskoczony, jak bardzo byłem zaskoczony. Pewne momenty rozegrały się dokładnie tak, jak w oryginale, a początkowe minuty gry pozostały praktycznie niezmienione.

Jednak niedługo po rozpoczęciu zjazdu w stronę miasta staje się jasne, że to nie będzie już ta sama gra. W Silent Hill są nowe części do odkryciaz całkowicie nowymi lokacjami i znanymi, ale rozszerzonymi. Są oczywiste momenty, w których gra wie, że powracający gracze oczekują czegoś innego, i daje im coś innego.


To nie jest zła rzecz i szczerze cieszę się, że Bloober Team poszedł w tym kierunku. Jedną rzeczą, której nauczyliśmy się z trwających już dekady remasterów i przeróbek gier wideo, jest to, że często można odnieść wrażenie, że po prostu odsprzedaje się to samo doświadczenie, często bez pasji, która uczyniła oryginał tak intrygującym.

W moim Resident Evil 4 Remake recenzja Mówiłem o tym problemie konkretnie, powołując się na brak obszarów ekscentrycznych, takich jak maszyna dźwigowa Ganado, i zadając pytanie, dlaczego tego potrzebowaliśmy, skoro RE4 był już łatwo dostępny. Konami Silent Hill 2 remake unika tego problemu, ponieważ oryginał nie jest tak łatwo dostępny, a ponadto oferuje zupełnie inne wrażenia, przez co sprawia wrażenie raczej dodatku niż „wersji ostatecznej” Silent Hill 2.

Szybki
Silent Hill 2
fakty dotyczące remake’ów:

  • Będzie zawierać przerobione wersje wszystkich oryginalnych zakończeń, a także dodatkowe, zupełnie nowe zakończenia dla edycji NG+.
  • Gra zawiera klasyczny tryb graficzny.
  • Rozbudowane ustawienia ułatwień dostępu dla wielu funkcji gry, w tym konfigurowalny filtr wysokiego kontrastu.
  • Nie podobała mi się czerwona mgiełka na ekranie, która pojawia się w miarę otrzymywania obrażeń, ale można ją wyłączyć w ustawieniach wymienionych powyżej.
  • Widziałem szybką animację przedstawiającą Jamesa wyciągającego mapę i pozostawiającego na niej ślad po uderzeniu w drzwi podczas rozgrywki.
  • Spacerując po mieście, możesz rozbijać szyby w sklepach i samochodach, co jest zaskakująco satysfakcjonujące i może prowadzić do znalezienia jakichś przedmiotów.
  • Ucieczka przed potworami wciąż jest całkowicie sensowną opcją, szczególnie jeśli masz mało amunicji i zdrowia.
  • Piła łańcuchowa powraca!


Mówiąc graficznie, Silent Hill 2 wygląda niesamowicie na PS5. Od mgły i wiatru na ulicach po cienie rzucane przez latarkę Jamesa, to zdecydowanie najbardziej hipnotyzująco piękny Silent Hill, jaki kiedykolwiek powstał. Chociaż wciąż nie jestem do końca przekonany do gigantycznego zamka, który dodano do potwora w kaftanie bezpieczeństwa, wszystko wygląda odpowiednio niepokojąco i groteskowo.

Nie byłem największym fanem Jakuba Remake SH2 nowy wygląd twarzy przy pierwszym ukazaniu, ale w ogóle mi to nie przeszkadzało podczas gry – nie przeszkadzało mi to tak bardzo, jak słuchanie, jak Angela poprawnie wymawia słowo „Zaginiony?„tak, w każdym razie. Kiedy poznałem Eddiego, byłem podekscytowany, żeby zobaczyć, co się zmieniło, a co nie, i to uczucie pozostało ze mną zarówno podczas gry, jak i długo po niej.


Żyjemy w niespokojnym śnie

Czego oczekujesz od remake’u Silent Hill 2?

Nie mogę powiedzieć, jakie wrażenia z gry może mieć ktoś, kto nie zna jej dobrze Silent Hill 2 już, i wiem, że prawdopodobnie nie będę mówił w imieniu wszystkich, którzy są, kiedy powiem, że jestem naprawdę, naprawdę podekscytowany, aby rozegrać resztę wersji Bloober Team. Brak łatwo dostępnego sposobu na rozegranie oryginalny Silent Hill 2 jest to problem zachowania gierale to nie znaczy, że ta gra nie istnieje, a ten remake nie próbuje powiedzieć, że nie istniała. Jeśli cokolwiek, granie w pierwsze kilka godzin 2024 roku Silent Hill 2 czułem się jak celebracja oryginału z 2001 rokuwyraźnie stworzony przez ludzi z głębokim szacunkiem do materiału źródłowego.


Powiązany

Silent Hill 2 Remake: Bonusy za zamówienia w przedsprzedaży i różnice w edycjach

Remake Silent Hill 2 oferuje kilka bonusów dla tych, którzy zamówią grę w przedsprzedaży lub zakupią jej edycję Deluxe.

Fraza „podważanie oczekiwań” ma wiele nagromadzonych znaczeń. Dla mnie nie ma nic złego w podważaniu oczekiwań, gdy to działa i gdy nie wydaje się, że zostało zrobione tylko dla zasady, o ile podchodzisz do treści z właściwymi oczekiwaniami. Nie oczekuj tego samego Silent Hill 2 Ponownie. Nie sądzę, żebyś wiedział, co jest za rogiem, ponieważ teraz jest to inny róg, a tam, gdzie był róg, jest biurko. Była tam dziura, ale jej już nie ma, a ja wolałbym zobaczyć, co będzie dalej w tym świecie, niż patrzeć, jak ktoś próbuje zrobić to samo od nowa.



Source link