Home Rozrywka „Twister” zarobił 80,5 mln dolarów w kasach kinowych

„Twister” zarobił 80,5 mln dolarów w kasach kinowych

40
0


Widzowie w ten weekend biegli w stronę tornad, co sprawiło, że „Twisters” osiągnęły przełomowy początek. Kontynuacja hitu z 1996 roku zarobiła 80,5 mln dolarów ze sprzedaży biletów w 4151 kinach w Ameryce Północnej, według szacunków studia z niedzieli.


Co musisz wiedzieć

  • „Mieliśmy wielkie aspiracje na początku i z pewnością je przekroczyliśmy” — powiedział Jim Orr, szef dystrybucji Universal. „Zdecydowanie przesadziliśmy z indeksowaniem na wybrzeżach i było miło to zobaczyć”.
  • Produkcja Universal, Warner Bros. i Amblin wydała 155 milionów dolarów na produkcję i kolejne miliony na promocję, z czego część przeznaczono na ścieżkę dźwiękową z muzyką country, a nowy singiel Luke’a Combsa „Aint No Love in Oklahoma” został już odtworzony ponad 56 milionów razy.
  • Krytycy przyjęli ten dwugodzinny thriller mieszanymi, ale przeważnie pozytywnymi opiniami. Widzowie przyznali mu ocenę A- CinemaScore i 4,5 gwiazdki na PostTrak. Warto również odnotować, że 24% widzów objętych badaniem PostTrack stwierdziło, że główną atrakcją filmu był aktor Glen Powell.
  • „Jak ukraść księżyc 4” znalazł się na drugim miejscu z dodatkowymi 23,8 milionami dolarów zarobionymi w ten weekend.



To o 30 milionów dolarów więcej, niż pierwotnie szacowali analitycy i sprawia, że ​​jest to największa premiera filmu aktorskiego tego lata.

„Mieliśmy wielkie aspiracje na początku i z pewnością je przekroczyliśmy” — powiedział Jim Orr, szef dystrybucji Universal. „W rzeczywistości przeindeksowaliśmy wszystkie wybrzeża, co było miłe”.

Jego znakomity występ przypomina zeszłoroczny debiut „Oppenheimera” w ten sam weekend. Jest kilka podobieństw: studio, Universal i liczby. Ale są też ważne różnice: „Oppenheimer” trwa trzy godziny, ma kategorię wiekową R („Twisters” ma kategorię wiekową PG-13) i jest historyczny, nie wspominając o zbiorowym podekscytowaniu wokół daty premiery towarzyszącego mu filmu „Barbie”.

Tymczasem „Twisters” to franczyza. Może nie jest to bezpośredni sequel „Twister”, ale korzysta na rozpoznawalności marki. Oryginał, wyreżyserowany przez Jana de Bonta, z Helen Hunt i Billem Paxtonem w rolach głównych, odniósł wówczas sukces finansowy i z biegiem lat jego popularność tylko rosła. Film wyreżyserowany przez Lee Isaaca Chunga nie zawiera żadnych postaci z oryginału i wprowadza nową grupę łowców burz.

„To kolejny dowód na to, że kiedy tworzysz coś interesującego, wciągającego i mającego szerokie grono odbiorców, ludzie z całego kraju przyjdą” — powiedział Michael O’Leary, prezes i dyrektor generalny National Association of Theatre Owners. „Myślę, że poczta pantoflowa o tym filmie będzie niesamowita”.

Produkcja Universal, Warner Bros. i Amblin kosztowała 155 milionów dolarów, a promocja kolejne miliony. Częścią tego wysiłku jest ścieżka dźwiękowa z przewagą country, a nowy singiel Luke’a Combsa „Aint No Love in Oklahoma” zgromadził już ponad 56 milionów strumieni audio. Cała ścieżka dźwiękowa, w której występują tacy artyści jak Bailey Zimmerman, Tucker Wetmore, Tanner Adell, Lainey Wilson, Tyler Childers, Thomas Rhett i Miranda Lambert, zgromadziła ponad 75 milionów strumieni.

Krytycy byli różni, ale przeważnie pozytywnie nastawieni do 2-godzinnego thrillera. Publiczność przyznała mu ocenę A- CinemaScore i 4,5 gwiazdki na PostTrak. Warto również zauważyć, że 24% widzów ankietowanych przez PostTrack stwierdziło, że główną atrakcją był aktor Glen Powell.

„Nasz reżyser stworzył to, co widzowie chcą oglądać w kinach: głęboko wciągającą, ekscytującą, chaotyczną historię z urzekającą obsadą” – powiedział Orr.

Bob Bagby, przewodniczący stowarzyszenia właścicieli kin i dyrektor generalny B&B Theatres z siedzibą w Kansas City, które ma około 580 ekranów, powiedział, że sale 4DX były niemal wyprzedane przez cały weekend. 4DX to „immersyjny” format prezentacji filmów, który obejmuje kołysanie się siedzeń i efekty wiatru.

„Twisters” wywołał również ożywioną dyskusję i debatę online, niektóre na temat braku wyraźnych odniesień do zmian klimatycznych w filmie, a niektóre na temat braku sceny pocałunku między Powellem i Daisy Edgar-Jones. Wideo ze sceną pocałunku, która nie została wycięta z podłogi montażowni, krążyło w mediach społecznościowych w weekend.

Bagby docenia brak „szokującego programu politycznego lub społecznego”.

„Jestem w branży filmowej. Pokazujemy wszystko. Jest wiele filmów o globalnym ociepleniu i to jest ważne” – powiedział. „Ale czasami idziesz do kina i nie chcesz wracać do prawdziwego świata i tracić ucieczki. Po prostu chcesz się dobrze bawić”.

Universal również zajął drugie miejsce w kraju z „Despicable Me 4”, który jest obecnie w trzecim tygodniu wyświetlania. Film zarobił dodatkowe 23,8 mln dolarów w Ameryce Północnej, gdzie jest wyświetlany w ponad 4000 kinach, co daje łącznie 259,5 mln dolarów w kraju.

Na trzecim miejscu jest kolejny animowany gigant: „Inside Out 2” Disneya i Pixara, który jest teraz w szóstym tygodniu, z globalnym dochodem 1,4 miliarda dolarów. Szybko zbliża się do „Krainy Lodu 2” o tytuł najbardziej dochodowego filmu animowanego wszech czasów.

W zeszłym roku w ten weekend „Barbenheimer” pomógł zwiększyć box office do ponad 311 milionów dolarów. Ten weekend nigdy nie dorówna temu wynikowi, ale postępy są nadal czynione po trudnym początku kluczowego sezonu filmowego lata.

„Sytuacja naprawdę uległa zmianie od maja” – powiedział Paul Dergarabedian, starszy analityk ds. mediów w Comscore.

A kolejna siła szturmuje kina w przyszłym tygodniu w „Deadpool & Wolverine”, którego premiera ma się odbyć w przedziale 160 milionów dolarów. To wystarczy, aby wyrzucić „Inside Out 2” z kina i zająć pierwsze miejsce w tym roku. Jak to wpłynie na „Twisters” w drugi weekend, pozostaje do sprawdzenia. O’Leary powiedział, że uważa, że ​​to plus, że interesujące filmy ze sobą konkurują.

Dergarabedian dodał: „Możemy zobaczyć weekend, w którym ludzie będą chcieli zobaczyć dwa przeboje z rzędu. To sprawiłoby, że drugi weekend Barbenheimera byłby wyrównany”.

Szacunkowa sprzedaż biletów od piątku do niedzieli w teatrach w USA i Kanadzie, według Comscore. Ostateczne dane dotyczące sprzedaży biletów krajowych zostaną opublikowane w poniedziałek.

1. „Twisters” – 80,5 miliona dolarów.

2. „Jak ukraść księżyc 4” – 23,8 mln dolarów.

3. „W głowie się nie mieści 2” – 12,8 mln dolarów.

4. „Długie nogi” – 11,7 miliona dolarów.

5. „Ciche miejsce: dzień pierwszy” – 6,1 miliona dolarów.

6. „Fly Me to the Moon”, 3,4 dolara.

7. „Bad Boys: Ride or Die” – 2,7 dolara.

8. „Bad Newz” – 1,1 miliona dolarów.

9. „MaXXXine”, 819,242 dolarów.

10. „Motocykliści” – 700 000 dolarów.