Właściciele sklepów spożywczych zareagowali brawami, gdy Whoopi Goldberg w programie ABC „The View” nazwała ich „świniami” w związku z inflacją cen żywności i wyrazili obawy, że przez to wyzwiska mogą narazić właścicieli sklepów na dalszą przemoc, jak dowiedział się „The Post”.
Komik stwierdziła, że „ludzie, którzy są właścicielami artykułów spożywczych, to świnie”, obwiniając ich za wzrost cen w supermarketach w czwartkowym programie – dzień po Donald Trump wygrał wybory prezydenckie przez uderzając w inflację w swojej kampanii.
„Twój portfel jest kiepski, nie dlatego, że Bidenowie coś zrobili. Nie dlatego, że gospodarka jest zła. Twoje rachunki za artykuły spożywcze są takie, jakie są, ponieważ właściciele artykułów spożywczych to świnie” – powiedział Goldberg w popularnym programie.
The Krajowe Stowarzyszenie Sklepów Spożywczychreprezentująca ponad 21 000 sklepów w całym kraju, również sprzeciwiła się w liście do Briana Tety, producenta wykonawczego „The View”, otrzymanym przez „The Post”.
„Jesteśmy głęboko zaniepokojeni tymi uwagami… nazywającymi właścicieli sklepów spożywczych «świniami»” – wynika z listu dyrektora naczelnego NGA, Grega Ferrary.
Sklepy spożywcze działają na „cienkich jak brzytwa” marżach zysku w wysokości od 1% do 2% i są błędnie rozumiane jako przyczyna inflacji cen żywności – w tym przez osoby, które kierują się tą retoryką do popełniania „brutalne” przestępstwa wobec pracowników handlu detalicznego– stwierdziła grupa handlowa.
„Oświadczenia fałszywie przedstawiające sprzedawców spożywczych jako „żłobiących” nie tylko zaostrzają te napięcia, ale także stwarzają ryzyko dalszych szkód dla pracowników pierwszej linii, którzy w dalszym ciągu służyli społeczeństwu w trudnych czasach” – czytamy w piśmie.
Inflacja żywności jest wynikiem „szerszych problemów gospodarczych”, w tym rosnących kosztów pracy, napisała Ferrara.
ABC nie odpowiedziało natychmiast na prośbę o komentarz.
„Jesteśmy całkowicie oburzeni tymi komentarzami” – powiedziała The Post Zulema Wiscovitch, właścicielka dwóch sklepów Associated w Rosedale Queens i Brownsville na Brooklynie oraz współprezes Associated Supermarket Group.
Wiscovitch powiedział, że klip z komentarzem Golberga stał się wirusowy w społeczności spożywczej, a wiele osób było oburzonych, że firmy rodzinne stają się celem celebryty, który nawołuje do „nienawiści” wobec swoich pracowników.
„Spółka spożywcza płaci wyższe ceny od producenci,– stwierdził Wiscovitch.
„To pokazuje brak zrozumienia tego, co dzieje się z gospodarką” – dodała. „To, że otrzymaliśmy tego rodzaju atak ze strony osoby publicznej, jest całkowicie nie do przyjęcia”.