Home Rozrywka Występ First Omen podkreśla podwójny standard wielkiego horroru

Występ First Omen podkreśla podwójny standard wielkiego horroru

15
0


Streszczenie

  • Pierwszy Omen wnosi do horroru ciała świeżą kobiecą perspektywę, odchodząc od typowego dla serialu skupienia się na mężczyznach.
  • Film podkreśla podwójne standardy horroru, stojącego w obliczu wyzwań cenzury ze względu na zawartość graficzną skupiającą się na kobietach.
  • Sukces „Pierwszego Omenu” polega na zgłębianiu prowokacyjnych tematów dotyczących macierzyństwa i kobiecych doświadczeń.



Jak Pierwszy Omen zaczyna odzyskiwać nowe życie po pierwszej emisji kinowej, a rosnąca reputacja filmu pomaga uwydatnić szersze podwójne standardy w gatunku horroru. Jako prequel jednego z najsłynniejszych horrorów wszechczasów, Pierwszy Omen był już pod presją, aby sprostać dziedzictwu pierwszego filmu. Jednakże, choć film w dużej mierze pozostał wierny tonowi i narracji klasycznego horroru z 1976 roku, pchnął także serię w nowe, odważne kierunki, głównie dzięki nowej, świeżej perspektywie.

Pomimo nieco rozczarowujących wyników kasowych (wygenerowanych zaledwie 53,7 miliona dolarów przy budżecie wynoszącym 30 milionów dolarów), Pierwszy Omen nadal można uznać za sukces. Został nie tylko dobrze przyjęty przez krytyków (odnotowując 81% pozytywnych recenzji wg Zgniłe pomidory – drugi najwyższy wynik w serii), ale uzyskał także 69% punktów od ogółu społeczeństwa, co podkreśla jego powszechną popularność. To przyjęcie sprawia, że ​​jest to mile widziany dodatek Omen franczyzowa. Poza tym jednak Pierwszy OmenPoczątkowe liczby i historia wydania ujawniają interesującą hipokryzję w sercu horroru.


Powiązany

Wyjaśnienie pierwszego zakończenia Omenu

Zakończenie Pierwszego Omenu wprowadza nieoczekiwane zmiany w historii oryginalnego horroru, a jednocześnie zapowiada przyszłe kierunki sequeli.


Pierwszy Omen przedstawia kobiece spojrzenie na horror ciała

To odejście od reszty serii

W odróżnieniu od poprzednich iteracji serii, Pierwszy Omen skupia się nie tylko na kobiecej perspektywie – kręci się wokół Margaret z Nell Tiger Free – ale wprowadza do serii trzewny horror ciała. Poprzednio, Omen filmy opierały się na sporadycznych momentach szokującej przemocy po powolnym narastaniu napięcia. Momenty takie jak pamiętne ścięcie głowy ojca Troughtona i śmierć niani przez powieszenie są z pewnością niepokojące, ale nie skupiają się na rozmiarze obrażeń ani nie rozkoszują się urazami fizycznymi. Dla kontrastu, Pierwszy Omen przyjmuje inne podejście.


Podczas gdy oryginał
Omen
zajmowała się także ideami macierzyństwa,
Pierwszy Omen
przedstawia temat w sposób całkowicie bezkompromisowy, skupiając się na fizyczności.

Zamiast tego film po raz pierwszy wprowadza do serii horror ciała Cronenberga, co zapada w pamięć podczas dwóch przerażających sekwencji porodowych. Na jednym z nich Margaret przechodzi mimowolne cesarskie cięcie, aby urodzić antychrysta, podczas gdy na innym widać, jak z pochwy wyłania się szatańska ręka. Podczas gdy oryginał Omen zajmowała się także ideami macierzyństwa, Pierwszy Omen przedstawia temat w sposób całkowicie bezkompromisowy, skupiając się na fizyczności. W połączeniu z centralną rolą filmu Margaret, to sprawia Pierwszy Omen autentycznie kobiecy horror ciaławprowadzając zupełnie inne spojrzenie na serial.


Pierwsza scena narodzin „Omenu” uwypukliła „podwójne standardy” w horrorze

Zostało to podkreślone przez producenta

Nell Tiger Free jako aktorka w Pierwszym Omenie
Obraz niestandardowy autorstwa Debanjany Chowdhury.

Pierwszy OmenPodejście reżyserii, pod żeńskim kierownictwem i z kobiecymi bohaterkami, stanowi wyraźny kontrast w stosunku do wielu najbardziej pamiętnych momentów z historii horrorów ciała. W klasyczne horrory o ciele tak jak Wideodrom, Ponowny animator, MuchaI Społeczeństwo, pod rządami męskich reżyserów centralne miejsce zajmują często męscy bohaterowie. Chociaż istnieje wiele godnych uwagi wyjątków (szczególnie we współczesnym kanonie dzięki reżyserom takim jak Julia Ducournau), mimo to stosunkowo rzadko zdarza się oglądać horror ciała zarówno wyreżyserowany przez kobiety, jak i z udziałem kobiet.


Taka kombinacja w połączeniu z Pierwszy Omengraficzna zawartość sprawia, że ​​jest to interesujące studium przypadku, pokazujące, jak ogólnie postrzegany jest horror ciała. To także Podkreśla potencjalną rozbieżność między podejściem do projektów prowadzonych przez mężczyzn i kobiety. Na przykład w wielu horrorach skupiających się na ciele, nawet najbardziej makabryczna przemoc rzadko kończy się oceną wyższą niż R. Dla kontrastu, chociaż żadne z nich Pierwszy Omensceny narodzin jest szczególnie krwawy, film musiał przyznać ocenę NC-17 bez znaczących cięć – szczególnie w przypadku sekwencji dłoni z pochwą.

W wywiadzie z Fangoriareżyserka Arkasha Stevenson opowiedziała, jak spędziła półtora roku”walcząc o ten strzał z cenzurą – mimo że jest to centralny temat filmu. Hipokryzję dodatkowo uwydatnił m.in Pierwszy Omenproducent, David S. Goyer, który opowiedział Fangoria:


„Film ze swej natury traktuje o horrorze dotyczącym kobiecego ciała i naprawdę uważam, że obowiązują tu podwójne standardy. To było naprawdę interesujące, kiedy negocjowaliśmy z komisją ratingową. Myślę, że w przypadku męskich bohaterów jest więcej pobłażliwości, zwłaszcza w horrorze ciała”.

Powiązany

Gdzie obejrzeć Pierwszy Omen

Seria horrorów „Omen” powróciła i istnieją różne opcje oglądania Pierwszego Omenu w domu, w formie transmisji strumieniowej lub cyfrowej.

Kobieca perspektywa pierwszego Omenu ma kluczowe znaczenie dla jego sukcesu

Przywołuje kluczowe tematy filmu

Margaret (Nell Tiger Free) zakrwawiona skalpelem i niosąca dziecko w Pierwszym Omenie
Zdjęcie za pośrednictwem 20th Century Studios


Fakt, że filmowcy muszą stoczyć taką bitwę, aby uwzględnić niepokojące przedstawienia narodzin w porównaniu z bardziej liberalnymi szczegółami dopuszczonymi gdzie indziej, jednocześnie uwypukla niewygodną prawdę panującą w branży i pokazuje, co sprawia, że Pierwszy Omen udany. Na powierzchni, Omen to opowieść o religii. Jednakże koncentrując się na kobiecej perspektywie, Pierwszy Omen łączy ten naczelny wątek z przesłaniem o macierzyństwie i kobiece doświadczenie szerzej. Dzięki temu oglądanie staje się o wiele bogatsze i bardziej satysfakcjonujące.

Sama Stevenson podkreśliła centralne znaczenie tego tematu. W niej Fangoria rozmowie wyjaśniła:

„To temat naszego filmu. To kobiece ciało, które jest naruszane od wewnątrz na zewnątrz. Jeśli mielibyśmy mówić o horrorze kobiecego ciała, mielibyśmy mówić o wymuszonej reprodukcji i musimy być w stanie pokazać kobiece ciało w nieseksualnym świetle.”


Jest to niekonwencjonalne terytorium dla wielu horrorów o ciałach i może w pewnym stopniu wyjaśniać, dlaczego Pierwszy Omen nie udało się znaleźć w kinach ogromnej publiczności. Jednak niezależnie od sprzedaży biletów nie ma wątpliwości, że zgłębianie tych prowokacyjnych pomysłów pomogło wznieść się na wyższy poziom Pierwszy Omen ponad zwykłym terytorium prequelu.

Pierwszy plakat filmu „Omen” przedstawiający zakonnicę w czerwonych drzwiach i cień krzyża-1

Pierwszy Omen

Dyrektor
Arkashy Stevenson

Data wydania
5 kwietnia 2024 r

Rzucać
Nell Tiger Free, Tawfeek Barhom, Sonia Braga, Ralph Ineson, Bill Nighy

Czas wykonania
119 minut



Source link