Home Rozrywka Xperi: Klienci chcą lepszych wrażeń z rozrywki w samochodzie. | Historie

Xperi: Klienci chcą lepszych wrażeń z rozrywki w samochodzie. | Historie

14
0


Ze względu na rolę radia w rozrywce samochodowej i jego miejsce na desce rozdzielczej, pozostanie ważną rzecząWedług Jeffa Jury’ego, starszego wiceprezesa i dyrektora generalnego działu Connected Car w firmie Xperi, powołał się on na badania pokazujące, jak konsumenci postrzegają wrażenia z jazdy samochodem — w szczególności bardziej spersonalizowane wrażenia — Blog to Xperi.

„Konsumenci coraz częściej domagają się interakcji z rozrywką w pojazdach, a dużą częścią tego, czego oczekują, jest ułatwienie korzystania z niej i, co najważniejsze, łatwiejsze jej znalezienie” — powiedział Jury. „Innymi słowy, chcą personalizacji”.

Jury zauważa, że ​​wiele z tego jest kwestią nadrabiania zaległości przez media audiowizualne i audio w samochodzie. „Spersonalizowana rozrywka istnieje już w innych mediach, z których konsumenci mogą korzystać w domu lub na swoich telefonach komórkowych, ale teraz chcą jej, a nawet więcej, w swoich pojazdach: holistycznego odkrywania treści we wszystkich formatach jednocześnie — wideo, audio, a nawet gry — na platformie, która reaguje na postrzegane preferencje (na podstawie zachowania w pojeździe) i historyczne preferencje pasażerów/kierowców pojazdu”.

Badania Xperi pokazują, że jeden na czterech konsumentów twierdzi, że spersonalizowane rekomendacje — takie jak pojazd, który uczy się ich preferencji rozrywkowych w czasie i dostarcza im treści na tej podstawie — są ważną cechą przy ich następnym zakupie pojazdu. W przypadku nabywców aut ultraluksusowych liczba ta wzrasta do 40% — „dobry wskaźnik, że stanie się to coraz ważniejsze, gdy nabywcy samochodów będą udoskonalać swoje wybory dotyczące pojazdów” — powiedział Jury.

Inne wyniki pokazują, że 41% właścicieli samochodów nie lubi przełączać się z jednego źródła na drugie, aby znaleźć coś dobrego do słuchania w samochodzie. A połowa spodziewa się, że w ciągu najbliższych pięciu lat ich samochód będzie w stanie ich rozpoznać, gdy wsiadają i dostosować rozrywkę do ich preferencji.

Rzeczywiście, mówi Jury, „platforma, która może poruszać się po wszystkich mediach, łącząc je z istotnością, jest kluczowa dla przyszłości udanej rozrywki w pojazdach i jej bezpieczeństwa, ponieważ potrafi przewidzieć, czego chce użytkownik, i odtworzyć to bez konieczności odrywania rąk od kierownicy lub wzroku od drogi”.

Na swoim blogu Jury przedstawił kilka przykładów, w jaki sposób może działać personalizacja multimediów w samochodzie, np. poprzez polecanie wykładu TED na ten sam temat, co audycja NPR, której słucha kierowca, wznawianie filmu, który kierowca zaczął oglądać w domu, gdy samochód jest zaparkowany, lub oferowanie muzyki lub gier quizowych dostosowanych do lokalizacji kierowcy lub produktów zakupionych w drodze.

„Wszystkie te scenariusze są całkowicie osiągalne dla producentów samochodów w niedalekiej przyszłości i szybko się dzieją” — powiedział Jury. „Reagowanie na to, czego konsumenci oczekują od rozrywki w pojazdach, jest srebrną podszewką, jeśli chodzi o znalezienie nowych sposobów wpływania na decyzje zakupowe pojazdów, a personalizacja jest oczywiście kluczowa. Ważne jest, aby pamiętać, że konsumenci chcą „lepszego” doświadczenia rozrywkowego, a producenci samochodów, którzy mogą je zapewnić, wygrają bitwę o tych klientów”.